..: Od března více vlaků SuperCity Pendolino na západ čech :..

Pendolino u Plzně, foto: Daniel Houdek Plzeň — Je tomu již téměř rok, co České dráhy nasazují svoje elektrické jednotky řady 680 Pendolino i na jinou vnitrostátní relaci, než tu z Prahy na Ostravsko. Každou sobotu a vybrané státní svátky pokračuje vlak SC 502 Pendolino od Bohumína z Prahy až do Františkových Lázní a po poledni se pak vrací zpět. Zatímco od prosincového nového jízdního řádu se s touto praxí nic nezmění, v březnu příštího roku se počet vlaků SuperCity na západ Čech rozšíří. K sobotnímu spoji přibyde ještě shodný vlak v neděli, který pojede v celé trase o dvě hodiny později, tj. v 10.45 z Prahy. Navíc dráhy zavedou i nedělní večerní pendolino z Prahy do Plzně a v pondělí brzy ráno zpět. Spojů do Ostravy naopak proti současnému stavu mírně ubude.

Zdroj: POVED - konečný návrh JŘ (PDF)


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.10.2012 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Karlovarský ČR Plzeňský ČR Praha


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
24.10.2012 (10:06)  
Jenže cestujícímu, který má předplacenu 1. třídu a nechce využít prezenty nemá SC z Prahy na západ co nabídnout. Jednoduše varianta samotné místenky do 1. třídy bez dalších služeb a bonusů. Taková nabídka mi zde chybí.
registrovaný uživatel Kakov 
24.10.2012 (8:49)  
tarten:

jen se chci ujistit, v druhém odstavci opravdu má být psáno 380? (narážím na ty franclázně)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
23.10.2012 (22:05)  
Myslím, že názor pana Ahtisaari je rozumný. Dvousystémový Pinďa jako Regioexpress. (Nebojte, v okolní cizině neoslní)
registrovaný uživatel tarten 
23.10.2012 (10:33)  
Ahtisaari:
S Railjetem na Ostravu nepočítejte, to by musela nastat zas nějaká nečekaná obchodní katastrofa. Se všema se přece počítá na Praha - Brno - Vídeň (max. Blava, v těžko splnitelných snech Berlín). A nepočítá se k nim s 380 ale s Taury. Na Ostravu by koneckonců byly Railjety ve standardu ÖBB-EuroCity stejně zbytečně drahé. Tam by úplně stačily nějaké konvenční jednotky na 190 km/h v kategorii InterCity. Pokud tam nezůstanou kromě soukromníka prostě 380/banány/nástupce banánů s Bmz a Bpee.

Vážný provoz 380 po ČR má podle mě smysl plánovat tak do prosince 2014. Pokud toto je konečný termín odkladu provozu RJ+DB na Hamburk, tak se ČD pravděpodobně vyplatí vrhnout 380 jako konkurenci právě tam a v ČR budou 380 jen paběrkovat - jako Franclázně nebo nějaká jízda z Prahy do většího města (Plzeň, méně pravděpodobně ČB nebo Ostrava) jen na noc.
23.10.2012 (9:57)  
Já osobně preferuju kupéčka když si můžu natáhnout nohy
To ja mam rad taky kupecka, kdyz je obsazenost 1-2 lidi na tech 6 mist. Otazkou je, co na takovou obsazenost rekne dopravce a selsky rozum... Osobne mam mnohem radsi velkoprostor (pokud nejedu nekam pres noc - to mam nejradsi prazdne kozenkove lavice v B :-D), protoze i v tech kosmickejch Bmz, kdyz si sednou 2 lidi naproti sobe, tak ty nohy fakt nikam natahnout nejdou (a vzdycky si rikam: "To je ten argument proti IAD - natazene nohy, pohodli?") a to staci byt prumerneho vzrustu. Nemluvim o vylezani od okna do chodbicky (nejlepe kdyz tam jeste jede nekdo se psem). Ve velkoprostoru si proste natahnu nohy pod dalsi sedadlo (at je obsazenost jaka chce). Kupe je vyhodne snad jen pro skupiny 4+... Pokud je volne, samozrejme.
23.10.2012 (9:47)  
Kdyby byly ČD co k čemu, a příslušné koridory už konečně slavně opravené, určitě by uvažovaly nějak takto:

Praha-Ostrava-Český Těšín
2x 680
jen na časově nejnáročnější polohy (pracovní dny ráno a večer), zajetí do Těšína možné, Žilina asi nemá smysl. Zbytek 380 + AX + BX, případně 380 + Railjety
Ať se na jednosystémové trati s minimálním klopením radši oranžová pobije s černou.

Brno - Ostrava
1x680
denně 4 páry spojů přes Přerov nebo Olomouc(!) s pohodovými obraty, dva systémy, využití klopení

Praha - Plzeň - Cheb - F. Lázně
1x680
v pracovní dny 4 páry spojů Pha-Plzeň s ostrými obraty, ale včetně jednoho výletu do Chebu
Víkend 3 páry Praha - Plzeň včetně jednoho výletu do Fr. Lázní
dva systémy, využití klopení

Praha - Tábor - Č.Budějovice - Linz
2x680
denně pět párů spojů s pohodovými obraty včetně
jednoho výletu do Lince
tři systémy, využití klopení.


+1x 680 záloha

Eh, to se to plánuje....:-)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
23.10.2012 (9:01)  
Jenže pokud jedete na služební cestu, pojedete raději 1.tř, když vám to zaměstnavatel zaplatí. Benefit je právě to občerstvení, nápoj, noviny atd. Ať stojí místenka kolik stojí... Toto jsou prostě věci, které vám zůstanou a nemusíte si je kupovat ani za těch 35 Kč.
registrovaný uživatel Sim 
23.10.2012 (6:48)  
Jenze na Plzen a Cheb si muzete o novinach, napoji nebo vlakusce nechat leda tak zdat :-/
22.10.2012 (23:05)  
Jaký je rozdíl mezi prezenty v EC v 1. třídě od prezentů ve stejné třídě SC? Cenový rozdíl je cena místenky...
noviny - žádný rozdíl
nápoj - žádný rozdíl
dezertík - nákupní cena cca 5 Kč
sendvič - nákupní cena cca 30 Kč

celkem tedy cca 35 Kč. Cena místenky 120 Kč. Trochu nepoměr...

Mě je to jedno, když potřebuji, tak tím pojedu, ať to stojí co to stojí...
registrovaný uživatel Indi  mail  
22.10.2012 (19:54)  
Jiří Hovorka -
A co cestující, který má časový doplatek do 1. třídy?

- právě, docela dobré, rozdíl 85 korun v ceně místenky zhruba odpovídá obdrženému občerstvení.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko