..: Zapomeňte na LINK, přichází RegioShark :..

ČD 844.001 - PESA LINK II před dodáním, foto: České dráhyPraha — Ačkoliv bývalý ředitel pražské ZOO Petr Fejk u Českých drah již nějaký pátek nepracuje, zvířecí rodinka u národního dopravce se dočká dalšího přírůstku. A to nejen neoficiálního, jako jsou krysy, krokodýli či syslové (ty už ale tiskové oddělení nejednou zmiňuje ve svých tiskových zprávách), ale dočká se i pavilon, ve kterém jsou ustájeni oficiální zvířecí představitelé Českých drah. Nově se tak vedle slonů (CityElefant) a panterů (RegioPanter) objeví první zástupce vodní říše - RegioShark. Toto pojmenování zvolily České dráhy jako oficiální jméno pro novou rodinu motorových jednotek LINK od polské Pesy. Je to reakce na přezdívku žralok, kterou tyto soupravy díky svému designu získaly mezi veřejností krátce po jejich představení.

Letos by mělo cestující svézt prvních 9 z 31 objednaných kusů a to ve všech krajích, pro které jsou tyto jednotky určeny. Zbylé by měly být předávány Českým drahám dle harmonogramu, který je uvedený níže v tabulce. Zatímco poslední kus by měl tedy dorazit v listopadu příštího roku, tak první kus se již testuje na okruhu u Velimi, kde probíhá série zkoušek tak, aby mohly první jednotky vyrazit s cestujícími již v září letošního roku. Vratislav Šuk, vedoucí akreditované zkušební laboratoře VUZ předpokládá, že i přes nabitý program a velký počet nutných zkoušek bude zářijový termín reálný: "Zatím jde vše podle předpokladů, i když je časový plán zkoušek dost nabitý. Ale na schválení podobného vozidla – jednotky řady 861 pro ZSSK – jsme loni měli pouhých 50 dní, během kterých jsme zvládli kompletní zkoušky a schválení do provozu. Polská jednotka je vozidlo na evropské úrovni a žádné zásadní komplikace neočekáváme."

Karlovarský kraj Plzeňský kraj Zlínský kraj Ústecký kraj
9/12 001 008 014 002
10/12 003
11/12 009, 010
12/12 011 015
1/13 012, 013
2/13 016, 017
3/13 030, 031
4/13 004, 005
5/13 006, 007
6/13 019 018
7/13 020, 021
8/13 022, 023
9/13 024, 025
10/13 026, 027
11/13 028, 029

Cestující čeká v jednotkách RegioShark plně klimatizovaný interiér s oddělenými nástupními prostory, které budou nízkopodlažní. V nízkopodlažní části bude víceúčelový oddíl s místy pro dva cestující na vozíku nebo pět jízdních kol. Samozřejmostí je bezbariérové WC s uzavřeným systémem, audiovizuální informační systém nebo zásuvky 230 V pro cestující, nacházející se pod sedadly. Vozy disponují oddíly jak druhé, tak i první třídy. Vnější i vnitřní barevné řešení pak odpovídá nejnovějšímu provedení dle korporátního designu. Modře laděný vzor sedadel druhé třídy je tak oživen oranžovými prvky, kdežto potahy sedadel v první třídě jsou tak nově laděny do červena. Odklon od dosavadního modro-modrého řešení je způsoben mimo jiné i snahou o větší rozlišení obou tříd a také je modro-červená kombinace běžná i u mnoha vlaků v zahraničí.

Zdroj: České dráhy


JiříK. | 14.6.2012 (8:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Vozidla

Weitere aus Česká republika (celá)


  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   
15.06.2012 (13:37)  
Ještě mi ve výčtu drážních zvířátek
CityElefant
RegioPanter
RegioShark

chybí
InterRegioSysel
15.06.2012 (11:13)  
S tím schvalováním - ona se schvalují dvě (byť příbuzná) vozidla vnitrostátně, nebo pro mezinárodní provoz? Bude ten RegioŠrek ((TM) :-) smět bez omezení jezdit v Německu?
(ta 380 totiž ano)
Registrierter Benutzer Martin Michl  mail  
15.06.2012 (10:09)  
Docela me mrzí ta angličtina, jěště jsem nikdy neslyšel že by angličane pojmenovali vlaky česky?
Ať už se tedy přejmenují i České Dráhy na Czech Railways, Nežiju náhodou v České Republice? Asi toho chci moc, že?
15.06.2012 (9:53)  
Šipka dolů za názor ze 14.6. v 8.48
Dnes se dovážejí železniční vozidla ze zahraničí, protože u nás je "slabost" u českých výrobců. Budiž.
Protože se v Česku rodí opět málo dětí, tak se obávám, aby se také nezačaly dovážet ze zahraničí. Třeba s Číny.
15.06.2012 (9:48)  
Dík za vyčerpávající informace. U HDV to problém asi nebude, konstrukci skříně lze dimenzovat i pro vibrace spalovacího motoru, převodovky a dalších agregátů. U skříně z hliníkových profilů asi těžko dosáhnout tuhosti, která by vibracím zmíněných agregátů odolala bez následků. Díky!
Registrierter Benutzer Benpat 
15.06.2012 (9:48)  
Josef Petrák: To vím, ale myslel jsem to tak, jestli se tam budou schvalovat s českou jednotkou nebo až s německou.
15.06.2012 (9:13)  
JiříK, ythomas_ct: Spalovací motor je poměrně těžko utlumitelným zdrojem vibrací, jelikož celé motorgenerátorové soustrojí torzně kmitá a toto kmitání se přenáší dále. Může tam být mraky tlumičů a některá z frekvencí stejně přejde dál. A tu se dostávám k jádru pudla: Motor mnohem hůře rozvibruje relativně těžký spodek skříně, než výrazně lehčí konstrukci bočnic a střechy. S diesely na střeše jsem se setkal již ve více projektech českých vozidel a právě z těchto vibračních důvodů jsem byl vždycky proti tomu.

A co se přenosu týká, při výkonu do nějakých 600 kW je podle mne dieselelektrika zbytečně drahý a docela těžký luxus. Viz slovenská 861 nebo německá 612 - při výkonu jednoho motoru 560 kW jim stačí hydrodynamika ;) Prosím nikterak nespojovat s "hydrami" řady 854, jejichž převodovka se hodí akorát tak do starého železa (bohužel).
Registrierter Benutzer Keprt 
15.06.2012 (8:28)  
ythomas: power pack na střeše má i nová DMU (na bázi EMU) od Končarů. Je to subdodávka od nějakého světového výrobce, asi Siemensu, jak píšeš, nepamatuju si to. Ovšem jestli to bude fungovat, ukáže čas :o) K obavám z vibrací bych přidal předpokládatelné nároky na originální servisní zázemí. V naší zemi není zatím zvykem stavět servisní střediska jako součást dodávky "revolučních" vozidel.

Hybridní pohon je u trolejbusů používán desítky let, jak v podobě plnohodnotného duobusu, tak - jako u českých výrobků - v podobě pomocného pohonu. U železničních vozidel samozřejmě hybridní pohon je taky technicky zvládnutý, koukni se do Francie, tam jezdí stovky moderních hybridů. Proč se více nerozšiřují se v šotodiskuzích řeší s měsíční periodou. Je názor, že je to z legislativních důvodů, osobně si myslím, že jejich větší složitost/cena/hmotnost nevyváží možnost jet pod dráty na elektriku a ne na naftu. V dotovaném světě evropské osobní dopravy a státem kontrolované dopravní cesty a dodávek trakční energie asi nemá význam komplikovat si život hybridy.

KK: třeba budou ČD žraloky dále nakupovat i na další výkony. A ty teď dodávané taky nebudou na dnešní výkony vázány věčně, takže se jich dočkáme i na jiných výkonech, neviděl bych to beznadějně :o)
Registrierter Benutzer stoupa  mail  
15.06.2012 (8:21)  
Pro Karel Kovářík, 15.06.2012 (6:52):

Zajímavý příklad. Já bych UnL-Liberec chápal právě spíše jako regionálku. I když by tam nejel "Os", ale "Sp", nebo "R".
15.06.2012 (8:07)  
Jistě hybridní systém je u silničních vozidel používán v mnoha jiných městech u nás
Mne zjímá, proč to nejde u železničních. Když mám již mám homologovanano "skříň" tedy její kompaktnost, tuhost ap., homologované pojezdy tak půlka schvalovacího procesu mám za sebou. Jistě čeká ještě el. část výzbroje. Vždyť Taurus a Herkules jsou zvenku totéž až na hnací agregáty. To by snad mohla být cesta i pro Škodovku její "dcery".
Zatím, ale buďme rádi, že máme PESU a RegioSharka, který je homologován i u DB.
  1 2 3 4 5 ... 7      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko