..: Pesa má na dosah zajímavý kontrakt :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhy Berlín — Polský výrobce kolejových vozidel, společnost Pesa Bydgoszcz, má našlápnuto k dalšímu úspěchu a připravuje několik novinek ve svém portfoliu. Tiskový mluvčí společnosti Michał Żurowski potvrdil polskému magazínu Rynek Kolejowy, že Pesa je před podepsáním jednoho z vůbec největších kontraktů celé své historie. Pravděpodobně na nadcházejícím mezinárodním dopravním veletrhu InnoTrans, který se koná koncem září v Berlíně, tak dojde k podepsání rámcové smlouvy s německými drahami Deutsche Bahn na dodávky motorových jednotek pro regionální dopravu. Typ souprav tiskoý mluvčí neupřesnil, dá se však předpokládat, že půjde o dodávky nejnovější generace motorových jednotek řady LINK. Přesný objem zakázky nebyl upřesněn, ale Michał Żurowski prozradil, že tato zakázka bude srovnatelná s dodávkou 186 tramvají pro Varšavu, v hodnotě v přepočtu zhruba 9 miliard korun. Jen pro představu, tato částka odpovídá více než 130 kusům souprav LINK II, které Pesa dodává Českým drahám.

Berlínský InnoTrans ale nebude jen místem podepsání jednoho z nejvýznamnějších kontraktů pro Pesu. Ta zde také představí novinku ze svého portfolia. Půjde o nový typ lokomotivy Maraton, která vychází z rodiny lokomotiv Gama. Půjde o elektrickou lokomotivu se spalovacím motorem, díky kterému bude moci lokomotiva urazit mimo elektrifikované tratě zhruba okolo 40 kilometrů. Právě vzdálenost, která přibližně odpovídá délce maratonského běhu, který má přesně 42,195 kilometru, dala této lokomotivě jméno. Tato čtyřosá stejnosměrná (3 kV DC) lokomotiva s výkonem 5600 kW při napájení z trakčního vedení ponese tovární označení 111E. Obdobným konkurenčním výrobkem jsou například lokomotivy Traxx Last Mile od společnosti Bombardier či podobně vybavené lokomotivy Siemens Vectron. Všechny tři na veletrhu uvidíme.

DB Regio nebude prvním německým zákazníkem na jednotky LINK. Již dříve podepsala Pesa kontrakt s italsko-německou skupinou Netinera na dodávku 12 jednotek LINK II pro Oberpfalzbahn. Ty mají být v provozu od prosince 2014.

Zdroj: Rynek Kolejowy 1, 2


JiříK. | 5.9.2012 (12:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Německo Polsko


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
12.09.2012 (7:58)  
JiříK. Srovnávání vlaků není vždy úlně jednoduché, protože každý je svým způsobem originál. Nicméně RP se Desiru velice nápadně podobá a proto se přímo nabízí tyto jednotky porovnat. Jediný rozdíl je v jiném uspořádání 1.tř a záchod navíc, což je rozdíl max. 20 míst. S Bdtmee máte sice pravdu, nicméně střílíte úplně vedle. Z hlediska komfortu jsou jednotky stejné. Za nižší kapacitu RP může především špatné umístění a poloha dveří, příliš vysoká podlaha nad podvozky a skříně s výzbrojí přímo v interiéru.


sorry, ale nad tímhle může jásat jen ekonom, porovnávající ty vozidla pouze podle nějakých tabulek.

Zmiňoval jsem parametry hmotnost, měrný výkon, hnané nápravy, kapcita, cena/sedadlo... Podle čeho byste dále oba vlaky hodnotil?

Rozdílné počty kusů jsem sám také zmiňoval. Při vyšším počtu kusů se cena určitě sníží, ale o kolik? Když už tím množstvím ale argumentujete, tak byste mi mohl vysvětlit, proč 471 i při 80ks stojí pořád kolem 220M (700 000/sedadlo).

VŘ pro jihomoravský kraj
No sám jsem na to zvědavý. Není ale už samotné vypisování po 19ti, pak po 7mi ks diskriminační pro větší výrobce?
11.09.2012 (23:30)  
K sedadlové debatě bych dodal: Často si všímám toho, že konstrukce sedaček nabrala až 4 cm na tloušťce. Ale nejsou o nic pohodlnější než ty z předchozí generace. Ať už se jedná o novou tramvaj, autobus nebo rekonstrukci interiéru 810. Ta je vysloveně zmršená, co se sedaček týče.
Najednou člověk po hodinové jízdě v NAD vystoupí z Bovy, kde je taky našlapáno sedaček, co to šlo, a konstrukce sedaček není tlutší než v Citelisu. A diví se, že ho vůbec nebolí záda. Přitom místa je tam míň než ve staré Karose.
11.09.2012 (12:39)  
Spalda:

ad cena ML vs 7EV - je naprosto zcestné srovnávat cenu u série 19 a 300 kusů. Věř, že kdyby byla objednávka na 300 ks 7Ev, tak je cena někde úplně jinde. Takže z toho bych jednotkovou cenu nevyvozoval ani omylem. A vůbec - schválně za kolik bude nabídka 7Ev v aktuálním VŘ pro jihomoravský kraj. Soutěž je nastavena tak, aby se mohlo přihlásit cokoliv od 7Ev, až po Elfa, takže ubidíme.

ad kapacita 280 vs. 240 míst. - sorry, ale nad tímhle může jásat jen ekonom, porovnávající ty vozidla pouze podle nějakých tabulek. Seděl jsi v tom ML vůbec? Máš k dispozici údaje o rozteči sedadel? (Navíc stejně jako u ceny závisející na množství, počet sedadel bude dán především požadavkem odběratele, Siemens u třívozového ML například uvádí rozptyl 184-284 sedadel, to by pak cena na sedadlo vycházela úplně jinak.) To jsou totiž ty podstatné údaje, které zajímají zejména cestující. Bdtmee má taky papírovou kapacitu 96 míst a kupéčko v Béčku je osmimístné. O reálné obsaditelnosti ale víme svoje...
11.09.2012 (7:37)  
Jiří Bajer:Samozřejmě by se musel zlevnit, jinak ho převálcuje PESA, Siemens s DML a jiní.
Ano, zlevnit. Jenomže v tomhle vidím ještě jeden háček. I kdyby se dostal Panter s cenou na úroveň onoho Desira, tak má pořád velký problém s nižší kapacitou, tzn. cenou/sedadlo 434 000/504 000. To je pořád obrovský rozdíl a já opravdu netuším, kam by ta chybějící sedadla díky širokým dveřím a lajdáckému uspořádání interiéru chtěli narvat. A nebo jít s cenou až k nějakým 105M? To těžko.

OT: Tady je vidět, k čemu korupce schovaná za "podporu domácího průmyslu" slouží. Místo toho, aby se Škodovka snažila vyvinout něco konkurenceschopného a pak férově soutěžit (třeba jako zmiňovaná PESA). Tak se uchylyje k obcházení VŘ pomocí širokých dveří atp., čímž si neskutečně nas*** do vlastního hnízda. Z původně rozumného vlaku pak vzniká neprodejný krám, který v férovém VŘ nemá šanci. Bohužel ani jinak šikovní konstruktéři Škodovky s tím nic neudělají, protože se mafiánské vedení takhle rozhodlo. Podle mě je jedinou šancí, jak Škodovce opravdu pomoct, je vystavení konkurenci. Teprve potom bude vedení donuceno vyvíjet kvalitní vozidla, které udají i na západ od nás.
10.09.2012 (21:41)  
DJTiësto: Zase se ukázalo jak špatným krokem byl regiokřáp. Místo aby se udělalo pár opravdu potřebných kusů, na nejzapadlejší lokálky, tak se to rozjelo ve velkém a teď už ani nebude kam ty křápy dávat.
Na tohle se prostě nedá nereagovat: Jak dopadla svého času "chrochtadla" čili M474.0? Úplně stejně - byla obětována ve prospěch nevhodných motorových vozů řady M152.0 (čti šlukafonů, orchestionů, kusovek, osmsetdesítek...) s výmluvou, že nebylo vhoodné hnací ústrojí. Potvrdilo se tak jedno rčení: Národ, který odmítá znát historii, je odsouzen si ji zopakovat ;)
Registrierter Benutzer tarten 
10.09.2012 (20:22)  
spalda: Když se pak objeví nějaká porucha třeba na pohonu, tak může vlak minimálně dojet do depa, byť se sníženým výkonem.

K tomuhle typu redundance je ale dlužno poznamenat, že 471 je až nepříjemně často vypravovaná s jen jedním funkčním podvozkem. U ČD to prostě není jen na dojetí...

DJTiësto: Zase se ukázalo jak špatným krokem byl regiokřáp.

Naprostý souhlas! Hlavně že se chlubili, jak za miliardy "zachránili" nějakých 200 nebo 300 pracovních míst. Sebevražedně, na pár let...
10.09.2012 (16:07)  
raquac: Kauza 109E se táhne již deset let a za tu dobu se toho na trhu velmi změnilo. Tenkrát sice byly k dispozici nové lokomotivy jako je Taurus či řada 101 DB, ale s jejich spolehlivostí to tenkrát nebylo moc růžové a bylo málo zkušeností z provozu. Navíc ČD podepsaly smlouvu se Škodovkou a to ji zavázalo k vývoji nové lokomotivy. Smlouva byla podepsána se Škodovkou i proto, že Němci se k ČD postavili stylem "berte nebo nechte být" a to se ČD pochopitelně nelíbilo.

JPJ neboli 7Ev neboli RegioPanter je to samé, akorát vývoj toho vozidla byl prováděn s přestávkami. Táhne se rovněž deset let. Původně to byla jednotka určená pro Finsko a koncepčně to byla v podstatě 471 bez horního patra. Pak se měl stavět neadresný prototyp s Jacobsovými podvozky, což zamítlo vedení Škodovky - přece se nebudou vyhazovat peníze za něco, co se třeba ani neprodá. Takže vývoj JPJ se dotáhl až v případě zakázky pro české kraje. Jak to dopadlo, už je na ŽelPage k vidění ;)
Registrierter Benutzer Raquac 
10.09.2012 (15:35)  
Projekt "pořádné" motorové jednotky Parsu (DMU) se zastavil proto, že na trhu byla již dostupná kvanta typů motorových jednotek o prakticky stejných parametrech, jaké měla projektovaná Pars DMU - vozidlo by tedy nepřineslo na trh nic nového a jeho vývoj by byly de facto vyhozené peníze. Tomu moc nerozumim - to same se tyka i JPJ nebo 109E, popripade LINKu.
10.09.2012 (10:16)  
Právě jsem dostal oficiálně, že hodnota popisované zakázky pro PESU má hodnotu přes 400 milionů EUR. Inu - kdo umí, umí :)

DJTiësto, spalda: Naprostý souhlas. Při vývoji Pantera se vycházelo a neustále porovnávalo s Desirem MainLine, tabulkově to všechno sedělo - a co z toho vylezlo, krásně shrnul spalda (klobouk dolů - vypsal stejné argumenty, podle kterých se opravdu porovnávalo). Projekt "pořádné" motorové jednotky Parsu (DMU) se zastavil proto, že na trhu byla již dostupná kvanta typů motorových jednotek o prakticky stejných parametrech, jaké měla projektovaná Pars DMU - vozidlo by tedy nepřineslo na trh nic nového a jeho vývoj by byly de facto vyhozené peníze.

O prodejnosti Pantera je to čisté teoretizování, podle mne je prodejný. Samozřejmě by se musel zlevnit, jinak ho převálcuje PESA, Siemens s DML a jiní. Já o zlevnění nepochybuji, jelikož současná vysoká cena zahrnuje i náklady na vývoj a ten opravdu něco stál. Se schválením bych neviděl problém, protože pro německý trh není Panter určen. A pokud někoho v konkurenčním boji přesvědčí argumenty typu netradičně široké dveře a odlišné "designové" stolky a police na zavazadla, tak proč ne ;) Vidím jediný obrovský problém - reference: Panter s lidma ještě nejezdí, na rozdíl třeba od posledních modelů pesáckého ELFa či podobných počinů NEWAGu... Sakra, jak to ti Poláci dělají??? Nebylo by záhodno se tam jet trochu přiučit?
Registrierter Benutzer Kakov 
10.09.2012 (9:39)  
spalda: Děkuji
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko