..: Dalších 32 lokomotiv pro DB Regio :..

TRAXX AC, foto: Bombardier TransportationBerlín — Společnost Deutsche Bahn objednala u společnosti Bombardier Transportation dalších 32 lokomotiv určených pro regionální dopravu. Podle dostupných informaci zaplatí DB za nové stroje dohromady 108 milionů euro. Jde o lokomotivy osvědčené řady 146, které jsou primárně určeny právě pro regionální a meziregionální dopravu. Provozovány budou nejprve se stávajícími soupravami, ale v budoucnu rovněž s nově dodávanými patrovými vozy. Dodávky se rozběhnou od roku 2014.

Lokomotivy řady 146 patří do rodiny univerzálních hnacích vozidel TRAXX, kterých bylo vyrobeno v různých variantách již přes 1500 kusů a jezdí v šestnácti zemích. Řada 146 je již u DB Regio zastoupena 110 stroji, dodanými ve třech sérích. První sérii tvoří lokomotivy 146.001 - 031, vyrobené v letech 2002 - 2003. Druhá série je označena 146.101 - 132 a byla vyráběna prakticky ihned po první sérii; výroba trvala do roku 2005. Dalších 10 kusů si objednal i dolnosaský dopravce Metronom. Lokomotivy z poslední série pro DB Regio nesou označení 146.201 - 247 a byly vyráběny od července 2005. Kusy z poslední série se liší mimo jiné plošším čelem, pevnější hrubou stavbou (zohlednění přísnějších parametrů na pevnost při nehodě) nebo též uspořádáním strojovny; od výroby prototypu byla totiž dále modernizována elektrická výzbroj. Společnými znaky lokomotiv všech sérií je pak maximální rychlost 160 km/h, výkon 5 600 kW a rozjezdová tažná síla 300 kN. Lokomotivy řady 146 lze na první pohled poznat podle proměnného transparentu, umístěného nad čelními okny. Lze se ještě zmínit, že pro patrové soupravy vlaků IC je objednána a vyvíjena další série řady 146, která se však od původních strojů bude po konstrukční i designové stránce výrazně odlišovat.

Zdroj: Die Welt Online


Jiří Bajer | 12.9.2012 (11:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel bugear 
12.09.2012 (21:15)  
@Jiří Bajer: Ono to bude ještě trochu jinak. 8,5M€ byl limit, nabídka nad tuto částku by byla vyloučena. Cenu si mohli vylepšit pomocí x51, zjistit zda k tomu došlo ale prakticky nejde.
12.09.2012 (20:53)  
Skoda: Nejsem odbornik, ale take si spis myslim, ze to ve skodovce proste posrali. Mozna ze konkurence trosku brzdi schvalovaci proces, ale verim, ze pokud by ta lokomotiva normy splnovala, tak uz kolem sebe skodovka kope jak maly dite.

Hlavni problem vidim v pristupu vedeni (byt treba predesleho). Skoda od roku 1997 vyrobila (po pravdepodobne ne prilis cistem tendru) nejakych 100 esusu a verim, ze cisty zisk byl v radu miliard korun. Misto toho, aby se skodovka pokusila cokoliv (lokomotivu, vagon, jednotku) vyvinout, tak cekala na dalsi objednavku papiroveho vyrobku od CD. Proste vyrobili behem par let 20 lokomotiv a doufali (dost mozna stale doufaji), ze CD to vezmou bez schvaleni v zahranici, zametou to pod koberec a pojede se dal. Delaji to tak snad i ostatni vyrobci? Nebylo by rozumnejsi nejprve vyrobit funkcni a spolehlivy prototyp a pak se pustit do "seriove" vyroby?

Vyvedte me prosim z omylu, pokud se v necem pletu.
12.09.2012 (20:28)  
DB objednala nebo Bombardier vysoutěžil? Nebo v Německu nemají výběrka jako u nás???
registrovaný uživatel MIRO  mail  
12.09.2012 (20:05)  
To máte asi (určitě) pravdu, ten rozdíl mezi 1116 a 1216 může být taky dán celkově jinou výzbrojí GTO/IGBT nepletu-li se.
12.09.2012 (19:50)  
Co se rozdílu mezi jednosystémovou střídavou loko a vicesystémovou verzí bych jenom připomněl, že rodíl v ceně nemusí být tak velký, jak se na první pohled zdá. Většina komponent je stejných, trafo se na stejnosměru využije jako tlumivka a jedná se zjednodušeně jenom o jiný sběrač a jiné zapojení na střeše. U třísystémové se musí použít složitější trafo. To jenom tak na okraj.
registrovaný uživatel MIRO  mail  
12.09.2012 (19:19)  
Lobing domácích firem?? Co to znamená v praxi? Když přece chci vyrobit lokomotivu pro provoz v určitých zemích, tak ji musím vyrobit tak, abych splnil dané národní normy. Tyto normy mají určitě jasně a písemně vymezené mantinely. Když provádím v dané zemi zkoušky a měření, tak si o tom určitě obě strany vedou společně záznamy, které jsou eventuelně soudně napadnutelné. Takže se do těch norem jednoduše zkrátka buď vejdu a projdu a nebo nevejdu a neprojdu, nebo ne??
Jediný lobing bych viděl v tom, že úřad (jako každý jiný) má danou dobu na vyřízení a místní výrobce to může mít hned a cizí těsně před koncem lhůty. Ale co jiného by konkurence mohla ovlivnit??

Ještě mě napadá jedna věc kolem té ceny - svého času rakouské dráhy objednaly místo posledních 68ks taurů 1116 jen 50ks 1216. Není mezitím rovnátko?? Myslím 68ks 1116 cenově stejně jako 50ks 1216?? - nevím, jen mě to tak napadlo.
12.09.2012 (18:25)  
Jiri Bajer, Viktor Suchon: Ja osobne bych za tim hledal spis ty technicky problemy. Skoda ze se tu tak tezko hledaji kometare 4 - 6 let stary, tehdy jsem byl na navsteve v Plzni u kamarada a prisla rec i na 380 a tak mi povidal, ze je to strasne nabastleny, plno problemu ktery byly reseny dalsimi spatnymi bastly ....

No ale vubec nepochybuju, ze tlaky od konkurencnich vyrobcu na ztizeni schvalovaciho procesu, jsou velke. Presto si myslim, ze pokud by 380 byla OK, tak se to da pozdrzet o par mesicu, mozna o rok, neverim ze o dva (a to by Skodovka hodne prskala a urcite by kolem toho byl medialni humbuk a zaloby za usly zisk apod.). Aktualni stav mi pripada spis na ty technicky problemy.... Ostatne, kdyby to byla ciste politika, tak minimalne v Cesku by uz byla 100% schvalena, ne? Je uz pro provoz v ČR schválená? Nebo stále jezdí v nějakém zkusebnim rezimu?

Bohuzel uz nemam zadny aktualni info, ale muj skromny tip je ten, ze tohle bude jeden ze smutnych projektu Skodovky, ktery nebude dotazen do uspesneho konce.
12.09.2012 (18:12)  
ythomas_ct: Já věděl, že se ozveš :) Takže jsem to asi napsal dobře, že jo? Profesor Izer by ze mne měl radost :))) S tou cenou 381 ZSSK je to jasný důkaz s těmi náklady na vývoj - ČD ho zaplatily a Slováci si chytře počkali na hotovou věc. I tak se to dá udělat ;)

Co se homologace 109E týká, bohužel netuším, zda jsou za tím závady technického rázu, ale určitě v tom bude lobby německých výrobců. V Německu se v dohledné době bude obnovovat větší počet lokomotiv a tak se Němci logicky snaží zabránit schválení možného konkurenčního stroje. Současný stav jim nepřináší žádná ohrožení zvenčí - na německém trhu si mohou dělat, co chtějí. A podle mě v tom má skrytě prsty i Rakousko, kterému (lépe řečeno ÖBB) náramně vyhovuje současný stav se zajížděním Taurusů až do Prahy, za což dostávají od ČD zaplaceno. Nedivil bych se, kdyby po schválení 109E (380) v Německu vyrukovali s nějakou hovadinou, aby schvalování na rakouském území ještě více protáhli.

Podle mne je přitom již jasné, kdo bude německé tendry vyhrávat - tento článek to snad ukazuje dost jasně :)
12.09.2012 (17:31)  
Jsem rád, že je zde opět diskuse o Škodě 380 a podobných strojích z dílen Bombardier a Siemens. Kde jou ty časy kdy Škoda "plnila plán" dodávkou el.lokomotív všech řad pro "spřátelené země". Dnes se karta obrátila.
Pokud lokomotivy od Bombardieru a Siemensu nesaturují potřeby v zemích kolem nás, tak vysoké ambice výrobce 380-ky jsou pouze zbožním přáním. Z dvaceti kusovou sérií je dosažení homologace pro provoz na DB, OBB, ŽSR, PKP atd. odložen ad acta.
Ptám se proto! Jsou "závady" 380-ky pro uvedení do řádného provozu u ČD a tedy i dalších drahách pouze technického rázu nebo je zatím také ekonomické embargo.
12.09.2012 (17:28)  
dohlib: Se mi líbí názory jako "ale u nás může taky jen 160 !" to je když se začaly stavět koridory, tak každou chvilku se někdo ptal proč na 160km/h, když vlaky drah uměj max 120 a sem tam 140km/h...
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko