..: Škoda možná dodá Aeroexpressu 150 patrových vozů :..

Jednotka 471.029, Hr. Barrandov hradlo - Praha-Velká Chuchle (28.9.2011), foto: Jan Stránský Moskva — Ruský dopravce Aeroexpress, patřící z 50 % skupině RŽD a z 50 % soukromým investorům, který zajišťuje dopravu mezi moskevskými nádražími a letišti, vyhlásil v květnu tohoto roku soutěž na dodávku 150 patrových vozů ucelených elektrických jednotek. Společnost před několika dny zveřejnila seznam uchazečů, kteří postoupili do dalšího kola výběru. Mezi postupujícími je kromě německého Siemensu, francouzského Alstomu a švýcarského Stadleru i česká Škoda Transportation. Ta tak má možnost soutěžit o dodávky v odhadované hodnotě zhruba 18 miliard rublů, což při současném kurzu představuje zhruba 11,6 miliardy korun. Mezi uchazeči, kteří se do tohoto kola nedostali, je domácí Transmashholding, korejský Hyundai a polská Pesa. Vítěz soutěže by měl být znám v lednu roku 2013.

Zdroj: ekonomia24.pl


JiříK. | 17.8.2012 (13:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Rusko


  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel M 
22.08.2012 (19:05)  
franta omacka - inu, jsou fakta a fakta. Zcela idealni je vzit svuj cisty nastupni plat bez priplatku a ten srovnat s hrubym platem jednoho konkretniho ucitele v Bavorsku s praxi a priplatky (aby to bylo maximalne mozna odlisne) a na tomto jednom priklade demonstrovat platovou relaci CR a zbytku EU.

spalda - tim si nepomuzeme, protoze zase kazdy stat ma uplne jiny system daneni (u nas spis "pojistovnictvi") a dokonce i dva lide se stejnou hrubou maji jinou cistou...
22.08.2012 (18:25)  
k přepočítávání platů bych ale doplnil jednu věc a to jsou odvody placené zaměstnavatelem. Pro porovnání bychom pak měli používat naší superhrubou mzdu. Z 34 400,- se rázem stane 46 096,- a to se pak ten rozdíl začíná trošku zmenšovat.
Pokud to tedy nemají v Německu nastavené podobně, nevíte někdo?
22.08.2012 (14:26)  
@Kovarik: Praveze ta cisla neodpovidaji. Zminovanych 38000E/rok je prumer, nikoliv plat zacinajiciho ucitele. Ten, jak se muzete presvedcit v linku, je nekde kolem 2500E/mesine. tj. 30000E/rok. Po zdaneni je to neco kolem 1600E/mesic.
22.08.2012 (13:52)  
Dobře - v rámci pokračování offtopu napíšu porovnání měsíčních mezd vysokoškolsky vzdělaného konstruktéra kolejových vozidel se sedmiletou praxí:
- V Čechách jsem skončil na 34.400,- Kč hrubého
- V bývalém východním Německu jsem začínal na 3876,- €, tedy vzato kursem 1 € = 25 Kč dojdete k 96.900,- Kč, tedy 2,817násobek. Ovšem hrubého! V čistém to je porovnání úplně jiné:
- 27.500,- Kč v Čechách
- 2180,- € v Německu; po přepočtu týmž kursem dojdete k 54.500,- Kč, tedy 1,982násobek. Trochu jiná písnička, že? Když porovnám svou současnou hrubou mzdu proti čisté v ČR, dojdu k číslu 3,52 a ejhle - rázem mám skoro čtyřikrát tolik a blížím se učitelům ;) Jenže pouze na papíře, při porovnání neporovnatelného...

A teď k věci: To, že z výberového řízení vypadla PESA, mne nepřekvapuje - na poschoďové vozy nemá žádné reference. Původní PESA sice prováděla modernizace polských pater (obdoba našich Bmto), ale novou konstrukci sama nevyvíjela (přesněji: Nenechala si vyvinout) Takže autor JiříK. tipuje zcela přesně :)
registrovaný uživatel Kakov 
22.08.2012 (13:50)  
ad franta omáčka:

čísla jsem upravil všechny tři zaokrouhlením na celé tisíce,

tj. z 38 214 Eur jsem udělal 38 000 Eur

spíše než v mé úpravě čísel bych viděl problém v důvěryhodnosti zdroje, vzal jsem to z jednoho článku na aktuálně.cz a jak oba určitě víme né vždy uvádějí média zcela správná čísla (už jsem se v metru dočetl, že beru 25-30 tis. což může být ultrasuper hrubá mzda)

ohledně danění, české platy jsem uvedl po zdanění a pokud na aktuálně udávali nejen české, ale i zahraniční platy po zdanění tak by si to mělo odpovídat, to ale bez záruky
registrovaný uživatel Kakov 
22.08.2012 (13:43)  
nechtěl jsem v této diskuzi pokračovat, ale jmenovitému napadení z více stran se musím bránit,

ad. JUGY: proč se se mnou nedá diskutovat? můžete prosím nějak věcně obhájit své tvrzení?

a ještě jednu prosbu: můžete se prosím vyjádřit k mé stěžejní myšlence moje vize: pokud se v německu/rakousku a jinde mají výrazně lépe, je to důkaz, že to jde, proto je ku prospěchu snažit se dělat věci lépe, abychom se jednou měli dobře jako v oněch zemích nebo ještě lépe....

ta snaha mi v ČR bohužel chybí...


případně mi napsat co je na této myšlence tak nepřijatelného nebo zásadně špatného???
22.08.2012 (12:58)  
ad M: Kovarik sice dokazal empiricky pomer mezi dvemi cisly, nicmene jedno z tech dvou cisel si docela upravil mimo realitu.
Zacinajici ucitel v Bavorsku rozhodne nema rocne 38000Eur. Viz.: http://www.gehaltsvergleich.com/vergleich-5145,landkreis,R,Landkreis%20Regensburg.html
Navic mam silne podezreni, ze byla porovnana mzda pred zdanenim a se mzdou po zdaneni
registrovaný uživatel Jugy  mail  
22.08.2012 (12:17)  
M: Máš pravdu, asi si z toho tady člověk musí dělat spíš srandu, protože s Utajeným ani Kovaříkem se diskutovat nedá. Skoro mám pocit, že těm dvěma někdo buď strašně a permanentně ubližuje a nebo sami sebe nemají rádi. A nebo obojí. Jinak by nemohli psát to co píšou. Kam že jsem založil to číslo na doktora Chocholouška? :-)
22.08.2012 (12:08)  
J.Holibajda: Obávám se, že to dost lidí nepochopí, ale je to tak. A není to jen o té "zbytečné nebo neužitečné práci". Ono i významnou roli hraje hodnota "užitečné" práce. Hodina práce na olivové plantáži může být užitečná a i dokonce pořádná dřina, ale je méně "hodnotná" než třeba výroba kvalitních hodinek. Prostě po odpracování 10 hodin na plantáži máš pár litrů olivového oleje, který je prostě levnější než kvalitní švýcarské hodinky, které se vyráběly taky 10 hodin.

Rpet: Je jedno, jestli je 810 poloprázdná nebo úplně prázdná a kdo za to může. Z hlediska makroekonomického je hodnota hodiny strojvedoucího nepřínosná, dokonce ztrátová. Protože osobní železniční doprava na lokálkách je dotovaná. Tzn. že k ekonomickému bohatství země nepřispěje. Ačkoliv můžeme práci strojvedoucího považovat za užitečnou, tak z čistě ekonomického hlediska by bylo lepší, kdyby šel strojvedoucí montovat Octavie, které se dobře a se ziskem prodávají v zahraničí...
registrovaný uživatel M 
22.08.2012 (10:56)  
Joska Holibajda - google a "vliv hluku na zdravi". NULO...
  1 2 3 4 5 ... 9      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2017 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko