..: ČD Restaurant: Bio pokrmy, online služby a vlakušky i v 2. třídě :..

Logo ČD Restaurant, foto: České dráhyPraha — České dráhy ve spolupráci se společnosti JLV v úterý 4. prosince představily několik novinek v jejich gastronomických službách. Ať jde o novou jednotnou značku drážních restaurací, tradiční změny v nabídce, které reflektují roční období, způsob přípravy a uchovávání jídel, tak také již dříve avizované on-line objednávání jídel či novinky v bonusovém občerstvení ve vlacích SC Pendolino. V neposlední řadě bude také pokračovat nabídka tzv. bioproduktů z čerstvých přírodních surovin.

Starý název, nové využití

Jídelní a bistrovozy ČD, v nichž bude své služby JLV nabízet, budou nově vystupovat pod jednotnou značkou ČD Restaurant. Ta by měla zdůraznit, že jídelní i bistrovozy jsou restauracemi na kolejích, kde se cestující dočkají nabídky za stejné ceny, jež jsou obvyklé v kamenných restauracích. Od začátku nového jízdního řádu tak nahradí dosavadní Novou gastronomii. Jan Valeš, ředitel pro obchod a marketing JLV, dodává: „Nová gastronomie mizí z českých kolejí pouze jako značka. Její kvalita, ideje a cíle budou ale samozřejmě pokračovat i pod názvem ČD Restaurant. I nadále chceme přinášet stále kvalitnější pokrmy i služby a nabízet zákazníkům plnohodnotnou gastronomii.“

Čerstvěji a hlavně BIO

Vepřová pečeně na víně s dýní Hokaido, foto: JLVZměnou má také projít proces přípravy pokrmů, kdy dosavadní zmražené předpřipravené pokrmy nahradí nový technologický postup přípravy. „V této otázce jsme rozhodovali velice pečlivě a citlivě. Hledali jsme způsob, jak nabídnout jídlo připravené tradičním způsobem, ale s dobou přípravy srovnatelnou s polotovarem. Odpověď jsme našli ve formě čerstvého zchlazeného pokrmu,“ říká Radek Korselt, cateringový specialista Českých drah. „Jídlo je předpřipraveno a zchlazeno na pět stupňů Celsia. V jídelním voze pak probíhá regenerace pokrmu, jež znamená finalizaci formou dopečení, dosmažení, ohřátí. Tím, že jídlo nebylo zmraženo, nedochází k jeho znehodnocení nejen po chuťové stránce, ale i s ohledem na vitaminy a další obsahové látky. Klademe důraz na čerstvost,“ pokračuje Radek Korselt.

V minulém čtvrtletí bylo v nabídce jídelních vozů Českých drah nabízeno i první jídlo v bio kvalitě v podobě vepřové pečeně na víně s dýní Hokaido a šťouchanými bramborami. Vzhledem k zájmu cestujících se JLV rozhodly v tomto projektu nadále pokračovat a nově by se měly objevovat i tzv. farmářské produkty, které nemusí být striktně z bio produktů, ale pocházejí výhradně od českých ekofarmářů. První taková jídla se objevují právě v nové sezónní nabídce pro zimní období.

Nová sezonní nabídka a nabídka vín

Zakarpatský boršč, foto: JLVMezi novinky pro zimní sezónu patří z menších jídel zakarpatský boršč s kysanou smetanou (49 Kč), plněný ovocný knedlík s tvarohem a šlehačkou (45 Kč), plátky marinovaných kuřecích prsíček na tartaru z červené řepy (59 Kč), či trhaný ledový salát ? la Caesar s dresinkem (69 Kč). Z hlavních jídel pak budou moci strávníci v zimní nabídce vybírat mezi farmářskými pečenými vepřovými žebry v pikantní marinádě (129 Kč) a rolovaným kuřecím stehnem s bylinkovou nádivkou (159 Kč). Samozřejmostí zůstává i stálá nabídka v podobě známé svíčkové nebo minutek, jako je třeba filet ze pstruha duhového. Stejně jako v dřívější době dochází také k rozšíření u nabídky vín, kdy k stálé nabídce přibývá i samostatný vinný lístek s další nabídkou vín jako je například Ryzlink rýnský 2009 (69 Kč) a Zweigeltrebe 2009 (69 Kč).

Nové bonusové občerstvení, snížení cen v minibarech

Změnou projde i nabídka tzv. bonusového občerstvení v první třídě vlaků SC Pendolino. Dosavadní nabídka teplého a studeného nápoje zůstává, nově se ale mohou cestující těšit na čerstvé plněné pečivo místo dosavadních trvanlivých baget, rozpékané sladké a slané pečivo, nabídku cereálií či müsli a jogurtu.

Spolu s obměněnou nabídkou bonusového občerstvení dochází i k drobným změnám cen nabízeného sortimentu v pojízdných minibarech. S výjimkou cappuccina a horké čokolády, které nově stojí 32 Kč, stojí všechny ostatní teplé nápoje 29 Kč. U čaje to tak například znamená snížení ceny o 10 Kč, u kávy o 6 Kč a u již zmiňovaného cappuccina a čokolády o 7 Kč. U studených nápojů se snížila o 4 Kč na 25 Kč cena perlivé či neperlivé vody. Spolu s tím dochází i k rozšíření nabídky zvýhodněných kombinací: teplý nápoj s croissantem stojí 45 Kč (dříve 49 Kč) a kombinace studeného nápoje se sendvičem je v nabídce nově za 79 Kč.

Konec čekání na obsluhu: on-line objednávky a vlakušky i v 2. třídě vlaků EC, IC a Ex

Palubní portál ČDWiFi, foto: České dráhy / Jiří BílikTo, o čem se již dlouhou dobu mluví nejen u Českých drah, ale i u konkurenčních dopravců, nabývá nyní u ČD reálných rozměrů. Mluvíme o on-line objednávání pokrmů z bistrovozu prostřednictvím palubní wi-fi sítě. To bude od ledna spuštěno ve vlacích SC Pendolino a stane se součástí dosavadního palubního systému. Cestující tak nebudou muset čekat, než se k jejich místu dostane steward, u kterého by si jídlo objednali, ale objednávku učiní přímo přes vlakový portál na svém počítači. Jídlo bude poté doneseno cestujícímu přímo na jeho místo. Poslední novinkou, která v nejbližší době čeká cestující ve vlacích Českých drah, je rozšíření tzv. vlakušek i do vozů druhé třídy vlaků EC, IC a Ex, jak jsme již dříve informovali. České dráhy nyní hledají subjekt, který služby vlakušek zajistí na příští čtyři roky. S jejich nasazením se pak počítá na linky Ex1 Praha - Ostrava - Bohumín, případně Ex3 Praha - Brno.


Komentář — Jídelní vozy v podání JLV v posledních letech prodělaly radikální změny. Ať již v podobě nabídky či používaných jídelních vozů; přesto ne vše je tak, jak by si mnozí cestující představovali. Naštěstí ty tam jsou doby, kdy návštěva jídelního vozu byla pro obyčejného cestujícího, nezajímajícího se o železnici, spíše adrenalinová záležitost. Rozdílná úroveň nabídky, tak i stejné pokrmy za různé ceny. Jistě si mnoho čtenářů vzpomene, že před pouhými čtyřmi lety šlo na českém území mít "řízek XXL s opékaným bramborem" jednou za 159, jindy ale i za 323 Kč. Přitom šlo o stejný jídelní vůz provozovaný stejnou firmou, ale pokaždé na jiném místě v rámci ČR. Spolu s příchodem dřívější "nové gastronomie" se podařilo časem sjednotit nejen nabídku pokrmů (vzpomene si ještě někdo z čtenářů na pizzu nabízenou jen ve vlaku EC Praha?), ale i ceny. Ty jsou sice stále ve dvou hladinách, respektujících například různé daňové zatížení apod., ale i tak se nyní mohou strávníci v jídelních vozech pod značkou ČD Restaurant spolehnout, že na území Česka, Slovenska a Maďarska zaplatí za totéž jídlo vždy totožnou cenu. Stejně tak v případě Rakouska, Německa a Polska, kde platí vyšší úroveň. Také cenová úroveň u jídel už víceméně odpovídá cenám, za jaké dané pokrmy zákazníci obdrží v běžné restauraci a víceméně i odpovídá množství a kvalita porcí, narozdíl od dřívějších cen, které spíše odpovídaly cenám v pětihvězdičkovém hotelu, zatímco kvalita kolikrát sotva soupeřila s bufetem čtvrté cenové.

Potud vše v pořádku. Problém ovšem nastává u nápojů. Zkusme se zamyslet: Když přijdu do restaurace na jídlo a objednám si čaj nebo kávu, tak na jednu stranu neočekávám, že bude stát jen pár korun, na druhou stranu ale zase očekávám, že to bude něco na úrovni. Bohužel u JLV sice za dané nápoje zaplatíme "restaurační cenu", kvalita tomu ani zdaleka neodpovídá. Příklad číslo dvě: Jdu po ulici a mám žízeň. Půjdu kvůli tomu do restaurace, abych si koupil dvoudecovou kolu za třicet nebo kafe za 40? Většina lidí zcela jistě ne a zmíněnou kolu si koupí někde ve stánku či obchůdku nebo si koupí z kafe z automatu. Tady tedy máme opačný extrém - z automatu sice nečekám žádnou extra kvalitu, ale tomu také odpovídá cena. Bohužel u JLV zatím funguje koncept "kvalita z automatu za cenu restaurace". Sice jistá cenová diferenciace, jak je zmíněno v samotném textu článku, již nastala, přesto to ani zdaleka není to, co by cestující, i v kontextu s nabídkou konkurenčních dopravců, očekávali. Milé JLV, jestli mohu poradit - prodávejte si v jídelních a bistrovozech kafe a čaj za 35-39 korun, ale používejte k tomu kvalitní kávu a kávovary, stejně jako odpovídající čajové směsi. Naopak v pojízdných minibarech, které projíždějí uličkami ve vlaku (tedy ona analogie stánků na ulicích) klidně nabízejte instantní kafe a čaj z pytlíku, v tom případě ale nastavte odpovídající cenu. Schválně jsem si udělal průzkum v okolí a spousta lidí určila jako horní hranici částky, kterou jsou za současné čaje a kávu v kelímku dát, 20 Kč. Jo a ještě něco - jste u nás na kolejích jediná firma, která jako půllitrové balení studeného pití nabízí jen vodu a vše ostatní je jen v baleních 0,25-0,33 litru.

Zdroje: České dráhy, JLV, IS VZ US


JiříK. , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 27.12.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Služby

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Martin Michl  mail  
28.02.2013 (0:23)  
Pekař to je jako když se zeptas co je špatného na rohlíku za 15 Kč nebo kila chleba za 200 Kč.... přeber si to jak chceš.
registrovaný uživatel Sim 
03.01.2013 (20:20)  
Leinad > Jaký je důvod přivolávacích tlačítek v 680, když se stejně nepoužívají(osobní zkušenost - zmáčknu a neděje se nic, minibar přijede klasicky za dlouho, štíplístek nereaguje)

Ten cudlik je jen placebo - nikam to nevede, pouze se rozsviti ledka vedle cudliku ... a kdyz nahodou pujde nekdo kolem a vsimne si toho, mozna se i zepta, co se deje.

V prvni tride se to pouziva k oznaceni nove pristoupivsich, aby barmanka vedela, komu ma privezt bagetu a pivo v cene. Takze k privolani bezneho pruvodce to ani pouzit nelze, bo na to reaguji jen svacinari.
registrovaný uživatel pekař 
03.01.2013 (16:17)  
Na Vindoboně jsou tuším Rakušáci, jen tak pro zajímavost.

Jinak k tomu co psal Kubze, potažmo EC 174. Nemůžu mluvit za všechny, ale ve většině případů ti někdo dlouho neodnese z jedničky sklo ne proto, že by byl tak líný, ale proto, že jednoduše nestíhá. Nic víc. A běžnou praxí je, že průvodčí při svých "toulkách jedničkou" sklo odnášejí na bar. Tohle by určitě rád potvrdil i sám Rosti..:)
registrovaný uživatel tomsa0397  mail  
03.01.2013 (14:50)  
Před Vánoci jsem jel tuším Vindobonou z Děčína do Brna. Minibarista si řekl za 0,33 perlivé vody o 65,- Kč. Jak dlouho si z nás ĆD budou dělat prdel? Vždyť je to nebetyčná drzost.
registrovaný uživatel Kubze  mail  
31.12.2012 (18:30)  
komentář:
Nemyslím si, že by minibar měl svými cenami nahrazovat supermarket. Od toho je přece na nádražích máme, abychom je mohli před cestou využít. A pokud vám nedojde, že během delší cesty budete potřebovat pít, tak si pak nestěžujte na vyšší ceny na minibaru.
Ke kvalitě se dobře vyjádřil "pekař" a doufám, že odpovíte.

EC 174:
pokud se Vám nechce do bistra, je to Váš problém a nemyslím si, že vaši lenost musíte přenášet na pracovníky bistra a obviňovat je z neschopnosti. Nebo opravdu tvrdíte, že všechny posádky jsou líné ? Proč tedy nepožádáte průvodčího, aby Vám personál přivolal ? Nebo nám řeknete, že všichni průvodčí projdou vůz jenom za Prahou a Pardubicemi ?
registrovaný uživatel stoupa  mail  
30.12.2012 (15:25)  
Ono je to mnohy v lidech. Zažil jsem milé prostředí v JLV i "vlakušáka" JLV, (v EC, mimo území ČR), který by zasloužil dle mého pohledu být "vykázán z přepravy".
K cenám? Hospoda na kolečkách je nastanard, ne mensa, nebo podniková kantýna. Ale kvalita nechť je požadována. Spíš jsem tuhle musel zkousnout, že mi v JLV neudělali klasiského "turka" - nebyl ani v nabíce. :-)
registrovaný uživatel pekař 
30.12.2012 (12:33)  
Nejak nerozumin dvema vecem. Co je spatneho na caji Pure za 39 a co na espresu od Tchiba za 35. To at mi nekdo vysvetli.
29.12.2012 (18:13)  
Alex7: Pokud se domníváte, že dochází k čerpání peněz určených na konkrétní rychlíkové linky měl byste jako správný občan podat podnět na ministersvo dopravy :).Které by mělo rozdělit ČD holding 3 společností, jenž se zábývájí se regionální, dálkovou a open access dopravou. Mimochodem právě v novém grafikonu došlo k poklesu počtu kvalitních vozů řazených v expresech Ex1(přibylo vozů Bmee a začli se objevovat i béčka),což mě ale naprosto netrápí pač já jsem za posledního půl roku jel s 1 výjmkou (pendolino) výhradně konkurencí.
registrovaný uživatel BoBo 
29.12.2012 (11:51)  
Dávat za současných podmínek do vlaků Ex, IC a EC vlakušky i do 2.tř. mi připadá jako naprostý nesmysl. ČD se v tomto pouze snaží kopírovat RJ a LE. Jsou zde ale min. 2 podstatné rozdíly - 1) vlaky RJ a LE jsou povinně místenkové, což zajišťuje snadnou průchodnost pro stevardy, 2) RJ a LE jsou pouze 4-vozové, přičemž u obou na 1 vůz připadá 1 stevard. Nedokážu si představit, jak v plně obsazeném voze 2.tř., kde se často cestuje i "na stojáka" tato obsluha bude probíhat. Tohle podle mě nemůže uspět.

Byla tady také řeč o kvalitě kávy. Často jsem cestoval vlaky s maďarským jíd. vozem a jejich kafe, co jsem jako "jedničkář" dostával mi chutnalo. To od JLV (podávané v Ex Praha-Ostrava) je děs a hrůza - raději si koupím kafe z automatu.
28.12.2012 (21:17)  
M-pruvodci: vsak oni si chodi do JLV na kavicku zdarma. Nekdy jen na horkou vodu, jindy zcela zdarma. Ale obedy a vecere? Od toho jsou stravenky.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko