Moskva — Ruský dopravce Aeroexpress, patřící z 50 % skupině RŽD a z 50 % soukromým investorům, který zajišťuje dopravu mezi moskevskými nádražími a letišti, vyhlásil v květnu tohoto roku soutěž na dodávku 150 patrových vozů ucelených elektrických jednotek. Společnost před několika dny zveřejnila seznam uchazečů, kteří postoupili do dalšího kola výběru. Mezi postupujícími je kromě německého Siemensu, francouzského Alstomu a švýcarského Stadleru i česká Škoda Transportation. Ta tak má možnost soutěžit o dodávky v odhadované hodnotě zhruba 18 miliard rublů, což při současném kurzu představuje zhruba 11,6 miliardy korun. Mezi uchazeči, kteří se do tohoto kola nedostali, je domácí Transmashholding, korejský Hyundai a polská Pesa. Vítěz soutěže by měl být znám v lednu roku 2013.
Zdroj: ekonomia24.pl
Jinak ty expresy vypadají teda děsně, za ty prachy, co to stojí, to nemá ani klimatizaci a ani čisté polstrování... (ale aspoň mají nějaké ;)
V Rusku platí nejspíše zákon při schánění kšeftu,o kterým každý dělá že neví, že existuje, ale občas je vidět na youtube. Dej mě nenápadně ,,něco´´ do kapsy, pak se na mě usměj a já se ti pak ozvu a zapijem to vodkou.. Podobný zákon je vidět i při dopravních přestupcích, kde je názorně vidět, že policie cíleně staví jen lidi co mají nějaké ty chechtáky, protože ty ostatní je nemají. Tak tfuj tfuj. Ať to klapne.:-)
S tím v jiných východoevropských zemích problém zjevně nemají.
a k tomu postižená spoustou selhávajících detailů, které se ani během patnácti let nepovedlo vychytat...
Je to fůra peněz, jistě už mají nějakou podstatněji novou verzi pořešenou, zkušenost z RegioPantera se jistě hodí. Nepředpokládám, že by nabízeli přesně 471 po posledním lehkém downgradeu. Tady se nepotřebují donekonečna točit na x let staré smlouvě, aby se vyhnuli novému výběrku. Takže i na ty širší skříně by nakonec mohlo dojít.
když nyní vyrábí cca 3 vozy za 4 týdny, 150 by jich bylo za necelé 4 roky. Škodovka prohlašovala, že v případě větší zakázky je připravená vedle stávající haly postavit druhou a zrvojnásobit tak kapacitu. Tedy necelé 2 roku, což je jistě přijatelné. Na druhou stranu by ale výroba přímo v Rusku měla svoji logiku, dokonce by to mohla být i podmínka kontraktu ze strany Ruska.
FRK: Hlavně, aby to po dodání zaplatili.Nejlepší by bylo, kdyby ještě před výrobou, až bude vybrán výrobce, uhradil odběratel 80% ceny.
Pokud k nim bude Škoda přistupovat aspoň jako k ČD ohledně 380, tak se nebojím. Záloha předem, po svaření skříně další podstatná platba (tuším že celkem už je to 50%), po rozjetí další, no a na homologaci v Německu, Rakousku, Slovensku, Polsku a Maďarsku zbývá už jen 5% ceny...
471 se zas platí kus po kuse, tedy na 83 postupných částí.
Takže záloha 25% na postavení haly a pak platba na 150 (či 50 nebo kolik) dílů...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.