..: V Liběchově na trati 072 vykolejil nákladní vlak :..

Nehoda u Liběchova, foto: Drážní inspekceLiběchov — Včera ve 23.45 vykolejil na trati 072 ve stanici Liběchov plně naložený nákladní vlak s uhlím. Dle zjištění Drážní inspekce ujel vlak i po vykolejení ještě asi 3,5 kilometru, přičemž došlo ke stržení několika sloupů trakčního vedení a závažnému poškození železničního svršku včetně několika výhybek v Liběchově. Následně vykolejený vůz již nevydržel, převrátil se a částečně zasypal osobní automobil, který stál poblíž kolejiště. Škoda se zatím odhaduje na více než 110 milionů korun, z toho sto milionů na trati, deset milionů na vlaku a 50 tisíc na automobilu. Oprava tratě a odklízení následků nehody mělo původně trvat dle webu Českých drah minimálně do dnešní půlnoci, nakonec se však trať zprůjezdnila již před třetí hodinou odpolední. S odklízením pomáhal také speciální nehodový vlak. Do doby odklizení převážela cestující v úseku Mělník - Štětí náhradní autobusová doprava. Tu však komplikovala také omezení na okolních silničních komunikacích, takže vznikala zpoždění až 40 minut.

Zdroje: České dráhy, Česká televize, Drážní inspekce


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2012 (8:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
22.05.2012 (12:26)  
Se vůbec divím, že se ta zpráva tady objevila. Připadá mi, že se tady smí psát pouze o hezkých věcech. Když na českolipsku spadl kamion na trať a vrazila do něj 753.7 Cokoliv Kamkoliv tak se tady neobjavila ani řádka.
registrovaný uživatel PES38 
22.05.2012 (12:18)  
Být SŽDC, dám to co nejdříve do nějakého předpisu.

A to je přesně vono-dám to do předpisu, po každým maléru se něco dává do předpisu bez ladu a skladu a pak ty předpisy vypadají, jak vypadají. Je třeba si uvědomit, ne že vše lze oštřit předpisem a občas se prostě stane něco, co se nedá předvídat.
registrovaný uživatel JB 
22.05.2012 (11:50)  
Martin Grill: Ovšem co tam dáte, že. V příspěvku níže se upozorňuje na existenci detektorů vykolejení, jsou to snímače zrychlení na voze, které při překročení nějaké hodnoty vypustí hlavní potrubí. Dávají se hlavně na vozy přepravující nebezpečné komodity, třeba chlór. SŽDC je malý pán na cizí vozy, to by muselo být v TSI nebo vyhláškách UIC.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.05.2012 (7:39)  
Pokud takhle závažnou věc nelze žádným způsobem odhalit, pak je něco špatně a chtělo by to zamyslet se i nad touhle úrovní pasivní bezpečnosti. Být SŽDC, dám to co nejdříve do nějakého předpisu.
registrovaný uživatel Petr budvar  mail  
21.05.2012 (23:28)  
V kterých případech se musí dávat na vozy detektor vykolejení? Na 120 km/h a výš?
registrovaný uživatel Balwan 
21.05.2012 (23:11)  
jen jestli to ty sloupy nezasáhlo až když se to převrátilo, tedy na zhlaví
registrovaný uživatel PES38 
21.05.2012 (19:29)  
Napětí asi vypadlo po pádu prvního sloupu, ale vlak jel vesele dál setrvačností...
registrovaný uživatel Honza  mail  
21.05.2012 (17:59)  
Takhle nějak to vypadalo v těch Lovosicích http://www.youtube.com/watch?v=_yk4hYWejqw
poškozený úsek končí v místě, co jsou naskládané ty kousky kolejnic (jízda v opačném směru, než vykolejený vlak).
To že něco dělají v Žernosekách v přejezdu a že mění kolejnici v tom oblouku, s nehodou nesouvisí.
registrovaný uživatel SYN 
21.05.2012 (15:52)  
Tak jsem se díval na fotky a on ten podvozek asi jel docela dlouho jen částečně vykolejený čili asi jen ničil pražce (a sám sebe) až na konci došlo k těm výraznějším efektům na okolí... tak to bude asi tím. Nicméně i tak by bylo zajímavé kdyby se taková jízda mimo kolejnici dala rozumně detekovat...
registrovaný uživatel MuDr.  mail  
21.05.2012 (15:49)  
ceskolipak:
člověk by neřek, kolik ta šroubovka vydrží, a zrovna v tak nevhodnou chvíli...Sám od sebe to zjistit nemůže.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko