..: Rekonstrukci řady Bdt na vozy 1. a 2. třídy zrealizuje PESA :..

Sedadla Borcad Regio, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy zvěřejnily vítěze dalšího výběrového řízení na modenizaci osobních vozů klasické stavby. Tentokrát jde o patnáct kusů současné řady Bdt, ze kterých vznikne nová řada ABpee. Vítězem se stala polská společnost Pesa Bydgoszcz, která prvenství obhájila proti dvěma firmám z České a Slovenské republiky. Cena zakázky činí necelých 191 milionů korun, tedy zhruba 12 milionů za jeden vůz. Vysoutěžená částka je nakonec nižší o celou třetinu oproti původně předpokládaným 270 milionům (18 milionů za vůz) a stává se bezkonkurenčně nejlevnější modernizací Českých drah zahrnující montáž klimatizace. Dodána by měla být do dvou let od podpisu smlouvy, tedy zhruba do léta roku 2014.

Rekonstrukce zahrne kompletní renovaci interiéru, který se nově bude skládat z oddílu 1. třídy se 30 místy a druhé třídy se 40 místy. Samozřejmostí bude klimatizace, audiovizuální informační systém, uzavřený systém WC, zásuvky na 230 V nebo zvýšení rychlosti ze 120 na 140 km/h. Vozy také dostanou přemostění záchranné brzdy pro provoz v delších tunelech. Jak uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík, nasazovány budou na vnitrostátní rychlíkové spoje, také s řídícími vozy řady Bfhvpee z produkce šumperského závodu Pars Nova.

V současnosti probíhá také výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp, které by se měly dostat na stejnou technickou úroveň, jako aktuálně vysoutěžená řada ABpee. Také zde se předpokládá 18 milionů korun za jeden vůz. Další aktuální soutěží je modernizace 26 vozů Bdt, které by se kvůli omezeným finančním zdrojům měly obejít bez klimatizace (předpokládaná cena 7 milionů za vůz). Pokud by se i ve výběrovém řízení na 62 vozů Bp povedlo vysoutěžit o třetinu nižší cenu, tak by celková úspora oproti předpokladům umožňovala místo 26 vozů Bdt bez klimatizace zmodernizovat na plnou úroveň včetně klimatizace více než pět desítek vozů Bdt. Jestli však takové rozhodnutí České dráhy vynesou, si budeme muset ještě počkat.

Zdroje: České dráhy, IS VZ US


JiříK. , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.7.2012 (1:00)
Related newsopen/close

More on Vozidla

More from Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   
Registered user Alex7 
18.07.2012 (12:28)  
@Josef Petrák

Vím, co myslíte, R 720/721 František Křižík. A prý občas jezdí Ampz do Plzně. Křižík je jeden, ale béček jsou stovky. :D

Samozřejmě jsem komentář myslel ze všeobecného pohledu.
18.07.2012 (12:21)  
Alex7: Takže když na rychlík otáčí souprava siemensů od nějakého EC, tak se to nepočítá? :-) To chce vydýchat.
Registered user Alex7 
18.07.2012 (12:16)  
Víte, že je to první vůz po 15-ti letech, co půjde na rychlíky?

Na vagonwebu jsou vozy ČD seřazeny podle stáří a nejmladší rychlíkové vozy jsou dnes 15 let starý piváci, Bee272 a Aee145, rekonstruované souběžně na konci 90. let. Od té doby všechny nové nebo rekonstruované vozy šly na Ex/IC/EC.
Tyto vozy jezdily zpočátku na IC. Bee272 a Aee145 se přesunuly na rychlíky roku 2006, piváci roku 2009. Dnes jezdí mezi Prahou, Brnem a Ostravou.

Dnem 17.7.2012 skončila diskriminace rychlíků.
Já si myslím, že datum 17.7. je tak důležitý, že by se mezi námi měl každý rok slavit podobně jako státní svátek.
18.07.2012 (10:02)  
Tak schválně, jestli tam dají taky to debilní pískání při otevírání a zavírání dveří, jako mají syslové (a nový ešusy).
A dveře, které se ovládají elektricky přes klínový řemen místo pneumaticky jako u všeho ostatního. Je v tom nějaká výhoda (kromě nepotřeby vzduchu)?

Co se uvažovanýé relaceí Praha - Havl. Brod - Brno - Ostava týče: nebude 30 míst v 1. třídě trochu málo? Ve špičkách určitě.
Registered user Honza  mail  
18.07.2012 (0:54)  
Když už jsme zase opět u stejného tématu: nedávno jsem měl možnost cestovat první třídou. Kalsické Áčko, nevím teda jestli Janoza, protože ty dosavadní jsem neměl možnost pozat, na chodbičce to vypadalo trochi líp než v Bčku, ale ty oddíly v dnešní době 1. třída....... Všechno natřené béžovou barvou, poličky a světélka jak ve chlévě, aspoň ty sedačky trochu pohodlné, ale to je asi všechno.
Jaké jsou to nepoměry, zbavují se celkem pěkných a pohodlných Bdt a první třída je jak pro dobytek s prominutím.
Registered user bugear 
18.07.2012 (0:44)  
@Rail-2005: Dodělání uzlů, Brno-Přerov, snad Plzeň-Domažlice, optimalizace pravobřežní, optimalizace Hranice-Slovensko. S tím si myslím na dalších deset let vystačíme.
Registered user Honza  mail  
18.07.2012 (0:10)  
Jožko: Nejsem hatér všeho nového, jen toho co mi přijde krokem zpět, či snížení pohodlí. A jak už jsem řekl, stáří vozidla není to, podle čeho si vybírám, co je dobré a co špatné. Někdy to ale bohužel tak je, že takové staré motorové vozy (nemyslím 810)jsou pohodlnější než regionova a staré panťáky než nové panťáky.
17.07.2012 (23:34)  
160 kmh... Trutnov, Liberec, Koprivnice, Jihlava, Havlickuv Brod, Hradec Kralove... To je jen par nezanedbatelnych mest, kde lide ani netusi, ze vlak muze tak rychle jet. 15+62+26 je 103 vagonu, tedy dejme tomu cca 20 souprav, ktere drtiva cestujicich uvidi velmi rada na miste kozenkovych souprav.
Registered user Jugy  mail  
17.07.2012 (22:33)  
Pak ani dopravci nevědí, co si objednat za vozidla.

Jak vidět, na trati Praha - Ostrava to dopravci vědí a na ostatních relacích si bude požadavky klást ministerstvo dopravy, pokud tedy dojde skutečně k tendrům na dotované linky.
Registered user Rail-2005  mail  
17.07.2012 (22:18)  
Já myslím, že je to ze strany ČD dobré rozhodnutí. Objednávají totiž pouze to, co v horizontu předpokládané zbytkové životnosti vagónů skutečně využijí.

Pokud bychom tu měli dnes ucelené desítky kilometrů rychlosti 160 na regionálních tratích, byla by to pochopitelně chyba.

Ono žijeme ve zvláštní době, ty 4 koridory budou víceméně do roku 2018 dobudovány, ale přitom vůbec nikdo neví, co bude dál. To mělo být známo již minimálně před 5 roky. Je chybou SŽDC a MD, že není jasná koncepce. Pak ani dopravci nevědí, co si objednat za vozidla. Nové vozidlo je běh na dlouhou trať. Pokud se nakonec pohnou ledy, může se ale nakonec toto rozhodnutí ČD ukázat jako neefektivní.
  1 2 3 4 5 6 ... 8      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko