Moskva — Ruský dopravce Aeroexpress, patřící z 50 % skupině RŽD a z 50 % soukromým investorům, který zajišťuje dopravu mezi moskevskými nádražími a letišti, vyhlásil v květnu tohoto roku soutěž na dodávku 150 patrových vozů ucelených elektrických jednotek. Společnost před několika dny zveřejnila seznam uchazečů, kteří postoupili do dalšího kola výběru. Mezi postupujícími je kromě německého Siemensu, francouzského Alstomu a švýcarského Stadleru i česká Škoda Transportation. Ta tak má možnost soutěžit o dodávky v odhadované hodnotě zhruba 18 miliard rublů, což při současném kurzu představuje zhruba 11,6 miliardy korun. Mezi uchazeči, kteří se do tohoto kola nedostali, je domácí Transmashholding, korejský Hyundai a polská Pesa. Vítěz soutěže by měl být znám v lednu roku 2013.
Zdroj: ekonomia24.pl
spalda - tim si nepomuzeme, protoze zase kazdy stat ma uplne jiny system daneni (u nas spis "pojistovnictvi") a dokonce i dva lide se stejnou hrubou maji jinou cistou...
Pokud to tedy nemají v Německu nastavené podobně, nevíte někdo?
- V Čechách jsem skončil na 34.400,- Kč hrubého
- V bývalém východním Německu jsem začínal na 3876,- €, tedy vzato kursem 1 € = 25 Kč dojdete k 96.900,- Kč, tedy 2,817násobek. Ovšem hrubého! V čistém to je porovnání úplně jiné:
- 27.500,- Kč v Čechách
- 2180,- € v Německu; po přepočtu týmž kursem dojdete k 54.500,- Kč, tedy 1,982násobek. Trochu jiná písnička, že? Když porovnám svou současnou hrubou mzdu proti čisté v ČR, dojdu k číslu 3,52 a ejhle - rázem mám skoro čtyřikrát tolik a blížím se učitelům ;) Jenže pouze na papíře, při porovnání neporovnatelného...
A teď k věci: To, že z výberového řízení vypadla PESA, mne nepřekvapuje - na poschoďové vozy nemá žádné reference. Původní PESA sice prováděla modernizace polských pater (obdoba našich Bmto), ale novou konstrukci sama nevyvíjela (přesněji: Nenechala si vyvinout) Takže autor JiříK. tipuje zcela přesně :)
čísla jsem upravil všechny tři zaokrouhlením na celé tisíce,
tj. z 38 214 Eur jsem udělal 38 000 Eur
spíše než v mé úpravě čísel bych viděl problém v důvěryhodnosti zdroje, vzal jsem to z jednoho článku na aktuálně.cz a jak oba určitě víme né vždy uvádějí média zcela správná čísla (už jsem se v metru dočetl, že beru 25-30 tis. což může být ultrasuper hrubá mzda)
ohledně danění, české platy jsem uvedl po zdanění a pokud na aktuálně udávali nejen české, ale i zahraniční platy po zdanění tak by si to mělo odpovídat, to ale bez záruky
ad. JUGY: proč se se mnou nedá diskutovat? můžete prosím nějak věcně obhájit své tvrzení?
a ještě jednu prosbu: můžete se prosím vyjádřit k mé stěžejní myšlence moje vize: pokud se v německu/rakousku a jinde mají výrazně lépe, je to důkaz, že to jde, proto je ku prospěchu snažit se dělat věci lépe, abychom se jednou měli dobře jako v oněch zemích nebo ještě lépe....
ta snaha mi v ČR bohužel chybí...
případně mi napsat co je na této myšlence tak nepřijatelného nebo zásadně špatného???
Zacinajici ucitel v Bavorsku rozhodne nema rocne 38000Eur. Viz.: http://www.gehaltsvergleich.com/vergleich-5145,landkreis,R,Landkreis%20Regensburg.html
Navic mam silne podezreni, ze byla porovnana mzda pred zdanenim a se mzdou po zdaneni
Rpet: Je jedno, jestli je 810 poloprázdná nebo úplně prázdná a kdo za to může. Z hlediska makroekonomického je hodnota hodiny strojvedoucího nepřínosná, dokonce ztrátová. Protože osobní železniční doprava na lokálkách je dotovaná. Tzn. že k ekonomickému bohatství země nepřispěje. Ačkoliv můžeme práci strojvedoucího považovat za užitečnou, tak z čistě ekonomického hlediska by bylo lepší, kdyby šel strojvedoucí montovat Octavie, které se dobře a se ziskem prodávají v zahraničí...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.