..: V Liběchově na trati 072 vykolejil nákladní vlak :..

Nehoda u Liběchova, foto: Drážní inspekceLiběchov — Včera ve 23.45 vykolejil na trati 072 ve stanici Liběchov plně naložený nákladní vlak s uhlím. Dle zjištění Drážní inspekce ujel vlak i po vykolejení ještě asi 3,5 kilometru, přičemž došlo ke stržení několika sloupů trakčního vedení a závažnému poškození železničního svršku včetně několika výhybek v Liběchově. Následně vykolejený vůz již nevydržel, převrátil se a částečně zasypal osobní automobil, který stál poblíž kolejiště. Škoda se zatím odhaduje na více než 110 milionů korun, z toho sto milionů na trati, deset milionů na vlaku a 50 tisíc na automobilu. Oprava tratě a odklízení následků nehody mělo původně trvat dle webu Českých drah minimálně do dnešní půlnoci, nakonec se však trať zprůjezdnila již před třetí hodinou odpolední. S odklízením pomáhal také speciální nehodový vlak. Do doby odklizení převážela cestující v úseku Mělník - Štětí náhradní autobusová doprava. Tu však komplikovala také omezení na okolních silničních komunikacích, takže vznikala zpoždění až 40 minut.

Zdroje: České dráhy, Česká televize, Drážní inspekce


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 21.5.2012 (8:14)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Nehody a mimořádnosti

Další z regionu ČR Středočeský ČR Ústecký


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PES38 
23.05.2012 (10:58)  
Takováhle závada nastane náhle, je pohledem nezistitelná a může nastat i u zcela nového ložiska. Opravdu se něco nedá předvídat, onehdá mi na dálnici rupla přední pneumatika, měl jsem co dělat, abych to ukočíroval. Byla rok stará, bez vnějšího poškození. Taky se to nedalo předvídat.
registrovaný uživatel JB 
23.05.2012 (10:39)  
Kdo Vám chce tvrdit, že problém s horkoběžností ložisek není řešitelný?

Zkrácením servisních intervalů se riziko zadření nesníží, nýbrž zvýší. Je vidět, že nejste technik.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.05.2012 (10:17)  
Pokud mi někdo chce tvrdit, že odvěký problém s horkoběžností ložisek není řešitelný, asi si seženu čepičku s rolničkami. Pokud nic jiného, určitě je možné zkrátit servisní intervaly. Ložisko je spotřebák a každému je snad jasné, že patří mezi nejslabší články celé konstrukce vozu.

Prostě mi tady nikdo nenamluví, že tohle je druh nehody, za kterou může vyšší moc. Nespadl jsem z jahody ;o)
23.05.2012 (10:05)  
Podobná nehoda se stala před pěti lety:
http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/MU_Lestina_u_Svetle.pdf

V závěrečné zprávě se píše:
• K vykolejení došlo v důsledku technické závady na ložisku levé přední nápravy vozu č. 23 54 0730 072-4. Před odjezdem vlaku Pn 64203 z výchozí železniční stanice Nymburk vůz prošel výchozí technickou prohlídkou, která však nemohla
závadu zjistit. Vůz měl platnou revizi ze dne 8. 1. 2003 s platností na 6 let a bylo k němu vydáno „Osvědčení o shodě drážního vozidla se schváleným typem dle zákona č. 266/1994 Sb.“
• Vůz měl platnou revizní prohlídku a ložiska byla řádně namazána.

4.3.2 Zásadní příčiny související s kvalifikací, postupy a údržbou
Poškození nápravového ložiska levého předního kola ve směru jízdy vozu č. 23 54 0730 072-4, jeho horkoběžnost, přehřátí a následný rozpad jeho komory. Tato závada byla bez indikátoru horkoběžnosti nezjistitelná.
23.05.2012 (9:47)  
treba to byl jen vetricek :) ...

tornado o takove sile je v cesku nepravdepodobne, ale tohle video, i kdyz malinko off topic k teto konkretni nehode mi prijde celkem zajimave, nikdy bych neveril ze je neco takoveho mozne ... tak posilam jen pro info:
http://www.youtube.com/watch?v=WADnriWzJes

a tady jsou pokusy americanu z druhe svetove valky jak efektivne vykolejit vlak (prekvapive to neni uplne snadny :))) ) - http://www.youtube.com/watch?v=D-8gV4DJZUw&feature=related
registrovaný uživatel JB 
23.05.2012 (9:09)  
Vidím, že nevíte nic. Podle toho, co se tak píše a diskutuje, zadřelo se ložisko - následně se ukroutil čep - tím se odlehčí přilehlé kolo a vůz vykolejí. To vypadá věrohodně. Vůz měl revizi v Lounech 2009. Věk vozu s tím vůbec nesouvisí - ložisko je vyměnitelný díl. Jistě půjde na expertízu a půjde se do papírů - zda nebyla překročena nějaká lhůta, kdo ložisko naposledy smontoval, zda neměl i jiné potíže a tak. ČD Cargo může provozovat tak - střeleno od boku - 240 000 nápravových ložisek. Jedno se zadřelo. Co z toho vyvozujete?
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
23.05.2012 (8:04)  
JB: Ale vždyť je to jednoduché... Předpokládám, že se důvod nehody podaří odhalit tak, jako ve většině případů. Zatím tu máme tento seznam "podezřelých":

Odbor, odpovídající za technický stav dané tratě - nebudu psát traťmistr, protože ti jsou v tom kolikrát nevinně.
Dílny, ve kterých byl vykolejený vůz naposledy na prohlídce a které neupozornily dopravce na tristní stav tohoto vozu.
Dopravce, jenž provozuje chatrný vozový park, daleko přesluhující svou životnost.

Nevím, jak ty, ale já problémy umím pojmenovávat a podobné pionýrské výkřiky mě rozesmívají.
registrovaný uživatel JB 
23.05.2012 (7:35)  
Upřesnění: indikátor horkoběžnosti v Libochovanech je zřejmě jen ve 2. koleji, takže nic.

Zájemci jej najdou zde: 50°33'31.803"N, 14°2'21.147"E
registrovaný uživatel JB 
23.05.2012 (7:25)  
Martin Grill: Nevím, zda je Váš příspěvek míněn vážně, ale budu reagovat, jako by vážně míněn byl - snad vtip poznám.

Kdo je podle Vás viník a co měl udělat lépe? Pokud to neumíte říct, mlčte.
dopisovatel nebo člen ŽP Martin Grill  mail  
22.05.2012 (22:05)  
PES38: Sorry, ale stát se to na nově zrekonstruovaném, koridorovém úseku, nechal bych viníka nehody zastřelit a všechny, kdo si měli všimnout a nevšimli, nahnat s lopatou k opravě. Jestli někdo po 200 letech železnice nepředvídá, že může vůz vykolejit, tak by se měl nechat vyšetřit. V dnešní době je možné hlídat úplně všechno, jen by se muselo chtít. A předpisy nejsou špatná věc, pokud se dbá na jejich dodržování - alespoň v těch případech, kdy jde o život. Což tento případ byl a je jen štěstí, že se nikomu nic nestalo.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko