Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Praha — Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) zpřístupnila na svých stránkách odjezdové tabule železničních stanic a zastávek, které jsou vybaveny moderním informačním systémem pro cestující provázaným se staničním rozhlasem. Ze svého počítače či telefonu tak můžete nyní pohodlně zjistit, ze kterého nástupiště a koleje váš vlak odjíždí, a případně také, nakolik je zpožděn oproti jízdnímu řádu. Ve výčtu stanic se nacházejí téměř všechny stanice pražského uzlu a další vybraná nádraží v celém Česku.
Zdroj: SŽDC - Informační tabule
Michal Drábek | 25.5.2012 (13:00)
Související zprávy
02.06.2012 (11:57)
Miroslav Zikmund: Naštěstí žijeme v 21. století a proti "salámové metodě" se dá účinně bránit s využitím možností, co nabízejí dnešní mobilní telefony... Pokud jde o zmiňované Německo, vřele doporučuji výbornou aplikaci DB Navigator, díky níž lze zjistit v případě vzniku zpoždění "na trase", kolik přesně měl v posledních stanicích vlak aktuální bilanci. Přenos dat je v důsledku optimalizace na straně aplikace zanedbatelný = i s využitím datového roamingu se bavíme o nákladech několika jednotek Kč. V porovnání se stresem a nervy takové informace za to rozhodně stojí!
Loni jsme ji využili ve Frankfurtu nad Mohanem, kdy chytilo CNL do Kodaně už na cestě z Basileje zpoždění přes 2 hodiny, tak jsme si udělali aspoň pěknou procházku po centru a kol řeky a na nádraží se vrátili se současně s příjezdem našeho vlaku (zpoždění stáhl z +140 na +120 min)...
Odkaz na aplikaci (včetně screenshotů): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.db&hl=cs
Loni jsme ji využili ve Frankfurtu nad Mohanem, kdy chytilo CNL do Kodaně už na cestě z Basileje zpoždění přes 2 hodiny, tak jsme si udělali aspoň pěknou procházku po centru a kol řeky a na nádraží se vrátili se současně s příjezdem našeho vlaku (zpoždění stáhl z +140 na +120 min)...
Odkaz na aplikaci (včetně screenshotů): https://play.google.com/store/apps/details?id=de.hafas.android.db&hl=cs
31.05.2012 (6:32)
babilon: Nevím tedy, co na to Chary, ale podle mě je to takhle ideální. Dobrá práce, díky za ni!
30.05.2012 (18:54)
Tak teď už se to snad bude líbit i Charymu:
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/tabuleSZDC
http://kam.mff.cuni.cz/~babilon/tabuleSZDC
28.05.2012 (19:52)
ad M 474 003 : Salámová metoda je běžná i v "nepřekonatelném" Německu. Je to právě týden, co jsem čekal v Mainzu na ICE směr Köln s plánovaným odjezdem ve 20.20. Začalo se zpožděním 20 minut, pak 40, posléze hodina a nakonec jsme odjížděli se 65 minutami.
Z Kölnu jsem měl plánovaný vlak IC 61419 (podvojný vlak s CNL 40419) s odjezdem ve 23.46 ... z důvodu poškozeného trolejového vedení (patrně někde na trase z Amsterdamu do Duisburgu, protože ostatní jezdilo včas) se začalo hlášením s nějakými dvaceti minutami, pak se přihazovalo po 20 - 30 minutách až jsme nakonec odjížděli se 199 minutami ... Kdyby tam práskli rovnou těch 180 minut, tak bych se stáhl někam do koutku a tam ty tři hodiny mohl prospat ... Takhle jsem si tam byl nucen tři hodiny číst ...
Ani v tom "dokonalém" Německu nikoho nenapadlo, že klasické vozy Duisburg - Basel by mohly jet samostatně "včas" jako IC 61419, zatímco souprava CNL z Nizozemí by jela jako 40419 se zpožděním ... Navíc pak zž tak zpožděný vlak nafasoval do Mannheimu (kde se souprava dělí směr Basel a směr Mnichov) další hodinu ...
Jediným odškodněním cestujících bylo, že až do toho Mannheimu mne nikdo nebudil kvůli jízdence ... Že by tam někdo v 1.00 nebo ve 2.00 přihopkal s nějakým občerstvením je toliko naivní představa ... Ostatně kde by ho sehnali ...
Z Kölnu jsem měl plánovaný vlak IC 61419 (podvojný vlak s CNL 40419) s odjezdem ve 23.46 ... z důvodu poškozeného trolejového vedení (patrně někde na trase z Amsterdamu do Duisburgu, protože ostatní jezdilo včas) se začalo hlášením s nějakými dvaceti minutami, pak se přihazovalo po 20 - 30 minutách až jsme nakonec odjížděli se 199 minutami ... Kdyby tam práskli rovnou těch 180 minut, tak bych se stáhl někam do koutku a tam ty tři hodiny mohl prospat ... Takhle jsem si tam byl nucen tři hodiny číst ...
Ani v tom "dokonalém" Německu nikoho nenapadlo, že klasické vozy Duisburg - Basel by mohly jet samostatně "včas" jako IC 61419, zatímco souprava CNL z Nizozemí by jela jako 40419 se zpožděním ... Navíc pak zž tak zpožděný vlak nafasoval do Mannheimu (kde se souprava dělí směr Basel a směr Mnichov) další hodinu ...
Jediným odškodněním cestujících bylo, že až do toho Mannheimu mne nikdo nebudil kvůli jízdence ... Že by tam někdo v 1.00 nebo ve 2.00 přihopkal s nějakým občerstvením je toliko naivní představa ... Ostatně kde by ho sehnali ...
28.05.2012 (15:38)
Nick:
Z tohoto důvodu je asi pochopitelné, že si autor článku chvíli počkal, případně si informace ověřil na SŽDC.
Asi Vás zklamu, ale autor článku již delší dobu bojuje s chronickým přebytkem zodpovědnosti (Fakulta dopravní, CEDOP), takže na podrobné rešerše nemá čas ani duševní kapacitu.
Na informační tabule narazil autor článku zcela náhodou a jejich správnost si ověřoval pouze namátkově na Babitronu.
Z tohoto důvodu je asi pochopitelné, že si autor článku chvíli počkal, případně si informace ověřil na SŽDC.
Asi Vás zklamu, ale autor článku již delší dobu bojuje s chronickým přebytkem zodpovědnosti (Fakulta dopravní, CEDOP), takže na podrobné rešerše nemá čas ani duševní kapacitu.
Na informační tabule narazil autor článku zcela náhodou a jejich správnost si ověřoval pouze namátkově na Babitronu.
28.05.2012 (14:14)
Salámová metoda je myslím definovaná v KC 1 příloha 4 nebo 5 (někde u hlášení).
Že zmizela čísla kolejí, je škoda, ale jinak je to samozřejmě fajn aplikace.
Ovšem s tím pokrýváním dalších stanic bych to tak optimisticky neviděl, vzhledem k tomu, že za rok přibude obvykle tak - já nevím - 5 stanic, a jen když se modernizuje trať a dělá se IS, tak ještě nějaké mezilehlé zastávky.
Že zmizela čísla kolejí, je škoda, ale jinak je to samozřejmě fajn aplikace.
Ovšem s tím pokrýváním dalších stanic bych to tak optimisticky neviděl, vzhledem k tomu, že za rok přibude obvykle tak - já nevím - 5 stanic, a jen když se modernizuje trať a dělá se IS, tak ještě nějaké mezilehlé zastávky.
28.05.2012 (12:56)
Woiciech Xaver: V pohodě! Já na to upozorňoval jen kvůli Tvému upozornění na nepřesnost.., no a v Tvém případě to byla také nepřesnost, či nepozornost=překlep.. ;-)
Ano, situaci v Kunovicích znám, pocházím z tohoto regionu, taktéž mě to mrzí, jak tato stanice upadá.. a že rychlíková sláva je bohužel ta tam.. :-( a ono je tomu již 4 roky pryč?! Hrůza! Ta slavá se asi již nikdy nevrátí! :-/
Omlouvám se všem za komentář trošku od tématu.
Ano, situaci v Kunovicích znám, pocházím z tohoto regionu, taktéž mě to mrzí, jak tato stanice upadá.. a že rychlíková sláva je bohužel ta tam.. :-( a ono je tomu již 4 roky pryč?! Hrůza! Ta slavá se asi již nikdy nevrátí! :-/
Omlouvám se všem za komentář trošku od tématu.
27.05.2012 (13:29)
Zpoždění do 10 se kdysi podle vnitřního předpisu ČD KC1 nemělo hlásit, jen vypsat, takže to asi bude pozůstatek.
27.05.2012 (7:24)
Koudy > par minut, pet nebo deset, ted uz nevim. Nebylo to v mem smeru, takze jsem to nijak neresil, jen jsem si toho vsiml - v podstate v souvislosti, ze jsem zrovna v Rokycanech chvalil dotycnou pani, co kdysi delala plechovou hubu nazivo, ze udelala neco pro lidi navic - zpozdeni na odjezdu avizovano nebylo, ale kvuli obsazene jednokolejce nebylo kam jet, tak to ohlasila.
Bohuzel je v tomhle ohledu plna automatika posun trochu k horsimu, pokud navic neni nastavena spravne, posune se to o to dal :-/
Bohuzel je v tomhle ohledu plna automatika posun trochu k horsimu, pokud navic neni nastavena spravne, posune se to o to dal :-/
26.05.2012 (22:48)
na panelech zpozdeni naskocilo, ale plechova huba se o nem vubec nezminila
Kolik bylo zpoždění?
Kolik bylo zpoždění?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci
Info
informacni okenko