Moskva — Ruský dopravce Aeroexpress, patřící z 50 % skupině RŽD a z 50 % soukromým investorům, který zajišťuje dopravu mezi moskevskými nádražími a letišti, vyhlásil v květnu tohoto roku soutěž na dodávku 150 patrových vozů ucelených elektrických jednotek. Společnost před několika dny zveřejnila seznam uchazečů, kteří postoupili do dalšího kola výběru. Mezi postupujícími je kromě německého Siemensu, francouzského Alstomu a švýcarského Stadleru i česká Škoda Transportation. Ta tak má možnost soutěžit o dodávky v odhadované hodnotě zhruba 18 miliard rublů, což při současném kurzu představuje zhruba 11,6 miliardy korun. Mezi uchazeči, kteří se do tohoto kola nedostali, je domácí Transmashholding, korejský Hyundai a polská Pesa. Vítěz soutěže by měl být znám v lednu roku 2013.
Zdroj: ekonomia24.pl
reagoval jsem na toto:
...a podle mě si za takovou práci žádnou odměnu nezaslouží
to, ze resil i neco jineho vim. ale na to jsem vazne nereagoval.
Takže ač možná může být nějaký konkrétní úkon (stavba, jízda) z hlediska efektivity práce "v mínusu", je docela dobře možné že jakákoliv jiná varianta (nakoupit víc vozidel, neodjet daný spoj atd.) může být ještě zápornější, a tedy zvolená záporná varianta může být pořád ještě nejlepší dostupná...
No a zmiňovat se v této souvislosti o mzdě je už silně přitažené za vlasy, předpokládám že to asi bylo myšleno "v uvozovkách", to ale mělo být hooodně zdůrazněno a podtrženo, jinak to snadno může být zaměněno s vážně myšleným textem který pak diskredituje pisatele...
Jak a co jsem prekrucoval, to si kazdej muze najit. Taky to, v jakem pomeru jsou platy ucitelu v Cesku a Nemecku. I to, v jakem pomeru jsou ceske platy a platy ve zbytku EU (pricemz pro ty mene zemepisne nadale - zbytek EU je 26 statu, neni to Londyn, Lucembursko a Frankfurt...)
Rpet: Je jedno, jestli je 810 poloprázdná nebo úplně prázdná a kdo za to může. Z hlediska makroekonomického je hodnota hodiny strojvedoucího nepřínosná, dokonce ztrátová. Protože osobní železniční doprava na lokálkách je dotovaná. Tzn. že k ekonomickému bohatství země nepřispěje. Ačkoliv můžeme práci strojvedoucího považovat za užitečnou, tak z čistě ekonomického hlediska by bylo lepší, kdyby šel strojvedoucí montovat Octavie, které se dobře a se ziskem prodávají v zahraničí...
hm. skoda, ze jsem reagoval na neco uplne jinyho. pro jistotu to jeste zkopiruju:
Jako jeden z mnoha příkladů neefektivity v ČR uvedu protihlukovou stěnu. Parta dělníků jí stavěla 3 týdny. Horko, hluk, prach, dřina. A za práci by ti dělníci měli dostat slušně zaplaceno. Často se ale stává, že taková PHS je úplně zbytečná, její hodnota = NULA. Pak i hodnota práce těch dělníků je nulová. Postavili něco, co nikomu nepřinese užitek a podle mě si za takovou práci žádnou odměnu nezaslouží. Nicméně odměna jim vyplacena byla a tyto peníze pak chybí na odměňování lidí, kteří udělali něco skutečně užitečného.
takze, martine, aby jsi to pochopil i ty:
nehadam se o to, ze nektere pracovni vykony postradaji smysl - takove skutecne asi najdeme.
jen mi prijde divne, ze by mel delnik dostat nula korun do vyplaty proto, ze nekdo o necem nekde spatne rozhodl, a ten delnik to proste udelat musel, nebot je to zamestnanec.
z toho duvodu je moje analogie stou 810-kou trefna - pokud to teda jsi schopen pochopit.
konstatuji, že to co tu prezentuješ 22.8. v 19.05 je nepodložená a nepravdivá urážka
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.