..: Pantery již v provozu s cestujícími :..

RegioPanter 441.009 při prezentační jízdě ve stanici Řečany nad Labem, foto: Matouš Danielka Pardubice/Hradec Králové — Vůbec první cestující měli možnost vyzkoušet novou elektrickou jednotku Škoda 7Ev pojmenovanou Českými drahami jako RegioPanter. Vozidlo bylo nasazeno ve středu 26. září na spoji Os 6213 z Jaroměře s pravidelným odjezdem v 11.01 do Pardubic. Jednotka nahradila klasickou soupravu v řazení zpravidla 163 + 3x Bdmtee. Překvapeným cestujícím premiérového spoje s novou jednotkou bylo navíc nabídnuto občerstvení, které v hojném počtu zbylo po předcházející prezentaci s medii, a tak si cestující s menší nadsázkou mohli připadat jako v jiném světě. Snad jen dosud nespuštěná palubní wi-fi síť, která je proklamována piktogramy, ubírala spoji punc „dokonalosti“.

Proslovy při slavnostním předání jednotek 441.008 a 009 do běžného provozu, foto: Matouš Danielka Právě ve středu 26. září dopoledne proběhlo slavnostní předání do pravidelného provozu dvou elektrických třívozových jednotek RegioPanter 441.008 a 009 určených pro meziregionální dopravu na trati Pardubice - Hradec Králové - Jaroměř. Celkem bude pro tuto trasu dodáno 5 jednotek za cenu 680 milionů korun s 40% podílem financování z ROP Severovýchod. Jedna bude vždy sloužit jako záložní a čtyři budou zajišťovat dopravu všech osobních a spěšných vlaků na zmíněné trati, vyjma spěšných motorových vlaků z/do Trutnova. Z úseku mezi Hradcem králové a Pardubicemi tedy postupně zmizí všechny spoje vedené lokomotivou taženou soupravou a jednotky přinesou především zvýšení kultury cestování, zrychlení obratu souprav - odstranění přepřahů, zvýšení dynamiky jízdy a v neposlední řadě také finanční úspory především za elektrickou energii - rekuperace elektrické energie. Od nového jízdního řádu dojde ke zkrácení dob mezi obraty souprav. Z toho důvodu budou před dodáním všech pěti jednotek na spojích s klasickou soupravou řazeny soupravy s řídícími vozy Bfhpvee295 „sysel“. Na příští rok je v plánu opatřit všech 5 jednotek polepy s regionálními motivy, tak jako dostaly letos nový nevšední kabát dvě jednotky regionova v Pardubickém kraji, které si získali oblibu především u dětí.

Displaye s provozními informacemi na stanovišti strojvedoucího jednotky 441.009, foto: Matouš DanielkaPiktogramy včetně piktogramu wi-fi sítě, foto: Matouš DanielkaJednotky při slavnostním předání do provozu v Pardubicích, foto: Matouš DanielkaNové jednotky pózují na hlavním nádraží v Hradci Králové, foto: Matouš DanielkaRegioPanter odjíždí z Hradce Králové do Jaroměře, zpět se vrátí již s prvními běžnými cestujícími, foto: Matouš Danielka

RegioPantery v dalších krajích

RegioPanter 650.001 během prezentace ve Zlivi, foto: Martin Jarath V pondělí 1. října byla předána jednotka RegioPanter v Českých Budějovicích; po protokolární jízdě do Borovan svezla své první pravidelné cestující i další zájemce o svezení nejprve do Zlivi, zpět do Budějovic a pak se vydala ještě jednou do Borovan. Avizována byla ještě jedna cesta do Zlivi a zpět, avšak ta se již k nelibosti cestujících čekajících na nástupišti i ve vozidle nekonala. Pravidelně začne cestující vozit během října. Jednotky mají být od nového jízdního řádu nasazovány na trasách České Budějovice – České Velenice a České Budějovice – Strakonice, výhledově je slibováno propojení těchto ramen, případně zavedení vložených spojů do Borovan a Zlivi. Celkem budou pro tyto linky dodány čtyři dvouvozové jednotky za cenu 452 milionů korun s 35% podílem dotací z ROP Jihozápad. Do listopadu 2013 by měly být v provozu všechny 4 soupravy.

RegioPanter 650.001 při prezentační jízdě v Borovanech, foto: Martin Jarath Následující den, v úterý 2. října byla jednotka RegioPanter pokřtěna také v Chomutově spolu s motorovou jednotkou RegioShark. Celkem je objednáno 7 jednotek RegioPanter pro linky Děčín – Ústí nad Labem – Kadaň a Litvínov – Teplice – Ústí nad Labem v hodnotě 952 milionů korun s podílem financování z ROP až 40 %. První jednotka byla nasazena do provozu s cestujícími hned následující den, 3. října.

Poslední 3 kusy z panteřího stáda, čítající celkem 19 kusů jednotek za téměř 2,5 miliardy korun objednaných Českými drahami, budou předány do Olomouce, kde dojde k jejich nasazení na lince Nezamyslice - Prostějov - Olomouc a Zábřeh na Moravě - Šumperk.

Zdroj: České dráhy


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 5.10.2012 (16:25)
Související zprávyopen/close

  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   
10.10.2012 (21:22)  
Keprt, díky
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.10.2012 (20:59)  
A jinak? Nemělo být těch panťáků pro OC taky 7, nebo 9??
Vždyť 3 jezdí 460ky ve všední dny OC - Nezamyslice a myslel jsem, že to mělo jezdit taky Nezamyslice - Přerov - Zábřeh - šumperk, což by 3 sotva stačily jen na tuto linku. A jestli by tu linku z třistajedničky rozšířili až někam na střídavinu, tak ani tam. Taky by tam mohli nasadit 460ky (na ty Šumperky), do doby než přijdou pantery, ale to bohužel asi nebude.
registrovaný uživatel Keprt 
10.10.2012 (20:49)  
jregent: při "motorizaci" pantera narazíš na problém, kam umístit hnací ústrojí.

Jinak ano, PESA je původně "žoska".
10.10.2012 (20:32)  
To že začaly jezdit tyto jednotky na trati Č.Velenice - Č.Budějovice jako pravidelný cestující vítám. Nicméně by mě zajímalo proč se na jih čech dostali zrovna dvouvozové jednotky, které pokud už jedou, tak jsou narvané k prasknutí. Myslím, že lidé by novou soupravu ocenili daleko víc, kdyby si třeba i sedli. V tomto případě lidé na soupravu spíše nadávají, než že by z ní měli radost.
registrovaný uživatel Honza  mail  
10.10.2012 (20:27)  
chio: tak tu čest jsem ještě neměl.
Ale vzpomínám si vlastně, že (myslím že to byl zrovna Bdt, jeden čas jezdil na libereckém rychlíku, to bývalo super) jednou jeden tento vagón netopil a jezdil v největší zimě minmálně týden(!) Průvodčí na to sice upozorňoval, aby si lidi přešli jinam, ale to tam ten vagón nemusel být vůbec. Já jsem to nějak vždycky v bundě přečkal.
Dneska tam ráno byla opět sauna a zítra jedu ve stejný čas, takže se mám zase na co těšit :-(
10.10.2012 (18:14)  
ythomas_ct 
Škoda jen, že nejsme schopni (nebo snad z nějakých důvodů nechceme?) v ČR vyvinout vlastní motorovou jednotku a žraloky musíme kupovat od Poláků...

Přesně to jsem si říkal, když jsme svišteli na Dni zlínského kraje se Sharkem po koridoru i 303ce. Jsem laik, ale úprava Panthera na motorovou verzi je snad už menší problém než vývoj elektriky. PESA začínala tuším jako opravna a zvládá..
registrovaný uživatel chio 
10.10.2012 (15:48)  
v Bdt přece nemrzne, ale cez deravé okná poriadne tiahne (a občas aj tečie).
registrovaný uživatel kaňas 
10.10.2012 (15:25)  
Dneska i v Olomouci, se zvláštní jízdou do Prostějova.
registrovaný uživatel Honza  mail  
09.10.2012 (20:20)  
Tomáš Kraus: Tak setmění v panterovi nemám zatím vyzkoušené, jel jsem s tím 2x a v nejbližší době, jak jsem koukal, vycházejí mé cesty na klasiku :-)
Ale u elefanta to rozhodně není jen o půl hodiny.

dojdeme k tomu že jsou absolutně nezpůsobilé k provozu, protože ani zdravý člověk tam nemá šanci nastoupit, v zimě tam mrzne, kravál z podvozků a brzd způsobuje hluchnutí cestujících a vůbec z bezpečnostního hlediska (např. všechny dveře) by nasazení do provozu bylo čirým hazardem s životy cestujících :-)

teď nevím jestli máte na mysli Bdt, nebo pantera.
v Bdt přece nemrzne, podvozek není hlučný, ale ty dveře bez blokování, to už jako hazard skoro je.

Když se vrátím k těm oknům a světlům, nejlepší na koukání z okna v noci je, rozsvítit kompletně světla v té druhé půlce vagónu, co je ve směru jízdy a naopak v té zadní půlce zhasnout co se dá a pak ta přední půlka osvětluje okolí venku a ze zadní se pozoruje :-)
Za ta léta už jsem vyzkoušel :-)
09.10.2012 (20:07)  
Honza: Řekl jsem snad někdy, že je špatně, že Bdt nebudou rekonstruovány? To přímo ne, ale předtím jsi psal že by se ti líbilo mj. vyměnit dveře, některé obložení a dosadit rozumnou regulaci vytápění - ale že to samozřejmě nikdo dělat nebude. Rekonstrukce, která se bude dělat, je mimo jiné právě o tomto, ale uznávám že to není totéž.

nebo si tam bude připadat jak v metru, kde je celou dobu v tunelu - až tak? Vážně mě nikdy nenapadlo to porovnávat, ale i kdyby se při pohledu z Pantera "setmělo" o půl hodiny dříve než z Bdt (podle ročního období), přijde mi to jako hodně krutě přestřelené zhodnocení. Kdyby se s podobným metrem přistupovalo ke všem aspektům Bdt, dojdeme k tomu že jsou absolutně nezpůsobilé k provozu, protože ani zdravý člověk tam nemá šanci nastoupit, v zimě tam mrzne, kravál z podvozků a brzd způsobuje hluchnutí cestujících a vůbec z bezpečnostního hlediska (např. všechny dveře) by nasazení do provozu bylo čirým hazardem s životy cestujících :-)
  1 2 3 4 5 ... 11      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko