..: Škoda možná dodá Aeroexpressu 150 patrových vozů :..

Jednotka 471.029, Hr. Barrandov hradlo - Praha-Velká Chuchle (28.9.2011), foto: Jan Stránský Moskva — Ruský dopravce Aeroexpress, patřící z 50 % skupině RŽD a z 50 % soukromým investorům, který zajišťuje dopravu mezi moskevskými nádražími a letišti, vyhlásil v květnu tohoto roku soutěž na dodávku 150 patrových vozů ucelených elektrických jednotek. Společnost před několika dny zveřejnila seznam uchazečů, kteří postoupili do dalšího kola výběru. Mezi postupujícími je kromě německého Siemensu, francouzského Alstomu a švýcarského Stadleru i česká Škoda Transportation. Ta tak má možnost soutěžit o dodávky v odhadované hodnotě zhruba 18 miliard rublů, což při současném kurzu představuje zhruba 11,6 miliardy korun. Mezi uchazeči, kteří se do tohoto kola nedostali, je domácí Transmashholding, korejský Hyundai a polská Pesa. Vítěz soutěže by měl být znám v lednu roku 2013.

Zdroj: ekonomia24.pl


JiříK. | 17.8.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Rusko


  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   
18.08.2012 (10:38)  
Že by český turista přijel do Ruska a ani tam by se nezbavil té odporné obludy? Taky by Škodovka musela udělat na bocích skříně prolisy, aby se souprava do Ruska hodila.
registrovaný uživatel Zel.am  mail  
18.08.2012 (8:35)  
Tak to držím ŠKODĚ palce aby uspěla, ať máme ve Vítkovicích co vozit, tohle je slušná zakázka.
registrovaný uživatel koyot 
17.08.2012 (20:11)  
No bude to těžké, Siemens má na ruské koleje dveře dokořán... Moc tomu nevěřím Vladimir Valdimirovič se na to až moc kamarádí s Angelou, ale byl by to pěkný zářez pro Škodu. Siemens nabídne asi zase nějakou dvoupatrovou vlaštovku.

Jinak ty expresy vypadají teda děsně, za ty prachy, co to stojí, to nemá ani klimatizaci a ani čisté polstrování... (ale aspoň mají nějaké ;)
17.08.2012 (19:36)  
Přeji Škodě ať se jí podaří tuto zakázku vyhrát. Myslím si, že má dostatečné zkušenosti se širokorozchodnými jednotkami velmi podobného typu.
registrovaný uživatel lbc 
17.08.2012 (17:51)  
Tak to držím Škodě Plzeň palce
V Rusku platí nejspíše zákon při schánění kšeftu,o kterým každý dělá že neví, že existuje, ale občas je vidět na youtube. Dej mě nenápadně ,,něco´´ do kapsy, pak se na mě usměj a já se ti pak ozvu a zapijem to vodkou.. Podobný zákon je vidět i při dopravních přestupcích, kde je názorně vidět, že policie cíleně staví jen lidi co mají nějaké ty chechtáky, protože ty ostatní je nemají. Tak tfuj tfuj. Ať to klapne.:-)
registrovaný uživatel tarten 
17.08.2012 (17:15)  
Pikehead: s užší skříní než dovolují ruské profily

S tím v jiných východoevropských zemích problém zjevně nemají.

a k tomu postižená spoustou selhávajících detailů, které se ani během patnácti let nepovedlo vychytat...

Je to fůra peněz, jistě už mají nějakou podstatněji novou verzi pořešenou, zkušenost z RegioPantera se jistě hodí. Nepředpokládám, že by nabízeli přesně 471 po posledním lehkém downgradeu. Tady se nepotřebují donekonečna točit na x let staré smlouvě, aby se vyhnuli novému výběrku. Takže i na ty širší skříně by nakonec mohlo dojít.
registrovaný uživatel tarten 
17.08.2012 (17:05)  
JB: Kapacitně to nedají. Vyrábějí třívozovou jednotku čtyři týdny. Museli by rozšířit, nejlépe přímo v Rusku.

když nyní vyrábí cca 3 vozy za 4 týdny, 150 by jich bylo za necelé 4 roky. Škodovka prohlašovala, že v případě větší zakázky je připravená vedle stávající haly postavit druhou a zrvojnásobit tak kapacitu. Tedy necelé 2 roku, což je jistě přijatelné. Na druhou stranu by ale výroba přímo v Rusku měla svoji logiku, dokonce by to mohla být i podmínka kontraktu ze strany Ruska.

FRK: Hlavně, aby to po dodání zaplatili.Nejlepší by bylo, kdyby ještě před výrobou, až bude vybrán výrobce, uhradil odběratel 80% ceny.

Pokud k nim bude Škoda přistupovat aspoň jako k ČD ohledně 380, tak se nebojím. Záloha předem, po svaření skříně další podstatná platba (tuším že celkem už je to 50%), po rozjetí další, no a na homologaci v Německu, Rakousku, Slovensku, Polsku a Maďarsku zbývá už jen 5% ceny...
471 se zas platí kus po kuse, tedy na 83 postupných částí.
Takže záloha 25% na postavení haly a pak platba na 150 (či 50 nebo kolik) dílů...
registrovaný uživatel ikkyu 
17.08.2012 (16:35)  
happy: No zrovna s tímhle by asi Škodovka mít problém nemusela :-)
17.08.2012 (16:18)  
Hm, jestli nekdo považuje 471 za výhodu pro Škodovku, tak je to spíš nevýhoda. Koncepčně zastaralá, s užší skříní než dovolují ruské profily, a k tomu postižená spoustou selhávajících detailů, které se ani během patnácti let nepovedlo vychytat...
registrovaný uživatel happy 
17.08.2012 (15:25)  
Pokud Škoda nezlevní nebo nepodmázne (běžná praxe nejen v Rusku), tak je bez šance...
  1 ... 5 6 7 8 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko