..: Pantery již v provozu s cestujícími :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Proslovy při slavnostním předání jednotek 441.008 a 009 do běžného provozu, foto: Matouš Danielka Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.

Displaye s provozními informacemi na stanovišti strojvedoucího jednotky 441.009, foto: Matouš DanielkaPiktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš DanielkaJednotky při slavnostním předání do provozu v Pardubicích, foto: Matouš DanielkaNové jednotky pózují na hlavním nádraží v Hradci Králové, foto: Matouš DanielkaRegioPanter odjíždí z Hradce Králové do Jaroměře, zpět se vrátí již s prvními běžnými cestujícími, foto: Matouš Danielka

RegioPantery v dalších krajích

RegioPanter 650.001 během prezentace ve Zlivi, foto: Martin Jarath V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.

RegioPanter 650.001 při prezentační jízdě v Borovanech, foto: Martin Jarath Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.

Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.10.2012 (16:25)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.10.2012 (17:10)  
SYN: tak Bmto (bez reko)jsou dle mého názoru zrovna ten příklad, jak by vozy vypadat neměly. Taková tmavá ošklivá kobka. Ty si rekonstrukci zaslouží jednoznačně, stejně tak Bdmtee (i když kdo ví, kdy se jí dočkáme).
registrovaný uživatel SYN 
09.10.2012 (16:53)  
quido.speedy: tak přiznávám že nejvíce zkušeností (s Bmto) mám z dob školních výletů, to jo :)
Nicméně jsou tu některé dost důležité výhody, a to na prvním místo nízkopodlažní vstup se širokými dveřmi bez schodů a středního držadla... už to udělá veliký rozdíl pro kohokoliv chromého/s kočárkem/kolem... Doufám že po reko tomu rozumně těsní okna a topení je snad zatím v pořádku (uznávám že je vždy otázka jak dlouho). A pak je tu taky otázka délky nástupiště, což okolo Brna není až tak zanedbatelné, kdežto ve vaší "dvouvozové soupravě" nemá význam... ale samozřejmě je možné že po praktickém vyzkoušení by přišlo zklamání, kdo ví.
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.10.2012 (16:42)  
Tomáš Kraus: já myslím že pro cestujícího je dost významné, jestli může sledovat přírodu venku, nebo si tam bude připadat jak v metru, kde je celou dobu v tunelu, nehledě na to, že v takovém případě odraz interiéru v těchto oknech je tak nepříjemný, že bych spíš uvítal, kdyby to okna nemělo vůbec.

Jinak nejdřív je špatně, že Bdt nebudou rekonstruovány, a když se dozvíš že budou, je to zase špatně, protože spouštěcí okna zmizí...

Tomu nějak nerozumím. Řekl jsem snad někdy, že je šptně, že Bdt nebudou rekonstruovány?

Že budou, o tom se ví už celkem dlouho a jak správně uvádíte, když už na osobce nenajdou uplatnění, lepší než je dát do šrotu, je použít je ke stavbě "nových" potřebnějších vozů na rychlíky. Jen jsem konstatoval, že to jsou vlastně jediné případy, kdy je povolené ponachat/ dosadit nové, polospouštěcí okna a této možnosti se nevyužije. Ono taky pokud to má fungovat jako rychlík, tak ani není divu.
09.10.2012 (15:41)  
SYN: Bmto je takový patrový Honecker. Možná má o několik cm větší rozestup sedaček (kdo ví jestli, nechce se mi to hledat), za to to dohání zkoseným místem pro nohy dole a pro hlavu nahoře. Tam je to tak tragické, že se při větším otřesu polovina osazenstva praští do hlavy. Pak ty nešťastné podélné lavice dole, které mají u dveří výšku sedadla pomalu 20cm nad zemí. V patře nad dveřmi pak musí mít člověk 140cm nebo skoliózu, protože rovně se tam sedět nedá. Školní výlety tenhle vagon milují, jinak je to podle mě nejhorší vergl, co tu vůbec jezdí.

Navíc opravy na nich jsou hotová malosériovka. 2ks...1ks... Zrekonstruovat těch 6 vložáků z krakenů by udělalo 100x větší službu (vzuch. vypružení, sedadla ala Bp) než tento pojízdný šrot
registrovaný uživatel SYN 
09.10.2012 (14:22)  
242(363)+Bmto+BDs je prezentována jako moderní nízkopodlažní souprava (+kola,vozíčkáři,úschova,...)

No co , já bych to celkem i bral, akorát ne v této délce tam je to fakt jak pěst na oko loko málem těžší než ty dva vozy co táhne... Myslím že většina cestujících v okolí brna by je výměnou za Bdmtee rozhodně brala (samozřejmě v podobě 3xBdmteeo+Bds, ne á 1ks :)
09.10.2012 (14:00)  
Ad SYN:

Proč je to škoda?
Tak třeba i proto, že jedině vývoj něčeho nového může posouvat domácí železniční průmysl někam dál (různé modernizace typu "regionova" tuto funkci zrovna nejlépe neplní), zaměstnávat zdejší techniky a třeba také umožnit zdejší technickým vysokým školám podílet se na tomto vývoji. Pak je tu (možná Vámi preferovaný) "plán B", tedy téměř všechno dovézt ze zahraničí a zlikvidovat domácí průmysl i technické vysoké školství; nač potřebujeme technicky vzdělané lidi, vždyť v Číně zvládnou vyrobit (okopírovat) a dodat vše...

...později, zato dráž z domácí produkce?
A proč by to nutně muselo být dražší? Proč to obvykle dražší je, to je otázka, která přesahuje technické aspekty této problematiky. Třeba i ti žraloci možná byli dražší, než museli (resp. než za kolik je třeba má Oberpfalzbahn), když de facto ČD Pese zaplatily i jejich "poněmčení", tj. dosazení PZB. Tohle je ale jenom moje domněnka, možná se mýlím...

Jak dlouho už jsme čekali na tyhlety elektriky?
Tak dlouho, než si je ČD objednaly. Vyvíjí se to už celkem dlouho a dovolím si (v kontrastu s tím, co se člověk mnohdy dočítá v médiích) tvrdit, že ŠKODA s vývojem těchto jednotek začla podstatně dříve, než jakékoliv VŘ na ně bylo vypsáno. Chcete-li hmatatelnější důkaz, tak třeba v níže uvedeném odkazu můžete vyčíst, že simulační výpočty JPJ byly na DFJP prováděny už v roce 2010; a věřte, že v té době už musel být projekt v dost pokročilé fázi vývoje...
https://dokumenty.upce.cz/Univerzita/zakladni-dokumenty/vyrocni-zpravy/Archiv/o-cinnosti2010.pdf
registrovaný uživatel SYN 
09.10.2012 (13:30)  
Škoda jen, že nejsme schopni (nebo snad z nějakých důvodů nechceme?) v ČR vyvinout vlastní motorovou jednotku a žraloky musíme kupovat od Poláků...

Proč je to škoda? Jaká výhoda plyne z toho že bysme je mohli mít později, zato dráž z domácí produkce? Jak dlouho už jsme čekali na tyhlety elektriky? Když už by někdo chtěl obnovovat myšlenku samozásobitelství ve všem případně kooperaci v RVHP tak bych tak ještě chápal kdyby se snažili dohodnout barter s Polákama "elektriky za diesely", ať se to na obou stranách dá rozjet v pořádné sérii a ne si patlat to svoje v dvacetikusových "sériích"...
09.10.2012 (9:07)  
Honza: Díky za objasnění těch průhledných oken, ale popravdě mě nikdy nenapadlo porovnávat ztmavení oken u 054 a 471, myslím že normální cestující to neřeší vůbec. Ztmavená okna mají určitě více výhod než neztmavená, proč vlastně musím za šera dobře vidět ven? V Bdt se to hodí abych věděl kde jsem, protože vůz nemá informační systém...

Jinak nejdřív je špatně, že Bdt nebudou rekonstruovány, a když se dozvíš že budou, je to zase špatně, protože spouštěcí okna zmizí... Ono po dodání všech těch Panterů, Žraloků, Syslů, RS1, rekoBdmtee a dalších vozidel, případně po prohře ČD v některých budoucích VŘ, už pro vozy Bdt na osobních vlacích nebude moc uplatnění. RekoBdt se uplatní spíš na Sp a R (to se píše i v tom článku o jejich rekonstrukci), což jsou vlaky které delší dobu jedou okolo 100 km/h, a na to už se otevřené okno moc nehodí (narozdíl od Regiošuku, kde ta spouštěcí okna chválím). Nejen že to téměř nevětrá, ale dělá to pěkný hluk, a když potom přijde přeháňka a okna se musí zavřít, je to teprve ta správná "konzerva", jak píšeš. Jasně, když si jako šotouš budu chtít poprvé projet trať přes Ramzovou, budu preferovat Bdt. Ale jako pravidelný cestující uvítám něco s (funkční) klimou.
09.10.2012 (7:51)  
JOHNZ: ano, obě jednotky znám celkem důkladně. Co se Desira pro SNBC týče, tak můžu říct, že se rozhodně nejedná o interiér vozu Bdmtee, kde je reálná kapacita někde na polovině kapacity deklarované. Co týče sedaček, tak jsou pro mě osobně daleko pohodlnější ty s Desira oproti RP nebo CE, protože díky použití letadlového uspořádání nemusí být opěráky tak kolmé, jako u dvou zmiňovaných jednotek.
registrovaný uživatel JOHNZ 
08.10.2012 (22:28)  
spalda: Nebol som v tom, tak neviem. Ak ste v tom bol, tak Vám verím. V prípade, že SIEMENS naozaj vyrobil tú kapacitu bez toho, aby to bolo na úkor priestoru ev. hmotnosti, a nehodlajú riešiť nejaké lámanie rámov (ako sa im to už niekoľkokrát podarilo), tak ich treba pochváliť za dobrú prácu.
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko