..: LEO Express začal testy na veřejných tratích - v Lichkově :..

LEO Express 480.002, Sv 1. nsl 1351, Velim, 12. 10. 2012, foto: Josef Petrák Velim/Lichkov — Básník by řekl, že černá šelma konečně opustila ohradu, mírně znalý kolemjdoucí by zase mohl usoudit, že nástup další železniční konkurence je na spadnutí. Faktem je, že řada 480 dopravce LEO Express včera v noci poprvé vlastní silou opustila pečlivě izolované prostředí zkušebního okruhu v Cerhenicích, a vydala se na první ze série testovacích jízd na tratích spravovaných SŽDC. Zatímco dopravce samotný již ve velkém stylu ohlásil zkušební jízdy Praha – Bohumín, skutečná premiéra FLIRTu mimo testovacího centra byla o něco skromnější – a o to exotičtější.

Stadler 480.002 totiž zahájil svůj zkušební provoz na koridoru jen částečně, od Velimi po Ústí nad Orlicí. Odtud cesta černo-zlaté jednotky vedla dále na sever do míst, kde se v pravidelném provozu patrně nikdy neukáže. Důvodem noční exkurze až do pohraničního Lichkova byl test kompatibility s počítači náprav, jenž je nutnou součástí schvalovacího procesu pro provoz v pravidelné osobní dopravě. Na tuto úvodní zkoušku v následujících dnech LEO Express naváže dalšími jízdami, počínaje příštím týdnem i do své cílové stanice Bohumín, a to včetně vícečlenného řízení se dvěma spřaženými jednotkami. Spoje IC 1350 - 1365 poprvé svezou pravidelné cestující v neděli 9. prosince.

Zdroj: LEO Express


Josef Petrák Poslat mail autorovi , Juraj Kováč Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 12.10.2012 (2:34)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu ČR Pardubický


13.10.2012 (16:20)  
Karle, už na oficiálnej prezentácii LE padali na adresu ČD hodne trvdé slová. Nemalo to síce Jančurovu expresívnosť, ale emocionálny náboj tam jednoznačne bol. Aj z pohľadu produktového manažmentu je pre LE celkom problémové nejako sa asociovať s pendolinom, o to viac, že musí plniť veľmi tvrdé ekonomické podmienky dané investormi. Skrátka a dobre, nerobte si ilúzie, o nejakom idylickom spolunažívaní, LEx z pohľadu zákazníka pôjde pendolinu tvrdo po krku, pretože inak sám neprežije. Naproti tomu pre ČD existencia LEx nemá absolútne žiadnu výhodu.
To bolo rečí, ako sa to bude bázovať na ONJ, spravovať od ČD a prenajímať personál... Prešlo pár mesiacov a stav je taký, že sa bázuje v Bohumíně, servis zaisťuje TrainClinic a personál je vlastný.
registrovaný uživatel Kakov 
13.10.2012 (7:20)  
JK: už kdysi Leo říkal něco o spolupráci s ČD, tak uvidíme roli může hrát taky společný nepřítel (RJ)....

a ke kritice
ono je něco jiného slyšet kritiku "ČD dělaj píčoviny" (omlouvám se za sprosté slovo ale cituji Jančuru)

a slyšet kritiku že něco je dle názoru lea nevhodně řešeno....

navíc pokud pendolino a Leo v kombinaci vytvoří hodinový takt, tak si zase tak moc konkurovat nebudou, jasně jsou tu žlutofilové, kteří dělají plán podle toho, aby mohli jet žlutým strojem, ale podle mě většina cestujícíh bude vybírat spoj dle vhodnější doby a když bez ohledu na čas, tak dle nižší ceny
13.10.2012 (1:07)  
Komín: chcieť síce môže, ale faktom je, že čerpá na trhu, kde už dnes kto chce jazdiť vlakom, ten vlakom jazdí. Nedokážem si dosť dobre predstaviť, čo by musel urobiť, aby pritiahol ľudí, ktorí si nevyberú ani z dnešných produktov ČD a RJ.

Na nejakú spoluprácu s ČD tiež neverím – hlavne preto, že tento produkt priamo útočí na pendolino. ČD majú k spolupráci asi rovnakú motiváciu, ako k spolupráci s Regiojetom, a Leo už tiež kritikou nešetril.

Otázka budúcnosti pendolin je skutočne na mieste. Osobne si myslím, že je na obzore ďalšie výrazné zvýhodnenie cestovania SCP a ďalší posun z pozície "nadvlaku" do roviny "bežného spoja". Je to jeho jediná šanca na prežitie.
registrovaný uživatel Komín  mail  
12.10.2012 (17:17)  
Líbí se mi, že Leo Express nechce Rj a ČD brát cestující ale získat zcela nové zákazníky (jak sem se doslech). Zdá se mi, a líbí se mi to, že Leo Express chce spolupracovat s ČD a když budou mít s Pendolinem hodinovej takt, tak to bude perfektní nabídka, na který vydělaj hned dva dopravci.
registrovaný uživatel tarten 
12.10.2012 (16:54)  
FRK:
Budou se střídal dost přesně po hodině a spolu utvoří cca hodinový takt. Možná pendolina oslabí, ale dá se i předpokládat, že se naopak budou vzájemně posilovat. Záleží na tarifní politice, zda jen na úkor D1, nebo i na úkor pomalejšího RJ.

EDIT: Dost mě zajímá, s jakým přijde LE tarifem a jak si ČD přizpůsobí ten svůj (pokud vůbec). Zajímavé by bylo např. stejná cena a vzájemné uznávání jízdenek a podobný způsob místenkování; navíc třeba ve spojení se smartfounovým éšopem. V časech odjezdu už zjevná jakási spolupráce je, tak uvidíme.
12.10.2012 (16:24)  
A až to vyjede do pravidelného provozu, zbyde něco na ČD-Pindíka?
12.10.2012 (11:08)  
TedTurner: Ta tam byla přivezená jako nečinná z Berlin Messe.
12.10.2012 (10:20)  
Ve 40. týdnu už jedna souprava parkovala na vnějším nádraží v Bohumíně-Vrbici.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko