..: Grandi Stazioni musí předat pražské hlavní nádraží do rukou SŽDC :..

Praha hlavní nádraží - sever po rekonstrukci, foto: Vítek_VPraha — Když získala italská společnost Grandi Stazioni (GS) v roce 2003 do nájmu prostory pražského hlavního nádraží, zavázala se do deseti let stanici kompletně zrekonstruovat. Opravy se však již v minulosti začaly dostávat do výrazných zpoždění a již v roce 2014 hrozilo, že bude smlouva s Grandi Stazioni vypovězena. Zatím však vždy došlo k dohodě a původní vlastník nádraží, tedy České dráhy, smlouvu s Grandi Stazioni několikrát prodlužoval. Zatím posledním termínem, do kdy měly být všechny práce hotovy, byl letošní říjen. Ani do té doby však investor nedokázal práce dokončit. Mezitím navíc nádraží přešlo z rukou Českých drah pod Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) a ta už dále smlouvu s Grandi Stazioni prodlužovat nechce. Italská firma tak musí k 16. říjnu, kdy smlouva vyprší, celou budovu předat do rukou SŽDC.

„Zástupci SŽDC informovali vedení společnosti GS, že navrhované uzavření dodatku ke smlouvě, jímž by byla prodlužována základní doba trvání smlouvy a doba pro dokončení rekonstrukce o další dva roky, je v rozporu se zákonem o veřejných zakázkách. Tuto skutečnost potvrzuje i vyžádané stanovisko Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže, které označuje uzavření dodatku jako podstatné změny smlouvy, tedy jako nepřípustné,“ uvedla mluvčí SŽDC Kateřina Šubová, a dodává: „Ujišťujeme veřejnost, že máme připravená veškerá opatření, aby přechod správy pražského hlavního nádraží z GS na SŽDC v žádném případě neovlivnil chod nádraží a všech poskytovaných služeb. V tomto ohledu také jednáme se zástupci GS.“

Připomeňme, že doposud došlo k opravě prostor ve spodní nové budově nádraží, kde se nyní nachází zejména komerční prostory. Naposledy byl opraven interiér střední části historické budovy nádraží, takzvaná Fantova kavárna. Naopak zbytek historické nádražní budovy doposud opraven není.

Zdroj: Správa železniční dopravní cesty


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 6.10.2016 (14:00)
Related newsopen/close

More on Stavby a projekty

More from ČR Praha


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.10.2016 (15:59)  
Italové udělali prvotně nádražní obchoďák, aby kasírovali nájmy, zbytek moc neřešili. Smlouva se opakovaně prodloužila.

Dan Ťok řekl, že není zastáncem ostrých řešení, nicméně že nevidí ze strany Grandi Stazioni zásadní kroky, které by dokazovaly, že chce zpoždění v rekonstrukci nádraží skutečně řešit. „Je prostě potřeba trvat na tom, že ČR je právní stát, platí tady smlouvy, platí tady zákony, ty smlouvy se dodržují. Nedodržování smluv prostě občas vede k jejímu vypovězení,“
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/italove-vyklidi-hlavni-nadrazi-dm7-/eko-doprava.aspx?c=A161006_121608_eko-doprava_fih
Registered user stoupa  mail  
06.10.2016 (15:52)  
Mozná tomu tak nejak nerozumím. Ale obchodne je Hlavák celkem OK. Drobné detaily vyjímecne pominu. Z mého pohledu zmatky delá predevsí prave SZDC. Ne její vypravcí, ale ouredlníci.
Registered user (gp) 
06.10.2016 (15:38)  
železniční a dopravní odpovídá realitě. Víc železnice než dopravy.
Registered user Jugy  mail  
06.10.2016 (14:12)  
Prosím pěkně, nepiště Správa železniční a dopravní cesty. Ano, ten název je idiotský, ale ta cesta je jenom jedna (železniční dopravní).
06.10.2016 (14:19)  


Děkujeme za korekturu, to pochopitelně víme.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko