Liběchov — Včera ve 23.45 vykolejil na trati 072 ve stanici Liběchov plně naložený nákladní vlak s uhlím. Dle zjištění Drážní inspekce ujel vlak i po vykolejení ještě asi 3,5 kilometru, přičemž došlo ke stržení několika sloupů trakčního vedení a závažnému poškození železničního svršku včetně několika výhybek v Liběchově. Následně vykolejený vůz již nevydržel, převrátil se a částečně zasypal osobní automobil, který stál poblíž kolejiště. Škoda se zatím odhaduje na více než 110 milionů korun, z toho sto milionů na trati, deset milionů na vlaku a 50 tisíc na automobilu. Oprava tratě a odklízení následků nehody mělo původně trvat dle webu Českých drah minimálně do dnešní půlnoci, nakonec se však trať zprůjezdnila již před třetí hodinou odpolední. S odklízením pomáhal také speciální nehodový vlak. Do doby odklizení převážela cestující v úseku Mělník - Štětí náhradní autobusová doprava. Tu však komplikovala také omezení na okolních silničních komunikacích, takže vznikala zpoždění až 40 minut.
Zdroje: České dráhy, Česká televize, Drážní inspekce
Zkrácením servisních intervalů se riziko zadření nesníží, nýbrž zvýší. Je vidět, že nejste technik.
Prostě mi tady nikdo nenamluví, že tohle je druh nehody, za kterou může vyšší moc. Nespadl jsem z jahody ;o)
http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/MU_Lestina_u_Svetle.pdf
V závěrečné zprávě se píše:
• K vykolejení došlo v důsledku technické závady na ložisku levé přední nápravy vozu č. 23 54 0730 072-4. Před odjezdem vlaku Pn 64203 z výchozí železniční stanice Nymburk vůz prošel výchozí technickou prohlídkou, která však nemohla
závadu zjistit. Vůz měl platnou revizi ze dne 8. 1. 2003 s platností na 6 let a bylo k němu vydáno „Osvědčení o shodě drážního vozidla se schváleným typem dle zákona č. 266/1994 Sb.“
• Vůz měl platnou revizní prohlídku a ložiska byla řádně namazána.
4.3.2 Zásadní příčiny související s kvalifikací, postupy a údržbou
Poškození nápravového ložiska levého předního kola ve směru jízdy vozu č. 23 54 0730 072-4, jeho horkoběžnost, přehřátí a následný rozpad jeho komory. Tato závada byla bez indikátoru horkoběžnosti nezjistitelná.
tornado o takove sile je v cesku nepravdepodobne, ale tohle video, i kdyz malinko off topic k teto konkretni nehode mi prijde celkem zajimave, nikdy bych neveril ze je neco takoveho mozne ... tak posilam jen pro info:
http://www.youtube.com/watch?v=WADnriWzJes
a tady jsou pokusy americanu z druhe svetove valky jak efektivne vykolejit vlak (prekvapive to neni uplne snadny :))) ) - http://www.youtube.com/watch?v=D-8gV4DJZUw&feature=related
Odbor, odpovídající za technický stav dané tratě - nebudu psát traťmistr, protože ti jsou v tom kolikrát nevinně.
Dílny, ve kterých byl vykolejený vůz naposledy na prohlídce a které neupozornily dopravce na tristní stav tohoto vozu.
Dopravce, jenž provozuje chatrný vozový park, daleko přesluhující svou životnost.
Nevím, jak ty, ale já problémy umím pojmenovávat a podobné pionýrské výkřiky mě rozesmívají.
Zájemci jej najdou zde: 50°33'31.803"N, 14°2'21.147"E
Kdo je podle Vás viník a co měl udělat lépe? Pokud to neumíte říct, mlčte.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.