Berlín — Německé dráhy zahájily modernizaci celkem 773 vozů pro vlaky InterCity v hodnotě 250 mil. eur. Vozy obdrží zcela nový centrální zdroj energie, klimatizační jednotku, redesign interiéru, jehož součástí bude například dosazení sedaček Grammer ICE 3000, podobných těm které se nachází ve vozech Ampz146 Českých drah a do některých vozů Bpmz294 a Bpmz295 budou instalovány háky na kola, čimž bude zvýšen počet vozů s přepravou kol ze 129 na 163. Modernizace se bude týkat 86 vozů řady Avmz108, 41 vozů řad Apmz119 a Apmz127, 63 vozů řady ARkimbz266, 121 vozů řady Bvmsz186, 358 vozů řad Bpmz294, Bpmz295 a Bpmdz295, 72 řídících vozů řady Bpmbdzf a 34 Bimdzf, těm ovšem klimatizace nebude dosazena. Díky této generální opravě budou do roku 2013 z dálkové dopravy vyřazeny vozy řad Bimz264 a Bimz259, Bimdz267 a Bimdz268 a i poměrně zastaralá řada Bvmz111, které představují původní nerekonstruované Avmz z vlaků TEE přeznačené na druhou třídu. Modernizace budou probíhat do roku 2014 v dílnách DB v Neumünsteru, Kasselu a Norimberku. Úpravami neprojdou jídelní vozy řady WRmz134, které jimi prošly už před delší dobou. V počátku se objeví především na IC Hamburg - Stuttgart kde budou od jízdního řádu 2012/2013 pravidelně nasazovány. Fotografie jednoho z modernizovaných vozů zveřejnili fanoušci na diskusním fóru a také sledují čísla již upravených vozů, které můžete potkat na vlacích DB Bahn Fernverkehr. K modernizaci bude použito asi 46.000 nových sedadel, 42.000 m2 nového koberce a 27.000 m2 fólie s dekorem dřeva na obložení interiéru.
Zdroj: Deutsche Bahn, Drehscheibe Foren, ICE Treff
Ostatne tarten psal, ze drevene sedacky se hodi akorat tak do tramvaje, takze o tech rakouskych asi vi.
ad Jiří Kocurek : německé Bimzy mají interiér starý necelých 20 let. Tahle modernizace měla za cíl v první polovině 90. let minulého století vytvořit vozy pro kategorie vlaků IC (modrý nátěr skříně). Pak se od konceptu vlaků IC ustoupilo, Bimz dostaly standardní bílý nátěr. Některé mají částečně vybourány oddíly a místo nich je prostor na kola.
Jinak nic proti těmto vozům, spí se v nich docela dobře.
Ty vozy by ale potřebovaly pro "ošuntělost" další modernizaci (generálka po cca 15 letech) a ne všechny jsou v režimu RIC s topnou soustavou 3 000 V =.
Něco tam je jen na "německé napětí".
Pochybuji, že by DB měly zájem něco prodat. Když ruka DB kvalitní vozy (lepší než Bimz) nabízela, tak ČD bohužel zájem neměly ...
Tonetky jsou super. Proč jsem si ale ve vlaku ani v tramvaji nevšiml dřevěné sedačky, kde by dřevěný sedák prušil právě svým dřevem? Že by to mělo nějaký důvod, že to nejde?
Druhý rozdíl je v tom, že tonetka obvykle není použitá v místě, kde podlaha jaksi od podstaty věci drncá.
*) Pokud by ho fašisti nebo komunisti posadili do lágru, tak by o sezení věděl absolutně všechno. Ale to bych panu Thonetovi teda nepřál.
Tarten: Nepochopil jste smysl mého příspěvku, který byl primárně o omyvatelnosti povrchu. Vězte, že v pseudomramorovém vlaku bych opravdu jezdit nechtěl ;)
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.