..: Zapomeňte na LINK, přichází RegioShark :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhyPraha — Ačkoliv bývalý ředitel pražské ZOO Petr Fejk u Českých drah již nějaký pátek nepracuje, zvířecí rodinka u národního dopravce se dočká dalšího přírůstku. A to nejen neoficiálního, jako jsou krysy, krokodýli či syslové (ty už ale tiskové oddělení nejednou zmiňuje ve svých tiskových zprávách), ale dočká se i pavilon, ve kterém jsou ustájeni oficiální zvířecí představitelé Českých drah. Nově se tak vedle slonů (CityElefant) a panterů (RegioPanter) objeví první zástupce vodní říše - RegioShark. Toto pojmenování zvolily České dráhy jako oficiální jméno pro novou rodinu motorových jednotek LINK od polské Pesy. Je to reakce na přezdívku žralok, kterou tyto soupravy díky svému designu získaly mezi veřejností krátce po jejich představení.

Letos by mělo cestující svézt prvních 9 z 31 objednaných kusů a to ve všech krajích, pro které jsou tyto jednotky určeny. Zbylé by měly být předávány Českým drahám dle harmonogramu, který je uvedený níže v tabulce. Zatímco poslední kus by měl tedy dorazit v listopadu příštího roku, tak první kus se již testuje na okruhu u Velimi, kde probíhá série zkoušek tak, aby mohly první jednotky vyrazit s cestujícími již v září letošního roku. Vratislav Šuk, vedoucí akreditované zkušební laboratoře VUZ předpokládá, že i přes nabitý program a velký počet nutných zkoušek bude zářijový termín reálný: "Zatím jde vše podle předpokladů, i když je časový plán zkoušek dost nabitý. Ale na schválení podobného vozidla – jednotky řady 861 pro ZSSK – jsme loni měli pouhých 50 dní, během kterých jsme zvládli kompletní zkoušky a schválení do provozu. Polská jednotka je vozidlo na evropské úrovni a žádné zásadní komplikace neočekáváme."

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Zlínský kraj Ústecký kraj
9/12 001 008 014 002
10/12 003
11/12 009, 010
12/12 011 015
1/13 012, 013
2/13 016, 017
3/13 030, 031
4/13 004, 005
5/13 006, 007
6/13 019 018
7/13 020, 021
8/13 022, 023
9/13 024, 025
10/13 026, 027
11/13 028, 029

Cestující čeká v jednotkách RegioShark plně klimatizovaný interiér s oddělenými nástupními prostory, které budou nízkopodlažní. V nízkopodlažní části bude víceúčelový oddíl s místy pro dva cestující na vozíku nebo pět jízdních kol. Samozřejmostí je bezbariérové WC s uzavřeným systémem, audiovizuální informační systém nebo zásuvky 230 V pro cestující, nacházející se pod sedadly. Vozy disponují oddíly jak druhé, tak i první třídy. Vnější i vnitřní barevné řešení pak odpovídá nejnovějšímu provedení dle korporátního designu. Modře laděný vzor sedadel druhé třídy je tak oživen oranžovými prvky, kdežto potahy sedadel v první třídě jsou tak nově laděny do červena. Odklon od dosavadního modro-modrého řešení je způsoben mimo jiné i snahou o větší rozlišení obou tříd a také je modro-červená kombinace běžná i u mnoha vlaků v zahraničí.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 14.6.2012 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   
15.06.2012 (8:01)  
Ad JiříK.:
Ale co tak zachovat elektrický přenos výkonu a spalovací motory dát na střechu?
Fakt to už někde funguje? (Nevím, ptám se.) Mám dojem, že nějaké takové snahy jsou snad u Desira ML, ale osobně k tomuto řešení mám takovou jakousi nedůvěru. Neříkám, že to nepůjde, ale představa tak krásného zdroje vibrací umístěného na střeše je mi trochu nesympatická...
registrovaný uživatel Kakov 
15.06.2012 (7:17)  
ad trolino:

neobjevujte ameriku, toto už u nás v plzni funguje běžně delší dobu, dokonce původně na vlastní šasi Škoda, pak Iveco a nakone Solaris
15.06.2012 (7:09)  
To Jiří Bajer: Už jsem chtěl jásat, že RegioPanter bude také v motorizované nebo dokonce "hybridní" verzi. Ale bohužel "levá neví co dělá pravá". Ono to bude asi velký problém pro česko-kyperského vlasníka tak rozsáhlé společnosti.
Takový hybrid by našel uplatnění na trati z O.Svinova až do Jeseníku a dále pak přes Šumperk až do Olomouce a možna i jinde v síti tratí ČR.
Zde v Ostravě tento problém již v "malém" vyřešili tím, že s Polska dostanou, neznám přesný odborný název, šasi silničního vozidla "Solaris" a zde do něj doplní el. výzbroj. Jezdí to zde a dokonce i v Opavě i jako hybrydní trolino.
Může někdo podat vysvětlení proč to u železničných vozidel nejde.
registrovaný uživatel Kakov 
15.06.2012 (6:52)  
stoupa:

upřímě řečeno jsem nepochopil co chtěl básník tím slovním .... říci,

každopádně smyslem mého příspěvku bylo naznačit, že LINK v tomto provedení, by byl velmi dobrým nástupce na rychlících, kde dnes jezdí hydry, a je škoda jejich nasazení striktně omezovat jen na regionálku, tedy ty z peněz ČD by mohli jezdit klidně třeba UnL-Liberec
registrovaný uživatel TM 
15.06.2012 (6:46)  
Lucky_24: Mariánské Lázně < Cheb , Karlovy Vary > Klášterec n/Ohří
15.06.2012 (1:01)  
Kde by měly být nasazeny 001 a 003 náhodou někdo nevíte (mimo to že to bude v Karlovarském kraji :-) )
15.06.2012 (0:14)  
Benpat: Musí, když si je koupila Oberpfalzbahn. :-)
14.06.2012 (22:53)  
nádherný vlaky. krásnej design, osvěžení flotily...
registrovaný uživatel Benpat 
14.06.2012 (22:42)  
Budou jednotky schválené v Německu?
14.06.2012 (22:25)  
Jiří Bajer: Já teda rozumím konstrukci vozidel asi tak jako neurochirurgii. Ale co tak zachovat elektrický přenos výkonu a spalovací motory dát na střechu? Když to funguje jinde, tak by to snad mohlo fungovat i u Pantera.
  1 2 3 4 5 6 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko