Varšava — Dopravce Przewozy Regionalne (PR) zřejmě neprodlouží smlouvu na pronájem šestinápravových lokomotiv ET22 od PKP Cargo, které jsou nasazovány do čela osobních vlaků kvůli nedostatku odpovídajících lokomotiv. Provoz vlaků v této podobě je samozřejmě ekonomicky náročný, a to nejen kvůli samotným provozním nákladům, ale i vysokým sazbám za jejich pronájem. Przewozy Regionalne si proto pronajímají lokomotivy EU07 od firmy METCHEM, patřící do skupiny TS Opole (květen 2012 – duben 2016), a smlouvu uzavřely také s Českými drahami – týká se deseti strojů řady 163, jejichž úprava pro polské tratě by se měla rozběhnout v plném proudu v následujících týdnech, a které se budou v Polsku vyskytovat od října 2012 až do září 2016. Za pronájem českých peršingů zaplatí polská strana v přepočtu zhruba 152 milionů korun. Již teď ale vyvstávají obavy o údržbu lokomotiv.
Zdroj: Rynek Kolejowy, Kurier Kolejowy
JK ml.: Bo komu není rady tomu není vzájemné hospodářské pomoci :-)
Rád bych, aby byl tento bonmot uchován i pro další generace ve své ironičtější a údernější formě vyjadřující nadvládu někdejšího CCCP za ideologickými a mediálními kulisami:
Komu není vzájemné rady, tomu není hospodářské pomoci.
;-D )
Špáňa: Nebo se prostě počítá s tím, že po návratu je stejně bude čekat modernizace na 363.5 jako u Carga
Do konce dlouhodobé smlouvy má být v osobce vysoutěženo 75% rychlíkových linek (a později zbytek) a vypadá to, že ze starého vozidlového parku se tam neuplatní ani kolo. Takže už nevěřím ve výhodnost dalších velmi drahých rekonstrukcí na 140 km/h a je zcela rozumné se zbavovat pomalých peršingů, když se naskytne příležitost z toho ještě něco mít. Naopak pochybuju, že by se ČD mohly zbavit rychlých banánů dřív, než se jim fyzicky rozpadnou. Ze 120-140 na 160 km/h by měly přejít co nejdříve všechny koridorové rychlíky, u kterých je to jen trochu možné a nějakou minutku to ušetří. Jak kvůli cestujícím a konkurenci se silnicí, tak kvůli rychlejším vlakům na stejné trati.
Ale třeba je peršingů opravdu nadbytek
.....
Proč čertovina? Proč by to nemohla být snaha rozumně hospodařit s vlastním majetkem?
Kolik vlaků dopravce PR jezdí do Bohumína?
Ad Petr 112:Nechápu, půjčí si od rakouska a půjčí Polákům, v tomje nějaká čertovina.
Ta "čertovina "budou nejspíš napájecí systémy.163 by z Prahy do Vídně přes Brno tahala EC velmi těžko:-)
Kdežto osobáček,nebo rychlík v Polsku -to nebude žáden problém.
Nových "elektrik" přibývá. Lokomotivy 380, Elefanti a na podzim možná už budou Panteři.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.