..: Rekonstrukci řady Bdt na vozy 1. a 2. třídy zrealizuje PESA :..

Sedadla Borcad Regio, Czech Raildays 2011, foto: Josef Petrák Praha — České dráhy zvěřejnily vítěze dalšího výběrového řízení na modenizaci osobních vozů klasické stavby. Tentokrát jde o patnáct kusů současné řady Bdt, ze kterých vznikne nová řada ABpee. Vítězem se stala polská společnost Pesa Bydgoszcz, která prvenství obhájila proti dvěma firmám z České a Slovenské republiky. Cena zakázky činí necelých 191 milionů korun, tedy zhruba 12 milionů za jeden vůz. Vysoutěžená částka je nakonec nižší o celou třetinu oproti původně předpokládaným 270 milionům (18 milionů za vůz) a stává se bezkonkurenčně nejlevnější modernizací Českých drah zahrnující montáž klimatizace. Dodána by měla být do dvou let od podpisu smlouvy, tedy zhruba do léta roku 2014.

Rekonstrukce zahrne kompletní renovaci interiéru, který se nově bude skládat z oddílu 1. třídy se 30 místy a druhé třídy se 40 místy. Samozřejmostí bude klimatizace, audiovizuální informační systém, uzavřený systém WC, zásuvky na 230 V nebo zvýšení rychlosti ze 120 na 140 km/h. Vozy také dostanou přemostění záchranné brzdy pro provoz v delších tunelech. Jak uvedl mluvčí Českých drah Radek Joklík, nasazovány budou na vnitrostátní rychlíkové spoje, také s řídícími vozy řady Bfhvpee z produkce šumperského závodu Pars Nova.

V současnosti probíhá také výběrové řízení na modernizaci 62 vozů Bp, které by se měly dostat na stejnou technickou úroveň, jako aktuálně vysoutěžená řada ABpee. Také zde se předpokládá 18 milionů korun za jeden vůz. Další aktuální soutěží je modernizace 26 vozů Bdt, které by se kvůli omezeným finančním zdrojům měly obejít bez klimatizace (předpokládaná cena 7 milionů za vůz). Pokud by se i ve výběrovém řízení na 62 vozů Bp povedlo vysoutěžit o třetinu nižší cenu, tak by celková úspora oproti předpokladům umožňovala místo 26 vozů Bdt bez klimatizace zmodernizovat na plnou úroveň včetně klimatizace více než pět desítek vozů Bdt. Jestli však takové rozhodnutí České dráhy vynesou, si budeme muset ještě počkat.

Zdroje: České dráhy, IS VZ US


JiříK. , Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 17.7.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel SYN 
17.07.2012 (10:33)  
Zajímavé, čtyřky naproti sobě jsou první vyprodané? Žeby opravdu jezdilo tolik skupinek? Nebude to spíš tím že jsou na čtyřkách lepší stolečky? S tím by se ale přece dalo něco udělat, nedávno jsem viděl někde u leteckého uspořádání pěkné velké sklápěcí stolečky které vypadaly použitelné i pro NTB... to bych skoro řekl že by mohlo stačit, společně s výhodou většího soukromí na "letecké" dvojce... To vše ovšem za předpokladu rozumně zvolené rozteče.

Jinak jestli jsou tu dva oddíly (dvě třídy) tak to by nemuselo být špatné, lepší než jeden velký, a taky "čtyřky" tam tím pádem měly být minimálně čtyři (po dvou v každé třídě, míň si moc nedokážu představit) takže by všichni mohli být celkem spokojení...

Pletu se že tyto vozy by měly jezdit tam kde se celá jednička zdaleka neobsadí?
17.07.2012 (10:30)  
Já zase doufám, že na regionálech, odkud ty Bdt jako vždy seberou, dají adekvátní náhradu 2. třídy ve stejném rozsahu a ne že tam zase seknou na 1 ze 3 vozů vagon, který má půlku jedničky, aby normální cestující co chce jet dvojkou se po letech, kdy to šlo, mačkal najednou jak sardinka jen proto, že nějakou chytrou hlavu z Praheeee napadlo, že se bude vozit vzduch v jedničce.
registrovaný uživatel SYN 
17.07.2012 (10:25)  
Tak že by konečně jednou nestála polovičatá reko řádově polovinu ceny nového vozu?

Ta 140kmh je nepříjemná, ale počítám že úprava na 160ku by byla podstatně dražší... dokud jich nenasekají moc (těch 140tek) tak se pro ně místo jistě najde. Pokud se ovšem mimořádně dostane kam nepatří, může nepříjemně brzdit :(

A pokud budou mít některé vozy s klimou a některé bez (jak to bude s okny, otvírací/neotvírací? i ve vozech bez klímy?) tak by to aspoň umožňovalo cestujícím si vybrat podle vkusu, tedy pokud budou rozumně namíchané v soupravě a ne "všechny s klímou pohromadě" a "všechny bez"...
17.07.2012 (10:23)  
Pro některé jsou kupé nebo čtyřky proti sobě možná lepší, ale uvědomujete si vůbec, že toto uspořádání je při stejné míře komfortu prostorově mnohem náročnější? Kolik byste si byl ochoten připlatit za čtyřku/kupé, jestli vůbec? Pokud chceme zachovat relativně nízké ceny jizdného, tak holt musíme šetřit a používání letadlového uspořádání v co největší míře jedním z nejjednodušších způsobů, jak toho dosáhnout. Ony nějaké čtyřky nakonec ve voze vždycky zůstanou.
Velice pěkné vysvětlení viz článek pana Pohla v posledním ŽM.
registrovaný uživatel Komín  mail  
17.07.2012 (9:50)  
Taky bych uvítal sedačky proti sobě, ideální by byla kombinace s leteckým uspořádáním. Vadí mi ale "zakrnělá" rychlost 140 km/h, mělo by to být 160 km/h.
17.07.2012 (9:45)  
Já jen doufám, že tam budou sedačky normálně po čtveřicích proti sobě, a ne jak v autobuse. Nebo alespoň že tam bude na výběr, lépe než v pendolinu, kde jsou čtyřky dvě na celý vagon, a hned jako první vyprodané...
registrovaný uživatel Antony 
17.07.2012 (8:32)  
doufam ze budou vozy tiche jak ec vlaky a ne hlucne jak stare kozenkace!
  1 ... 4 5 6 7 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko