..: Pantery již v provozu s cestujícími :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Proslovy při slavnostním předání jednotek 441.008 a 009 do běžného provozu, foto: Matouš Danielka Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.

Displaye s provozními informacemi na stanovišti strojvedoucího jednotky 441.009, foto: Matouš DanielkaPiktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš DanielkaJednotky při slavnostním předání do provozu v Pardubicích, foto: Matouš DanielkaNové jednotky pózují na hlavním nádraží v Hradci Králové, foto: Matouš DanielkaRegioPanter odjíždí z Hradce Králové do Jaroměře, zpět se vrátí již s prvními běžnými cestujícími, foto: Matouš Danielka

RegioPantery v dalších krajích

RegioPanter 650.001 během prezentace ve Zlivi, foto: Martin Jarath V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.

RegioPanter 650.001 při prezentační jízdě v Borovanech, foto: Martin Jarath Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.

Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.10.2012 (16:25)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.10.2012 (20:46)  
Radek Papež : tak jasně, přece jsem nikde nenapsal že je super, že se do Bdt/ 460 těžko leze. Už jsem párkrát viděl jak s tím měl někdo potíže. Třeba v Ústí mladá holka sebou kecla přímo u 460ky, kdy se pokoušela nastoupit do toho motorového vozu u těch úplně prvních dveří, nebo jak se V Prackovicích starší paní při vystupování vysypala "RVHP" taška přímo pod perón.

Edit:
Ale musím říct, že do Bdmtee a i reko 054 se leze taky špatně, obzvlášť když jsou to jen sypané nástupiště. To ale žádná modernizace nevyřeší, tahle hlavní nevýhoda prostě zůstane, pokud se nebude nikdo pouštět do snížení střední části vozu, jako např řidičák regionovy, ale to už by asi bylo tak složitý a drahý, že by se to nevyplatilo.
editor nebo admin ŽP RaPa  mail  
08.10.2012 (20:28)  
Docela by mě zajímalo, co právě Honza bude dělat, až ho budou brát kolena (ne, že bych mu to přál). To takového pantera s radostí uvítá!
08.10.2012 (20:07)  
JOHNZ: ano, optimalizoval, ale není to na úkor pohodlí. Minimální rozteče sedaček, multifunkční oddíly jsou snad dány výběrovým řízením, které Desiro pochopitelně splňuje. Subjektivně není interiér o nic méně pohodlný oproti konkurenci včetně RP. Větší kapacita jednotky je totiž dána chytrou koncepcí vozidla a hlavně důsledným umístěním veškeré výzbroje mimo interiér. Všimněte si např. obrovských skříní s výzbrojí v každém voze RP. To pak není divu, že jde kapacita dolů.
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.10.2012 (18:17)  
Keprt: rozhodně na nádraží nestepuju 2 hodiny, až mi pojede to, co mám nejraději. Je to otázka půlhodiny.

Samozřejmě že pro normálního cestujícího je primární kam to jede a cena kterou za to zaplatí, potom také jestli to nemá zpoždění. Až potom přijde na řadu rozhodování, jestli pojedou nepohodlným krámem, nebo pohodlným vlakem. Mnozí by se asi spokojili s nepohodlným krámem, kdyby to stálo méně než luxusní vlak, tuto možnost tady ale nemáme.

Michal Jaroš: když svítí sluníčko do očí, svítí to i přes ta zatmavená okna. U elefanta stačí když je jen šero nebo mlha a už z toho vidět není skoro nic a zrakem to asi nebude - na pravidelné vyšetření chodím :-)

Bude to asi tím, že každé okno není zatmavené stejně a hodně na to má vliv intenzita a umístění osvětlení ve voze. 054 mají okna taky zatmavená (asi ale méně než elefant) a tam se dá vidět celkem v pohodě.

JiříK.: To opravdu potěší že jediné vozy, kde můžou zůstat polospouštěcí okna, se promění v konzervu :-(
08.10.2012 (16:39)  
Ad rekonstrukce Bdt/Bdtmee:

Už se o tom tady psalo.

http://www.zelpage.cz/zpravy/8448
http://www.zelpage.cz/zpravy/8651

Ve zkratce: VŘ na rekonstrukce Bdtmee ještě vyhlášeno nebylo, ale narozdíl od původních informací se i u této zakázky nakonec počítá s dosazením klimatizace. U Bdt/Bp se počítá s tím, že všechny vozy projdou komplexní modernizací na nejvyšší možný stupeň. Tzn. předsuvné dveře, uzavřené WC, 230 V, klima,...
registrovaný uživatel JOHNZ 
08.10.2012 (16:16)  
spalda: Cenu som videl v clanku na tomyo webe, mozno v nej bola chyba alebo kurzovy rozdiel ... Inak co do kapacity a pomeru cena/sedadlo siemens znacne tromfnul sj bombardier a alstom zucastnenych tamtiez, takze vyjadrim urcitu obavu ze siemens jednotku "optimalizoval" tymto smerom => sardinkaren ...
08.10.2012 (15:47)  
Honza - ohledně oken, dle mého názoru naopak většina cestujících preferuje okna ztmavená, kde jim nesvítí sluníčko do očí, a já z nich teda vidím dobře i večer, ale to asi je zrakem.. :D
registrovaný uživatel Keprt 
08.10.2012 (14:54)  
Honza: šotohledisko je právě to, co jsi tady popsal. Naproti tomu normální cestující si vlak vybírá podle toho, kam a kdy potřebuje cestovat. A pokud mu vlak jezdící v čase a trase jeho potřeby svým "standardem" nevyhovuje, tak při první příležitosti přejde na jiný dopravní prostředek (a ne že bude hodinu stepovat na nádraží, až mu pojede to, co má rád). A můj názor je, že 99% normálních cestujících upřednostní z hlediska kvality svezení partnera před Bdt nebo Bymee.

A co se týká přetékání cestujících přes dvé sedadla - jednoznačně si místo vyžádat. Nikdy jsem nebyl odmítnut.
registrovaný uživatel Honza  mail  
08.10.2012 (14:40)  
Nevím co je to to šotohledisko, ale já si vybírám vlak (pokud je to možné) v první řadě aby byl pohodlný (měkké sedačky, dobře tvarované) aby ten interiér vypadal hezky (nebyl rušivý a abych se v tom cítil dobře - to je věc psychologa, který posuzuje vzhled interiéru), další hodně podstatná věc jsou průhledná okna ad Tomáš Kraus - taková okna která nejsou ztmavená, takže se z nich dá koukat i večer a ne jen za jasného dne - ešus.
Pravda nestává se to u nás, že by se tam nějak stálo, jen snad u Os z Hněvic do Ústí - což je školní vlak vedený klasikou. A lavice a místa: zrovna tady se stává, že ve vlaku se najde plno míst, která kdyby mládež uvolnila, dalo by se sednout. Jenže v oddělených sedačkách je to skoro to samé, když si někdo vedle sebe hodí tašku, nepustí nikoho sednout stejně. To je spíš věc vlakvedoucího, že si to neumí/ nechce ohlídat. Když je příležitost, i v elefantu se můžu "roztáhnout" přes obě sedačky (u prostřední verze) a je to rozhodně pohodlnější, než sedět normálně jak se má.

Snad pozitivní v panteru proti Bdt může být to, že tam v podstatě není představek, na kterém se většina lidí zdržuje, když vidí, že se vagón nějak začíná plnit (ale míst je tam ještě 3 pr***e) a znemožňují tím průchod průvodčímu a lidem, co chtějí nastupovat a vystupovat na zastávkách. Docela jsem nechápal to myšlení lidí, že jsou něčeho takového schopny a když už jsem to nevydržel a něco jím řekl, to byly pravda "inteligentní" odpovědi :-)
08.10.2012 (13:58)  
Ty jednotky mají schválenou rekuperaci i pro stejnosměrnou trakci? A rekuperace snad nemá vliv na finanční stránku věci, nebo ano?
  1 2 3 4 5 6 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko