Berlín — Německé dráhy zahájily modernizaci celkem 773 vozů pro vlaky InterCity v hodnotě 250 mil. eur. Vozy obdrží zcela nový centrální zdroj energie, klimatizační jednotku, redesign interiéru, jehož součástí bude například dosazení sedaček Grammer ICE 3000, podobných těm které se nachází ve vozech Ampz146 Českých drah a do některých vozů Bpmz294 a Bpmz295 budou instalovány háky na kola, čimž bude zvýšen počet vozů s přepravou kol ze 129 na 163. Modernizace se bude týkat 86 vozů řady Avmz108, 41 vozů řad Apmz119 a Apmz127, 63 vozů řady ARkimbz266, 121 vozů řady Bvmsz186, 358 vozů řad Bpmz294, Bpmz295 a Bpmdz295, 72 řídících vozů řady Bpmbdzf a 34 Bimdzf, těm ovšem klimatizace nebude dosazena. Díky této generální opravě budou do roku 2013 z dálkové dopravy vyřazeny vozy řad Bimz264 a Bimz259, Bimdz267 a Bimdz268 a i poměrně zastaralá řada Bvmz111, které představují původní nerekonstruované Avmz z vlaků TEE přeznačené na druhou třídu. Modernizace budou probíhat do roku 2014 v dílnách DB v Neumünsteru, Kasselu a Norimberku. Úpravami neprojdou jídelní vozy řady WRmz134, které jimi prošly už před delší dobou. V počátku se objeví především na IC Hamburg - Stuttgart kde budou od jízdního řádu 2012/2013 pravidelně nasazovány. Fotografie jednoho z modernizovaných vozů zveřejnili fanoušci na diskusním fóru a také sledují čísla již upravených vozů, které můžete potkat na vlacích DB Bahn Fernverkehr. K modernizaci bude použito asi 46.000 nových sedadel, 42.000 m2 nového koberce a 27.000 m2 fólie s dekorem dřeva na obložení interiéru.
Zdroj: Deutsche Bahn, Drehscheibe Foren, ICE Treff
Nesouhlasím. Třeba mramor je v dopravním prostředku krajně nepřirozený. Chtěl byste jezdit ve skutečně kamenném vlaku? Tak proč tím směrem šálit své oko? Vzniká neestetický rozpor.
Na kombinaci dřeva, kovu, kůže nebo textílie je lidstvo v dopravních prostředcích zvyklé už dlouhá staletí, vlastně tisíciletí. Je to v nás.
Dřevo nebo dřevěný dekor může i ve vlaku nebo tramvaji vypadat velmi dobře. Jde hlavně o kvalitu zpracování, méně o to, co je to za materiál nebo dekor. Mizerně přilepené na namoklém socialistickém sololitu vypadá blbě cokoli. Navíc za skutečný dekor dřeva nepovažuji nějaké ubohé pokusy ve stylu jedinou podkladovou barvu počmárat malými čárkami jediné nebo dvou tmavších barev tak, aby to z metru trochu dřevo připomínalo jen pokud si zapomenete vzít brýle...
Velice pěkné sedačky do metra, tramvají apod. jsem ale viděl ve Vancouveru. Jedná se o gumový potah s výrazným perforováním, který částečně dýchá. Sedačka jde snadno umýt a zároveň se na něho nelepí zadek. Škoda, že něco podobného nebylo tehdy součástí ankety.
http://www.dwell.com/articles/Best-Design-for-Transit-Seating.html
Trošku nevýhodou je, že na dřevěných sedačkách aktuálně instalovaných do tramvají v Praze se mnohdy neudrží ani cestující.. Podle mě horší sezení než v "plastovách skořepinách" v T3...
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.