..: DB modernizují 773 vozů pro vlaky InterCity :..

Náhradní souprava, Apmz DB, foto: Georgo Berlín — Německé dráhy zahájily modernizaci celkem 773 vozů pro vlaky InterCity v hodnotě 250 mil. eur. Vozy obdrží zcela nový centrální zdroj energie, klimatizační jednotku, redesign interiéru, jehož součástí bude například dosazení sedaček Grammer ICE 3000, podobných těm které se nachází ve vozech Ampz146 Českých drah a do některých vozů Bpmz294 a Bpmz295 budou instalovány háky na kola, čimž bude zvýšen počet vozů s přepravou kol ze 129 na 163. Modernizace se bude týkat 86 vozů řady Avmz108, 41 vozů řad Apmz119 a Apmz127, 63 vozů řady ARkimbz266, 121 vozů řady Bvmsz186, 358 vozů řad Bpmz294, Bpmz295 a Bpmdz295, 72 řídících vozů řady Bpmbdzf a 34 Bimdzf, těm ovšem klimatizace nebude dosazena. Díky této generální opravě budou do roku 2013 z dálkové dopravy vyřazeny vozy řad Bimz264 a Bimz259, Bimdz267 a Bimdz268 a i poměrně zastaralá řada Bvmz111, které představují původní nerekonstruované Avmz z vlaků TEE přeznačené na druhou třídu. Modernizace budou probíhat do roku 2014 v dílnách DB v Neumünsteru, Kasselu a Norimberku. Úpravami neprojdou jídelní vozy řady WRmz134, které jimi prošly už před delší dobou. V počátku se objeví především na IC Hamburg - Stuttgart kde budou od jízdního řádu 2012/2013 pravidelně nasazovány. Fotografie jednoho z modernizovaných vozů zveřejnili fanoušci na diskusním fóru a také sledují čísla již upravených vozů, které můžete potkat na vlacích DB Bahn Fernverkehr. K modernizaci bude použito asi 46.000 nových sedadel, 42.000 m2 nového koberce a 27.000 m2 fólie s dekorem dřeva na obložení interiéru.

Zdroj: Deutsche Bahn, Drehscheibe Foren, ICE Treff


Adam Vanting Poslat mail autorovi Ohodnotit na Flattru | 6.8.2012 (6:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Německo


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
07.08.2012 (23:10)  
Jiří Bajer: Co je to JPJ?
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
07.08.2012 (19:54)  
Sim: To bude asi ten důvod, proč mi to vadí. Protože mi to evokuje tyhle staré lehátkové vozy případně stará bytová jádra.
Jinak je fakt, že když porovnávám tyhle dvě stará umakartová obložení, tak z toho vzor dřeva vyjde lépe, ale dnešní materiály a možnosti ztvárnění jsou přeci jen už někde jinde, že...
07.08.2012 (13:18)  
M: Já to tak pochopil z Vašeho komentáře "paneboze, to je trapny, vzdyt kazdy pozna, ze je to jen nalepene". Omyl - je-li to opravdu kvalitně provedeno, není to poznat. Ovšem jak jsem psal minule, záleží to na použitých technologiích.

Luxian: Strop v 15T je skutečně dřevěný. DB ve vlacích dálkové dopravy zvolily interiéry s dřevěnou dekorací; ICE 2, ICE 3 mají takto celé stěny. Podle mne to vypadá docela esteticky. Pokud DB dosazují do modernizovaných vozů sedadla z ICE, je i logickým důvodem, proč je zvolen právě takový dekor obložení - přiblížit vnitřní design vlakům ICE. Že už je takových dekorů na kolejích hodně a začíná to být nudné, to je druhá věc...

Mimochodem - interiér JPJ je také skoro celý dřevěný a není to na něm poznat :)
Registrierter Benutzer M 
07.08.2012 (12:27)  
Jiri Bajer - ale ja prece nepisu, ze by to melo pusobit lacine. Nic takoveho
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
07.08.2012 (11:27)  
Jiří Bajer: Ano, já to vůbec nerozporuji a proti fóliím nic nemám. Ať tam klidně jsou se všemi svými výhodami, ale prostě dřevěný dekor mi ve vlacích nesedí. Přijde mi jako pěst na oko. Viz interiér LeoExpressu, kde se mi imitace dřeva na obložení stěn vyloženě nelíbí.
I když musím říct, že dřevěný strop v tramvajích 15T (a pokud vím, tak je skutečně ze dřeva) působí docela esteticky. Ale tramvaj je trochu něco jiného než vagon pro dálkovou dopravu.
Ale samozřejmě vždycky závisí na konečném ztvárnění.
07.08.2012 (9:03)  
Luxian: Souhlasím s Vámi, pokud se fólií týče. Pak je zde další důvod jejich stále častějšího používání, a sice ochrana proti poškrábání (tzv. Kratzschutzfolie). V případě vandalismu se díl demontuje a vymění se na něm jen ta fólie, nemusí se tak měnit celý díl. Tohle jde rychle, v dílnách vždy bývají náhradní díly připravené k použití, takže vůz nestojí dlouho v opravě.

M: Věřte mi, nepoznáte, že je ten díl polepený fólií - pár takových vzorků mi už prošlo rukama. Kdyby to totiž bylo poznat (podle hran atp.), tak by ty fólie byly první, co by se začalo z vozů ztrácet ;) Záleží totiž na tom, jakou technologií to lepíte - jestli někde "na koleně" v zaprášené dílně nebo ve specializovaných, téměř laboratorních pracovištích s odpovídající technologickou výbavou.
Registrierter Benutzer M 
07.08.2012 (3:33)  
JiP - jestli to ohromujici cislo ciste nahodou nebude souviset s poctem vagonu celkem. Ale mozna ne a vize a koncepce se pozna podle absolutnich cisel.
Tim padem treba lucemburske drahy urcite vubec zadnou vizi nemaji a dokonce nenalezi ani do civilizovaneho sveta (tuhle perlu teda vypustil nekdo jiny)

A jen jeden takovy postreh - kdyby ty "dreveny" folie byly umisteny do jakekoliv ceske rekonstrukce (nebo snad dokonce novoty), tak uplne vidim to "vrele prijeti" slovy "paneboze, to je trapny, vzdyt kazdy pozna, ze je to jen nalepene" apod...
06.08.2012 (23:55)  
K těm modernizacím:

Vlaky vyšší kategorie (IC,EC) jsou dnes sestaveny z modernizovaných vozů, čili zásuvky a klimatizace jsou samozřejmostí, ať už jsou to Trnavské reko (Bpee, Bee, Aee, Apee) + hytláky (Bbdgmee) + jídelní vozy (WRmee 814 a 816 nebo ARmpee) tady žádný problém není = můžu si sednout da facto kamkoliv a je to v pohodě.

Jinak samozřejmě co se týče peněz, tak jde o prvotní základ z kterého se vychází, tj. pokud výchozí stav je vůz pro V = 200 km/h, klimatizace atd., tak čistě pro renovaci interiéru jak chtějí DB vystačím s poměrně malou částkou a nepotřebuji investovat cca. 1/3 nebo 1/2 ceny nového vozu = ta to prostě je:-)

Jiná věc je třeba těch 64 klimatizovaných Bbdgmee řazených do souprav s koženkovými B-čky = tady samozřejmě už vzniká jistá "disproporce" mezi OLD a NEW a aso nelze čekat, že při koupi lístku v pokladně na 1. vozovou třídu budu upozorněn na fakt, že na soupravě místo "zablešeného" AB nebo Aee je lepší využít klimatizovaný Bbdgmee se zásuvkami a s klimatizací = tady asi vznikne největší problém, který se bude/nebude řešit:-).

Zdravím.
Registrierter Benutzer Luxian  mail  
06.08.2012 (23:22)  
Jiří Bajer : Ano, hladký povrch se jistě vždy myje lépe, než drsný. Stejně tak nenasákavý lépe než nasákavý. Ale o to tady vůbec nejde...
V článku se mluví o fólii imitující dřevo. Jestliže je to imitace, pak je úplně jedno, jestli to má napodobit dřevo, mramor nebo třeba rezavý plech, základ je pořád ta plastová fólie, takže úvahy o omyvatelnosti jsou v podstatě irelevantní.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko