..: DB modernizují 773 vozů pro vlaky InterCity :..

Náhradní souprava, Apmz DB, foto: Georgo Berlín — Německé dráhy zahájily modernizaci celkem 773 vozů pro vlaky InterCity v hodnotě 250 mil. eur. Vozy obdrží zcela nový centrální zdroj energie, klimatizační jednotku, redesign interiéru, jehož součástí bude například dosazení sedaček Grammer ICE 3000, podobných těm které se nachází ve vozech Ampz146 Českých drah a do některých vozů Bpmz294 a Bpmz295 budou instalovány háky na kola, čimž bude zvýšen počet vozů s přepravou kol ze 129 na 163. Modernizace se bude týkat 86 vozů řady Avmz108, 41 vozů řad Apmz119 a Apmz127, 63 vozů řady ARkimbz266, 121 vozů řady Bvmsz186, 358 vozů řad Bpmz294, Bpmz295 a Bpmdz295, 72 řídících vozů řady Bpmbdzf a 34 Bimdzf, těm ovšem klimatizace nebude dosazena. Díky této generální opravě budou do roku 2013 z dálkové dopravy vyřazeny vozy řad Bimz264 a Bimz259, Bimdz267 a Bimdz268 a i poměrně zastaralá řada Bvmz111, které představují původní nerekonstruované Avmz z vlaků TEE přeznačené na druhou třídu. Modernizace budou probíhat do roku 2014 v dílnách DB v Neumünsteru, Kasselu a Norimberku. Úpravami neprojdou jídelní vozy řady WRmz134, které jimi prošly už před delší dobou. V počátku se objeví především na IC Hamburg - Stuttgart kde budou od jízdního řádu 2012/2013 pravidelně nasazovány. Fotografie jednoho z modernizovaných vozů zveřejnili fanoušci na diskusním fóru a také sledují čísla již upravených vozů, které můžete potkat na vlacích DB Bahn Fernverkehr. K modernizaci bude použito asi 46.000 nových sedadel, 42.000 m2 nového koberce a 27.000 m2 fólie s dekorem dřeva na obložení interiéru.

Zdroj: Deutsche Bahn, Drehscheibe Foren, ICE Treff


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 6.8.2012 (6:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Německo


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
06.08.2012 (21:37)  
Luxian: Dřevo (případně jeho imitace v podobě HPL desek na povrchu sendvičů)je hygieničtější než koberce či různé jiné strukturovaané povrchy. Proto se do módy vracejí např. dřevěná sedadla do vozidel MHD - bezdomovci je neprochč**í a nepros**ou a nedrží se v nich různé jiné bakterie, jako je tomu u sedadel čalouněných. Zrovna tak vnitřní obložení "ze dřeva" se čistí snadněji než obložení se strukturním (případně matným) povrchem, do kterého se špína umí dokonale "zažrat".

Když už řešíme naprosto detailní nepřesnosti v článku, tak vozy nenasazuje DB Bahn, ale DB Fernverkehr :)
registrovaný uživatel Luxian  mail  
06.08.2012 (21:26)  
Koukám, že se zase do módy vrací imitace dřeva v interiéru. Stejné to bude mít LeoExpress. Nějak se mi tahle móda moc nezamlouvá, do interiérů vagonů se dle mě nehodí.
06.08.2012 (20:02)  
Dovolím si spekulaci: Že by druhá šance pro ČD nakoupit Bimzy?
Přecejnom jsou to kousky, které mohou jezdit až 200 km/h. Maji kotoučovou brzdu, magnety. Proti českým béčkům s Vmax 140, v horším případě Vmax 120 km/h by to byl pořád krok, spíš skok, kupředu.
Říct si o tentýž interiér jako mají v článku uvedené rekonstrukce. Při ceně rekonstrukce 8,5 milionu za kus je to 4 až 5 vagonů na 20 let při ceně jednoho nového na 40 let. Dvakrát tolik muziky za tytéž peníze.
06.08.2012 (16:56)  
Jiří Bajer - tak ale u DB je to vlastně to samé. Výměna opotřebovaného interiéru a výměna nefunkčních komponent. Jen holt němci mají lepší výchozí materiál než my. :-)
06.08.2012 (16:15)  
Díky za článek :) Shodou náhod jsem v tom jel před týdnem na dovolenou - skoro bych neřekl, že je to modernizace starého vozu (o vozy se moc nezajímám a po výrobním štítku originálu jsem se nepídil), tipoval jsem to na nový kus. Velice povedené, kvalitně provedená práce. Klimatizace velmi dobrá, sedadla se nechvějí ani při vyšších rychlostech - zkrátka srovnatelné s ICE3, tak má vypadat dálková železniční doprava v 21. století. Klasické soupravy ještě nějaký čas jezdit budou, tak proč neinvestovat do jejich modernizací. A až se klasické soupravy na IC nahradí dalšími jednotkami ICE, tak DB tyto modernizace za symbolickou cenu rádi přenechají Jančurovi...

Když se to tu nakouslo: Humanizace ála Janoza je de facto uvedení vozu do stavu po jeho vyrobení, to není žádná modernizace. Co byste také chtěli v ČR za milion, že... ?
06.08.2012 (14:28)  
Trochu mě překvapil fakt, že DB aspoň prozatím nehodlají modernizovat restaurační vožy, přičemž i ony si modernizaci zaslouží. To je jediný porblém, který vidím při těchto modernizacích.

PS: Neví někdo, jestli vozy Ampz, Avmz a ARkimbz budou mít nové vstupní dveře? Děkuji za odpověď.
registrovaný uživatel SYN 
06.08.2012 (14:14)  
No jo, takhle to dává smysl, díky rozumné politice nákupní nenakoupili plečky na 120-140kmh, čili dnes po střední reko v ceně řádu 8,5MKč budou mít vozejky skoro jako nové, s parametry pořád ještě dobrými (předpokládm Vmax~200kmh, kotoučovky, magnetky?, vakuWC, klíma, nový CZE) a můžou s nima ještě pár let dělat docela parádu.

Která jedna pořádná reko u nás nebyla aspoň dvakrát tak drahá, a přitom stejně neprodukovaly vozy technicky obdobné úrovně... i když uznávám že je to také (kromě plýtvání) způsobeno dostupným výchozím "materiálem" pro rekonstrukce...

Proč tu do toho někdo tahal dehumusaci od Janozy, to se přece nedá ani vzdáleně srovnávat (rozsahem hlavně).
registrovaný uživatel BigDye 
06.08.2012 (11:29)  
Mno, přecijen je Německo daleko větší. Čili vydělte cca 800 vozů 8 a jsme na cca 100 vozech, což se od našich výběrových řízení zas tak neliší. Čímž nechci říct, že by se nemělo modernizovat víc. Mělo.
06.08.2012 (11:23)  
Sim ktery dodavatel je schopen si u sebe uskladnit rekneme 100 vozu a prubezne na nich delat? napr. ŽOS Trnava, tam majú uskladnených aj viac voznov a mnohé z nich stoja na jednom mieste aj niekolko mesiacov pokial sa dostanú na opravu (niektoré tam stoja aj roky na jednom mieste :D)
registrovaný uživatel Rail-2005  mail  
06.08.2012 (10:48)  
Podle mne u nás je problém v tom, že vozů, které se ještě vyplatí modernizovat (tak aby následně poskytovaly kvalitu cestování hodnou 21. století) je velmi málo. Béčka by se měla pouze dojezdit a hodit rovnou do šrotu. U nás jsme v daleko horší situaci než DB, protože to co oni modernizují, není ani bez medernizace zase tak špatné.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko