..: Zapomeňte na LINK, přichází RegioShark :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhyPraha — Ačkoliv bývalý ředitel pražské ZOO Petr Fejk u Českých drah již nějaký pátek nepracuje, zvířecí rodinka u národního dopravce se dočká dalšího přírůstku. A to nejen neoficiálního, jako jsou krysy, krokodýli či syslové (ty už ale tiskové oddělení nejednou zmiňuje ve svých tiskových zprávách), ale dočká se i pavilon, ve kterém jsou ustájeni oficiální zvířecí představitelé Českých drah. Nově se tak vedle slonů (CityElefant) a panterů (RegioPanter) objeví první zástupce vodní říše - RegioShark. Toto pojmenování zvolily České dráhy jako oficiální jméno pro novou rodinu motorových jednotek LINK od polské Pesy. Je to reakce na přezdívku žralok, kterou tyto soupravy díky svému designu získaly mezi veřejností krátce po jejich představení.

Letos by mělo cestující svézt prvních 9 z 31 objednaných kusů a to ve všech krajích, pro které jsou tyto jednotky určeny. Zbylé by měly být předávány Českým drahám dle harmonogramu, který je uvedený níže v tabulce. Zatímco poslední kus by měl tedy dorazit v listopadu příštího roku, tak první kus se již testuje na okruhu u Velimi, kde probíhá série zkoušek tak, aby mohly první jednotky vyrazit s cestujícími již v září letošního roku. Vratislav Šuk, vedoucí akreditované zkušební laboratoře VUZ předpokládá, že i přes nabitý program a velký počet nutných zkoušek bude zářijový termín reálný: "Zatím jde vše podle předpokladů, i když je časový plán zkoušek dost nabitý. Ale na schválení podobného vozidla – jednotky řady 861 pro ZSSK – jsme loni měli pouhých 50 dní, během kterých jsme zvládli kompletní zkoušky a schválení do provozu. Polská jednotka je vozidlo na evropské úrovni a žádné zásadní komplikace neočekáváme."

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Zlínský kraj Ústecký kraj
9/12 001 008 014 002
10/12 003
11/12 009, 010
12/12 011 015
1/13 012, 013
2/13 016, 017
3/13 030, 031
4/13 004, 005
5/13 006, 007
6/13 019 018
7/13 020, 021
8/13 022, 023
9/13 024, 025
10/13 026, 027
11/13 028, 029

Cestující čeká v jednotkách RegioShark plně klimatizovaný interiér s oddělenými nástupními prostory, které budou nízkopodlažní. V nízkopodlažní části bude víceúčelový oddíl s místy pro dva cestující na vozíku nebo pět jízdních kol. Samozřejmostí je bezbariérové WC s uzavřeným systémem, audiovizuální informační systém nebo zásuvky 230 V pro cestující, nacházející se pod sedadly. Vozy disponují oddíly jak druhé, tak i první třídy. Vnější i vnitřní barevné řešení pak odpovídá nejnovějšímu provedení dle korporátního designu. Modře laděný vzor sedadel druhé třídy je tak oživen oranžovými prvky, kdežto potahy sedadel v první třídě jsou tak nově laděny do červena. Odklon od dosavadního modro-modrého řešení je způsoben mimo jiné i snahou o větší rozlišení obou tříd a také je modro-červená kombinace běžná i u mnoha vlaků v zahraničí.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 14.6.2012 (8:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Alex7 
29.06.2012 (10:48)  
20.06.2012 (12:54)  
V.Suchoň: hybrid bude těžký tak jako tak. Vibrace jsou problémem stejně u ocelové i hliníkové skříně, materiál na ně vliv nemá. Jinak "M 475" není nic, pokud jste měl na mysli M 475.0 neboli chrochtadlo (řada 860), tak to má s řadou 843 společného jen to, že to je čtyřnápravový dieselelektrický motorák. Jinak už nic.
Vaši otázku o výkonnosti dieselu jsem nějak nepochopil - kolik máte výkonu k dispozici, tolik ho použijete. Většina dieselelektrických vozidel je v elektrické části poněkud předimenzovaná, protože se používají typové součásti (např. čmelák 770 má trakční výkon necelých 900 kW na 6 nápravách, zatímco jezevec 210, mající stejné trakční motory (TE006, jestli se nepletu) má stejných skoro 900 kW na motorech čtyřech. Čili mít čmelák o půlku silnější diesel, s trakčními motory by problém neměl. Nicméně 843 je tou výjimkou potvrzující pravidlo - diesel 300 kW, alternátor 260 kW, motory 2 * 130 kW (vše krát dvě). Takže žádný dělo, i kdybyste ho napájel z troleje.
S tou trakční výzbrojí je to taky krapet složitější, alternátor nemůže přímo pohánět trakční motory, musíte mezi tím mít nějaký měnič (přinejmenším usměrňovač, jak to má 843, dnes spíš usměrňovač + pulsní měnič + střídač a střídavé trakční motory).
U řady 843 to sice takhle funguje, ale rozhodně tvrzení o "těžké trakční výzbroji" bych nebral jako nějakou pomluvu, el. výzbroj prostě těžká je, s tím nic nenaděláte. 842 má hydromechaniku a o tolik trakčně horší zase není (zvlášť mluvíme-li o reko 842), nevýhodou jsou snad jen 2 hnané nápravy oproti 4 u 843.
Tratí, kde by se hybrid využil, sice několik je, ale je otázkou, zda-li by nebylo lepší dopravu řešit rozlomením ramene a nasazením třeba Regiopanterů na zadrátované trati, než pořizováním investičně i provozně drahých hybridů.
Mmch, na té 843 si nějak neumím představit, kam bych ty skříně s výzbrojí nacpal. A to ještě neuvažujeme střídavou verzi s trafem...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
19.06.2012 (16:35)  
Pro JK ml.:
Tak nééé! :-) Stroj má výkonu dost, a stačí obnovit točny, vodní jeřáby a pod. :-)

Klimoška ve vozech Bi/Be pomocí celoplošně otevíraných oknech "na řemen" postačující, parní topení v zimě jakbysmet - bacha, nespálit se. Bombírované "šelakované" lavice velmi ergonometrické, nemají loketní opěrky (= lépe se tulí) a police/síťky na zavazadla jsou zdvojené. To nemá chybu. Kontaminace sazemi (zejména ve vlasech) alespoň vynutí častější koupání se cestujících. (My plešatí zas máme výhodu). :-)
19.06.2012 (10:36)  
to Aleš Liesek: -Jistě jsem si tuto trať projel v obou směrech a dokonce i přes Dětřichov a Valšov do Krnova a dále Svinova. Možná jsem špatně a nedomyšleně navrhoval jako hybrid RegioPantera s hliníkovou skříní. Tady cesta kvůli vybracím nevede. Byla, by ale možnost uvažovat jako s hybridem s řadou 843 (ex M475), která je od počátku konstruována s diesel-elektrickým pohonem a skřín má ocelovou. Je nutné pro pohon mimo zadrátovanou trať používat výkonný dieselagregát, nebo postačí pouze tak výkonný aby poháněl elektický generátor vyrábějící střídavý el. proud a ten pak již pohání přímo el. motory na osích podvozků? Tak to přece funguje u řady 843 a určitě tyto motorové vozy "nevláčí těžkou el. výzbroj".
Tratí pro tento způsob kombinovaného využití je v ČR jistě více.
18.06.2012 (9:08)  
Josef Petrák (schválení v Německu) Musí, když si je koupila Oberpfalzbahn. :-)
Nemusí, protože OPB(H) :-) si koupila vůz trochu jiný a jeho schválení nebude platné pro české vozy (et vice versa)

V.Suchoň: Takový hybrid by našel uplatnění na trati z O.Svinova až do Jeseníku a dále pak přes Šumperk až do Olomouce
Jel jste někdy po trati z Jeseníku na Šumperk či ještě lépe opačným směrem? Já jen že do těch kopců tahat tuny elektrické výzbroje jen proto, abych z Opavy na Svinov (a ze Špk do Obludova :-) mohl využívat mluno, mi moc efektivní nepřijde.
registrovaný uživatel JK ml. 
17.06.2012 (13:31)  
stoupa: Jako myslíš dvojka-bmtobmtobmtobmto-dvojka? To je taky takovej pavlak, myslím, že žralok takovej pavlak nebude :-):-):-)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
16.06.2012 (22:37)  
:-) Kluci, jdu spinkat. Prosím vybudit, až (zas) na EC Bln-Pha bude Hrboun, Bay S 3/6, Mikádo, O1 (teď už má přechodnost), 03.10, Albík. Regionálem nerušit, pokud na tom nejní "Dvojka". :-)
16.06.2012 (21:46)  
Ondruch: Vím o tomto žraločím faktu, ale až tak podrobně se mi o nechtělo členit :D

Jinak jsem dnes cestou z Lužné zjistil, že ČD sjednotily živočišné druhy plazů a ptáků (podle mých níže publikovaných definic) do jednoho druhu, který byl nazván Regionova :D
16.06.2012 (18:40)  
jamiebie: sysel obecný je ale opravdu "European ground squirrel" nebo ještě, a to je opravdu hezké "European Souslik"! Souslík zní opravdu dobře.

Jiří Bajer: jen jedna "technická", žralok není ryba, ale paryba :)
registrovaný uživatel P_V 
16.06.2012 (12:20)  
Jiří Bajer: Z říše ptačí máme přeci Pendolino, česky moudivláček!
http://it.wikipedia.org/wiki/Remiz_pendulinus
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko