..: Vykolejení nákladního vlaku komplikuje dopravu na I. koridoru :..

Vykolejení nákladního vlaku, foto: Drážní inspekce Brno — Dnes v 5.39 došlo mezi Adamovem a Brnem k vykolejení jednoho vozu nákladního vlaku. Vůz vykolejil před stanicí Adamov, kde poškodil 4 výhybky. Následně došlo k samovolnému nakolejení vozu, aby před Brnem-Maloměřicemi opět vykolejil a poškodil další část tratě. Příčinou je technická závada na nákladním voze. Poškozená traťová kolej je nesjízdná, předběžná škoda je odhadována na 10 milionů korun, předpokládaná doba opravy se v tuto chvíli pohybuje v řádu týdnů. Situaci komplikuje probíhající výluka na druhé traťové koleji. Momentálně se intenzivně pracuje na předčasném ukončení této výluky, zavedení provozu alespoň po jedné koleji se předpokládá kolem 18. hodiny. Cestující osobních vlaků a rychlíků jsou v postiženém úseku přepravováni autobusy, dálkové vlaky z Prahy přes Brno směr Bratislava a Vídeň jsou vedeny z Kolína odklonem přes Havlíčkův Brod. Stanice Pardubice a Česká Třebová z tohoto důvodu neobsluhují.

Vykolejení nákladního vlaku, foto: Drážní inspekce Vykolejení nákladního vlaku, foto: Drážní inspekce Vykolejení nákladního vlaku, foto: Drážní inspekce Vykolejení nákladního vlaku, foto: Drážní inspekce Vykolejení nákladního vlaku, foto: Drážní inspekce

Zdroj: Drážní inspekce, Mimořádnosti v provozu ČD


Nick Poslat mail autorovi | 10.9.2012 (12:09)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
dopisovatel nebo člen ŽP IR  mail  
10.09.2012 (21:53)  
Jak to tak čtu (zejména příspěvek od vojtika), tak si myslím,že by jak železničáři, tak autobusáci i opraváři zasloužili všichni dost velký a veřejný dík. Jeví se mi to tak, že to musel být teda docela mohutnej "šrumec"...
Nicméně si opět přiložím své oblíbené "polínko":
A teď si představte, že by už bylo přesunuté brněnské hl.n., oba železniční "koridory" ve městě sloučeny do jednoho a nějaký takový nešťastný vláček by si "lehnul" napříč přes zhlaví toho nového hl.n... Aneb jak je to teď výhodné, když se takové postižené (či opravované) místo dá objet tím druhým "koridorem"...
registrovaný uživatel vojtik 
10.09.2012 (21:32)  
Štěstí v neštěstí bylo, že zrovna probíhala plánovaná výluka - ihned bylo možno využít těch 21 plánovaných autobusů a s nimi lepit i další vypadlé vlaky. Během toho postupně zavolat jednotlivým dopravcům s žádostí o zaslání volných vozů. Boblicka (kdo čte K-Report, zná) tu u Brna fakt nemáme :-)

Na NAD jezdil kmenově DOPAZ, během dopoledne se přidal DPMB (3 zapůjčené kurzy, dva kloubové a jeden sólo), Tourbus, BusLine, Pernica, VYDOS a další dopravci. Vzhledem ke skončené ranní špičce bylo možno též "ukrást" některé autobusy z regionálních linek, zejména z okolí Blanska.

Výluka byla v rámci možností organizována co nejlépe, největším nedostatkem byl jako vždy nedostatek informací přímo u informátorů (Brno hl.n. dva vlakoví revizoři, Adamov informátor SŽDC), kdy nikdo pořádně nevěděl, co kam pojede. Nakonec se jezdilo stylem "přijet/vyhodit lidi/nabrat lidi/ihned odjet", bez ohledu na jízdní řád. Lépe to nešlo. lidí na odvoz bylo opravdu hodně (jeden Os vlak vozí běžně až 400 lidí).

Hlavní výlukové směry byly Brno - Blansko (expres přes Lipůvku) a Brno - Adamov (zastávkový přes Bílovice). Výjimku tvořily kurzy DPMB, které vzhledem ke své maximální rychlosti musely jet též přes Adamov, byť jely do Blanska. Podle slov řidiče měl problém se vyhrabat do stoupání kolem Olomučan :-)

Celý den se pracovalo na obnovení provozu v koleji, která byla vyloučena plánovaně. V 15:30 mohl být konečně obnoven provoz. Osobní vlaky začaly jezdit až o hodinu později, protože bylo potřeba na ně vůbec získat soupravy.
10.09.2012 (21:30)  
Mne zaráži jiná věc: Jak je možné, že se ložisková skříň (za výraz "domek" se u nás na škole lítalo od zkoušek) mohla z nápravy takto "svléknout"? Znalejší mne prosím opravte, ale jako konstruktér mám za to, že ložisková skříň je ve směru Y vedena v rámu podvozku oboustranně, tedy že nehrozí její "vyslečení" z nápravy, protože je bezpečně vedena i zevnitř (ze strany kola). Tuto nehodu bych já osobně tipoval na důsledek činnosti "sběračů kovů"...
10.09.2012 (19:22)  
Tahle událost odhalila ovšem další skutečnosti, například že po trati přes Havlíčkův Brod některé Taurusy vyhazují proud TV a škodovácké Lv ř. 380 se musejí převážet přes Kutnou Horu jinou Lv nejlépe od osobních vlaků, které pak nabírají značné zpoždění než se vrátí zpět na svůj vlak. Když k tomu pak přidáme komunikaci mezi síťovým, regionálním, provozním a dalšími dispečery, je to celkem tragedie.
registrovaný uživatel JOHNZ 
10.09.2012 (18:48)  
Martin Chovanec: Zrejme bol prvotny odhad skod prilis optimisticky.

Jiri Kocourek: Zrovna zerave lozisko je podla mna lepsie vidno v noci
10.09.2012 (17:50)  
Zvláštní, že když se ta nehoda stala už před šestou, že nechali Avalu dojet tak daleko směrem na Brno, aby ji pak následně vraceli do Třebové.
10.09.2012 (17:38)  
Mezi sedmou a osmou byl v Adamově na nádraží poněkud nával, ale musím uznat, že jinak byla výluka zvládnuta vcelku profesionálně: lidi povětšinou věděli, kudy kam. ND jsem viděl postupně Dopaz, poté dorazily i autobusy DPMB, ale první půlhodinu vůbec nestíhaly pobrat všechny čekající lidi.
registrovaný uživatel M 
10.09.2012 (17:17)  
kave
Pletl si to babitron. Takovy minidukaz je i tady http://poloha.vlaku.info/vlak/171/ (Kutna Hora, 208 minut)
10.09.2012 (15:11)  
Když si tak pročítám mimořádnosti na Káčku, tak mám dojem, že je dnes černé pondělí
10.09.2012 (14:53)  
Jirka Panther: Ono by stačilo mít čidla horkoběžnosti častěji. Pochybuju, že by vechtr na 100 % rozeznal vyhřáté ložisko. V noci, a s 50% pravděpodobností, že to bude na odvrácené straně vlaku než se dotyčný zrovna nachází?
Sám vidím velmi dobře, ale neodvážil bych se tvrdit, že uvidím potmě u jedoucího vlaku, že mu na jedné ose chybí ložisko i s domečkem.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko