Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.
jen se chci ujistit, v druhém odstavci opravdu má být psáno 380? (narážím na ty franclázně)
S Railjetem na Ostravu nepočítejte, to by musela nastat zas nějaká nečekaná obchodní katastrofa. Se všema se přece počítá na Praha - Brno - Vídeň (max. Blava, v těžko splnitelných snech Berlín). A nepočítá se k nim s 380 ale s Taury. Na Ostravu by koneckonců byly Railjety ve standardu ÖBB-EuroCity stejně zbytečně drahé. Tam by úplně stačily nějaké konvenční jednotky na 190 km/h v kategorii InterCity. Pokud tam nezůstanou kromě soukromníka prostě 380/banány/nástupce banánů s Bmz a Bpee.
Vážný provoz 380 po ČR má podle mě smysl plánovat tak do prosince 2014. Pokud toto je konečný termín odkladu provozu RJ+DB na Hamburk, tak se ČD pravděpodobně vyplatí vrhnout 380 jako konkurenci právě tam a v ČR budou 380 jen paběrkovat - jako Franclázně nebo nějaká jízda z Prahy do většího města (Plzeň, méně pravděpodobně ČB nebo Ostrava) jen na noc.
To ja mam rad taky kupecka, kdyz je obsazenost 1-2 lidi na tech 6 mist. Otazkou je, co na takovou obsazenost rekne dopravce a selsky rozum... Osobne mam mnohem radsi velkoprostor (pokud nejedu nekam pres noc - to mam nejradsi prazdne kozenkove lavice v B :-D), protoze i v tech kosmickejch Bmz, kdyz si sednou 2 lidi naproti sobe, tak ty nohy fakt nikam natahnout nejdou (a vzdycky si rikam: "To je ten argument proti IAD - natazene nohy, pohodli?") a to staci byt prumerneho vzrustu. Nemluvim o vylezani od okna do chodbicky (nejlepe kdyz tam jeste jede nekdo se psem). Ve velkoprostoru si proste natahnu nohy pod dalsi sedadlo (at je obsazenost jaka chce). Kupe je vyhodne snad jen pro skupiny 4+... Pokud je volne, samozrejme.
Praha-Ostrava-Český Těšín
2x 680
jen na časově nejnáročnější polohy (pracovní dny ráno a večer), zajetí do Těšína možné, Žilina asi nemá smysl. Zbytek 380 + AX + BX, případně 380 + Railjety
Ať se na jednosystémové trati s minimálním klopením radši oranžová pobije s černou.
Brno - Ostrava
1x680
denně 4 páry spojů přes Přerov nebo Olomouc(!) s pohodovými obraty, dva systémy, využití klopení
Praha - Plzeň - Cheb - F. Lázně
1x680
v pracovní dny 4 páry spojů Pha-Plzeň s ostrými obraty, ale včetně jednoho výletu do Chebu
Víkend 3 páry Praha - Plzeň včetně jednoho výletu do Fr. Lázní
dva systémy, využití klopení
Praha - Tábor - Č.Budějovice - Linz
2x680
denně pět párů spojů s pohodovými obraty včetně
jednoho výletu do Lince
tři systémy, využití klopení.
+1x 680 záloha
Eh, to se to plánuje....:-)
noviny - žádný rozdíl
nápoj - žádný rozdíl
dezertík - nákupní cena cca 5 Kč
sendvič - nákupní cena cca 30 Kč
celkem tedy cca 35 Kč. Cena místenky 120 Kč. Trochu nepoměr...
Mě je to jedno, když potřebuji, tak tím pojedu, ať to stojí co to stojí...
A co cestující, který má časový doplatek do 1. třídy?
- právě, docela dobré, rozdíl 85 korun v ceně místenky zhruba odpovídá obdrženému občerstvení.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.