Berlín — Německé dráhy zahájily modernizaci celkem 773 vozů pro vlaky InterCity v hodnotě 250 mil. eur. Vozy obdrží zcela nový centrální zdroj energie, klimatizační jednotku, redesign interiéru, jehož součástí bude například dosazení sedaček Grammer ICE 3000, podobných těm které se nachází ve vozech Ampz146 Českých drah a do některých vozů Bpmz294 a Bpmz295 budou instalovány háky na kola, čimž bude zvýšen počet vozů s přepravou kol ze 129 na 163. Modernizace se bude týkat 86 vozů řady Avmz108, 41 vozů řad Apmz119 a Apmz127, 63 vozů řady ARkimbz266, 121 vozů řady Bvmsz186, 358 vozů řad Bpmz294, Bpmz295 a Bpmdz295, 72 řídících vozů řady Bpmbdzf a 34 Bimdzf, těm ovšem klimatizace nebude dosazena. Díky této generální opravě budou do roku 2013 z dálkové dopravy vyřazeny vozy řad Bimz264 a Bimz259, Bimdz267 a Bimdz268 a i poměrně zastaralá řada Bvmz111, které představují původní nerekonstruované Avmz z vlaků TEE přeznačené na druhou třídu. Modernizace budou probíhat do roku 2014 v dílnách DB v Neumünsteru, Kasselu a Norimberku. Úpravami neprojdou jídelní vozy řady WRmz134, které jimi prošly už před delší dobou. V počátku se objeví především na IC Hamburg - Stuttgart kde budou od jízdního řádu 2012/2013 pravidelně nasazovány. Fotografie jednoho z modernizovaných vozů zveřejnili fanoušci na diskusním fóru a také sledují čísla již upravených vozů, které můžete potkat na vlacích DB Bahn Fernverkehr. K modernizaci bude použito asi 46.000 nových sedadel, 42.000 m2 nového koberce a 27.000 m2 fólie s dekorem dřeva na obložení interiéru.
Zdroj: Deutsche Bahn, Drehscheibe Foren, ICE Treff
Když už řešíme naprosto detailní nepřesnosti v článku, tak vozy nenasazuje DB Bahn, ale DB Fernverkehr :)
Přecejnom jsou to kousky, které mohou jezdit až 200 km/h. Maji kotoučovou brzdu, magnety. Proti českým béčkům s Vmax 140, v horším případě Vmax 120 km/h by to byl pořád krok, spíš skok, kupředu.
Říct si o tentýž interiér jako mají v článku uvedené rekonstrukce. Při ceně rekonstrukce 8,5 milionu za kus je to 4 až 5 vagonů na 20 let při ceně jednoho nového na 40 let. Dvakrát tolik muziky za tytéž peníze.
Když se to tu nakouslo: Humanizace ála Janoza je de facto uvedení vozu do stavu po jeho vyrobení, to není žádná modernizace. Co byste také chtěli v ČR za milion, že... ?
PS: Neví někdo, jestli vozy Ampz, Avmz a ARkimbz budou mít nové vstupní dveře? Děkuji za odpověď.
Která jedna pořádná reko u nás nebyla aspoň dvakrát tak drahá, a přitom stejně neprodukovaly vozy technicky obdobné úrovně... i když uznávám že je to také (kromě plýtvání) způsobeno dostupným výchozím "materiálem" pro rekonstrukce...
Proč tu do toho někdo tahal dehumusaci od Janozy, to se přece nedá ani vzdáleně srovnávat (rozsahem hlavně).
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.