Královéhradecký kraj — V neděli 10. června 2012 vstupuje v platnost 1. změna jízdního řádu 2012, která přináší některé novinky i v Královéhradeckém kraji. Největší změny se patrně týkají trati z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, kde skončí další tři páry osobních vlaků. Méně či více významné změny jsou plánovány i na jiných tratích Královéhradeckého kraje. Kraj k těmto opatřením přistupuje po dohodě s Českými drahami z důvodu dodržení rozsahu obslužnosti dohodnuté v rámci Memoranda o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční dopravou. Spoje v rozsahu Memoranda jsou spolufinancovány Ministerstvem dopravy České republiky, zatímco veškerá objednávka nad tento rozsah by musela být plně hrazena z prostředků Královéhradeckého kraje.
Do Solnice jen na směny
Na trati Rychnov nad Kněžnou – Solnice končí další tři páry osobních vlaků. Zůstávají tak pouze vlaky sloužící pro dopravu zaměstnanců na směny do kvasinské automobilky. Ty do Solnice přijíždějí v 5.36, 13.22, 21.21 a 22.12, do Rychnova nad Kněžnou a Častolovic odjíždějí v 4.41, 6.16, 14.16 a 22.20. Všechny vlaky jedou jen v pracovní dny, vlak s příjezdem v 21.21 jede navíc i v neděli a vlak s odjezdem v 4.41 i v sobotu, a to z obratových důvodů.
Na druhou stranu je třeba říci, že Solnice je kvalitně obsloužena zejména autobusovou linkou č. 309 (Náchod – Nové Město nad Metují – Dobruška – Solnice – Rychnov nad Kněžnou), která zajíždí k rychnovské železniční stanici, a je tak umožněn přestup na osobní vlak ve/ze směru Častolovice.
Omezení i na broumovské trati
O něco severněji, na trati 026 (Týniště nad Orlicí – Meziměstí – Broumov), dochází k redukci prodloužených ramen osobních vlaků z Týniště nad Orlicí. Například Os 5140/5143 od prosince 2011 nově zajížděl až do Police nad Metují, nyní se však vrátí ke své původní konečné – Hronovu. Ranní Os 5141 pojede nově až z Náchoda, zatímco dosud byl výchozí z Police nad Metují. V Náchodě také skončí odpolední Os 15206/5153, pro cestu do Hronova bude nutné využít spěšné vlaky 1750/1755. Další změnou je omezení jízdy některých večerních vlaků pouze na některé dny v týdnu, například Os 5152 bude jezdit pouze v pátek a v neděli, zatímco Os 5134 (v úseku Meziměstí – Broumov) / 25171 skončí úplně. Večerní vlak Os 5108 přestává zajíždět do Teplic nad Metují města, pokračuje přímo do Meziměstí, kam dojede o 13 minut dříve.
Další, byť již ne tak dramatická, omezení se chystají i na několika dalších tratích, podrobný přehled poskytuje následující tabulka.
Vlak | Změna |
---|---|
Trať 020 (Velký Osek -) Převýšov - Čermná nad Orlicí (- Choceň) | |
Sp 1854 | v úseku Čermná nad Orlicí (14.51) - Choceň (15.02) nově jede v pracovní dny i o prázdninách |
Os 5164 | v úseku Choceň (16.03) - Čermná nad Orlicí (16.14) nově jede v pracovní dny i o prázdninách |
Sp 1870 | o víkendu zastaví také v Borohrádku (8.53) |
Os 5650 | zrušen, nahrazen víkendovým zastavením vlaku Sp 1870 v Borohrádku |
Trať 021 Týniště nad Orlicí - Potštejn (- Letohrad) | |
Os 15223 Os 15245 | vlak je v celém úseku Týniště nad Orlicí (6.30) - Letohrad (7.29) veden pod číslem Os 15223 |
Os 15220 | neveze přímý vůz od vlaku Os 20223 |
Trať 022 Častolovice - Solnice | |
Os 20220 | zrušen v úseku Rychnov nad Kněžnou (6.04) - Solnice (6.14) |
Os 20202 | zrušen v úseku Rychnov nad Kněžnou zastávka (7.41) - Solnice (7.49) |
Os 20224 | zrušen v úseku Rychnov nad Kněžnou (15.34) - Solnice (15.45) |
Os 20221 | zrušen v úseku Solnice (5.50) - Rychnov nad Kněžnou (6.00) |
Os 20225 | zrušen v úseku Solnice (7.51) - Rychnov nad Kněžnou zastávka (7.58)
změna časové polohy Rychnov nad Kněžnou zastávka (7.46) - Rychnov nad Kněžnou (příj. 7.48) |
Os 20229 | zrušen v úseku Solnice (15.50) - Rychnov nad Kněžnou (16.01) |
Os 20223 | nově veden jednotkou RegioNova - možnost přepravy jízdních kol a cestujících na vozíku |
Trať 026 Týniště nad Orlicí - Broumov | |
Os 5124 | zrušen v úseku Nové Město nad Metují (11.21) - Václavice (11.26) v úseku Václavice (11.32) - Náchod (11.39) nahrazen vlakem Os 15116 |
Os 5129 | v úseku Náchod (10.21) - Václavice (10.29) nahrazen vlakem Os 15117 v úseku Václavice (10.33) - Nové Město nad Metují (10.38) nejede |
Os 5140 Os 5143 | zrušeny v úseku Hronov (6.51) - Police nad Metují (6.58/7.01) - Hronov (7.08) doposud vedeny v pracovní dny mimo prázdniny |
Os 15206 Os 5153 | zrušeny v úseku Náchod (16.40) - Hronov (16.50/17.10) - Náchod (17.20) doposud vedeny v pracovní dny |
Os 5134 Os 25171 | zrušeny v úseku Meziměstí (20.45) - Broumov (20.59/21.01) - Meziměstí (21.16) doposud vedeny v pátek a neděli |
Os 5108 | nově nezajíždí do Teplic nad Metují města, příjezd do Meziměstí o 13 minut dříve (23.03) |
Os 5141 | zrušen v úseku Police nad Metují (5.00) - Náchod (5.17) |
Os 5152 | v celém úseku Týniště nad Orlicí (19.40) - Náchod (20.39) doposud veden denně kromě soboty, nově pouze v pátek a neděli |
Os 5133 | zrušen v úseku Meziměstí (12.47) - Hronov (13.23) |
Os 5155 | v celé trase Náchod (20.41) - Týniště nad Orlicí (21.25) doposud veden v pracovní dny, nově pouze v pátek |
Trať 031 (Pardubice -) Hradec Králové - Jaroměř | |
Sp 1867 | v celém úseku veden o 2 minuty později, odjezd z Hradce Králové hl.n. v 22.06 |
Os 6207 | v Hradci Králové hl.n. (5.59-6.02) není nutno přestupovat |
Os 6244 | veden o 2 minuty později, přijezd do Hradce Králové hl.n. v 21.57 |
Os 6248 | veden o 15 minut později (Hradec Králové hl.n. odj. 5.10), nově zajištěn přípoj od vlaku Os 5600/1 |
Os 6250 | zrušen v celé trase Hradec Králové hl.n. (5.33) - Jaroměř (5.57) |
Os 6264 | na své trase urychlen, příjezd do Jaroměře již v 23.00 |
Os 6261 | zrušen v celém úseku Jaroměř (21.05) - Hradec Králové hl.n. (21.36), doposud veden v prac. dny |
Trať 033 Václavice - Starkoč | |
Os 15116 | náhrada za vlaky Os 15156 / Os 5124: Starkoč (11.26) - Václavice (11.30-11.32) - Náchod (11.39) |
Os 15117 | náhrada za vlaky Os 5129 / Os 15157: Náchod (10.21) - Václavice (10.29-10.32) - Starkoč (10.36) |
Trať 040 Chlumec nad Cidlinou - Trutnov | |
Os 5751 Os 5750 | zrušeny v úseku Nový Bydžov (7.19) - Smidary (7.26/7.30) - Nový Bydžov (7.37) |
Trať 041 Hradec Králové - Semínova Lhota (- Turnov) | |
Os 5524 | v celé trase Hradec Králové hl.n. (11.04) - Jičín (12.24) nejede o letních prázdninách |
Os 5527 | v celé trase Jičín (11.33) - Hradec Králové hl.n. (12.53) nejede o letních prázdninách |
Trať 047 Teplice nad Metují - Trutnov | |
Os 5108 Os 15785 | vlaky v úseku Teplice nad Metují - Teplice nad Metují město a zpět zrušeny (vlak Os 5108 nezajíždí do Teplic nad Metují města, jede přímo do Meziměstí) |
Trať 061 Jičín - Mlýnec (- Nymburk) | |
Os 15806 | v úseku Kopidlno - Rožďalovice nově jede pouze o víkendech do 2. září
v úseku Rožďalovice - Křinec nově jede pouze o víkendech do 2. září, o letních prázdninách denně |
Os 15807 | v úseku Křinec - Rožďalovice nově jede pouze o víkendech do 2. září, o letních prázdninách denně
v úseku Rožďalovice - Kopidlno nově jede pouze o víkendech do 2. září |
Trať 064 Stará Paka - Sobotka (- Mladá Boleslav) | |
Os 16407 | zrušen v úseku Mladějov v Čechách (10.01) - Libuň (10.12) |
Os 9552/3 | v úseku Libuň (12.17) - Mladějov v Čechách (12.28) jede jen o víkendech do 2. září |
Veškeré změny obsáhne samozřejmě i náš projekt Řazení vlaků, kde tyto úpravy v současnosti zpracováváme.
Zdroj: traťové jízdní řády ČD, jízdní řády IREDO, OREDO
1 2 | Zpráv na stránku: |
A MirekM, pokud chcete konkrétní případ, tak třeba pokud se vrátíte Excelsiorem z Košic, nebo Metropolem z Bratislavy, tak z Prahy směr Kladno a přilehlé obce nejede vůbec nic další hodinu a půl ve všední den a více jak dvě hodiny přes víkend, takže jste odsouzeni čekat v Praze na nějaký přípoj...
A jinak v okolí Prahy zaplať pánbůh za Ropid (SID mě tedy nenadchnul, přijde mi nekoncepční z hlediska spojů), protože ten jediný dokáže zajistit linky v nekřesťanském čase jako například ve 4:00 hodiny ráno, nebo o půlnoci. Sice je to hlavně spojení s Prahou, ale jako přípoje k vlaku nebo pro návrat z kultury to postačuje, problém je však vždy opačný směr proti návozu cestujících do města a z města.
Fakticky je to mikrobus jednou za 2-3 hodiny sladeny s dalkovkou ala OREDO na Broumovsku.
No a doposud se PID zabyval hlavne vozenim lidi do Prahy...
Nevím, co je "rural", ale že ROPID nic neumí, se mi rozhodně nezdá. PID beru jako jeden z nejlepších IDS v republice, a to, že Středočeský kraj je tvrdohlavý a zralý na profackování, to je jiná věc, ze kterou ROPID nemůže.
Navic ROPID uplny rural narozdil od Oreda moc nedela a tim padem zatim asi ani neumi...
Ono se to může změnit, např.:
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/prazska-integrovane-doprava-se-rozsiri-do-podebrad-a-kutne-hory/799056
Časová shoda s dobou, kdy si šel středočeský gubernátor konečně zaslouženě sednout pravděpodobně není náhodná...
Za přirozené bych považoval, kdyby PID pokrývala oba kraje.
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.