Berlín — Německé dráhy zahájily modernizaci celkem 773 vozů pro vlaky InterCity v hodnotě 250 mil. eur. Vozy obdrží zcela nový centrální zdroj energie, klimatizační jednotku, redesign interiéru, jehož součástí bude například dosazení sedaček Grammer ICE 3000, podobných těm které se nachází ve vozech Ampz146 Českých drah a do některých vozů Bpmz294 a Bpmz295 budou instalovány háky na kola, čimž bude zvýšen počet vozů s přepravou kol ze 129 na 163. Modernizace se bude týkat 86 vozů řady Avmz108, 41 vozů řad Apmz119 a Apmz127, 63 vozů řady ARkimbz266, 121 vozů řady Bvmsz186, 358 vozů řad Bpmz294, Bpmz295 a Bpmdz295, 72 řídících vozů řady Bpmbdzf a 34 Bimdzf, těm ovšem klimatizace nebude dosazena. Díky této generální opravě budou do roku 2013 z dálkové dopravy vyřazeny vozy řad Bimz264 a Bimz259, Bimdz267 a Bimdz268 a i poměrně zastaralá řada Bvmz111, které představují původní nerekonstruované Avmz z vlaků TEE přeznačené na druhou třídu. Modernizace budou probíhat do roku 2014 v dílnách DB v Neumünsteru, Kasselu a Norimberku. Úpravami neprojdou jídelní vozy řady WRmz134, které jimi prošly už před delší dobou. V počátku se objeví především na IC Hamburg - Stuttgart kde budou od jízdního řádu 2012/2013 pravidelně nasazovány. Fotografie jednoho z modernizovaných vozů zveřejnili fanoušci na diskusním fóru a také sledují čísla již upravených vozů, které můžete potkat na vlacích DB Bahn Fernverkehr. K modernizaci bude použito asi 46.000 nových sedadel, 42.000 m2 nového koberce a 27.000 m2 fólie s dekorem dřeva na obložení interiéru.
Zdroj: Deutsche Bahn, Drehscheibe Foren, ICE Treff
a) nebylo čím jezdit ... samosebou ze bylo. ktery dodavatel je schopen si u sebe uskladnit rekneme 100 vozu a prubezne na nich delat?
b) i pokud by šlo o stejnou specifikaci a rozložilo by se to v čase, tak později provedené rekonstrukce by ve své době už byly čerstvě zrekonstruované plečky ... coz ovsem neznamena, ze to nejde. Znamena to pouze to, ze pokud to dopadne takto, byla reko bud odflaknuta (bez ohledu na to, jestli si to tak nekdo objednal), nebo (pripadne "a") chybi provozni udrzba.
Nicmene, co se ruznorodosti tyka, v DB maji taky pomerne slusnou smesku ruznych variant stejneho vozu. Aspon tedy, pokud to bereme v absolutnich poctech - relativne totiz s prehledem vedeme ;-)
K tomu, co si člověk musí pamatovat nařazení soupravy jinak samozřejmě souhlas.
Martin Grill: Jiste. Clanek nam poskytuje spoustu informaci, abysme to mohli objektivne porovnat treba s ceskymi reko a vyslovit jasny strucny verdikt.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.