..: Změna jízdního řádu v Královéhradeckém kraji :..

Železniční mapa Královéhradeckého kraje, foto: SŽDCKrálovéhradecký kraj — V neděli 10. června 2012 vstupuje v platnost 1. změna jízdního řádu 2012, která přináší některé novinky i v Královéhradeckém kraji. Největší změny se patrně týkají trati z Rychnova nad Kněžnou do Solnice, kde skončí další tři páry osobních vlaků. Méně či více významné změny jsou plánovány i na jiných tratích Královéhradeckého kraje. Kraj k těmto opatřením přistupuje po dohodě s Českými drahami z důvodu dodržení rozsahu obslužnosti dohodnuté v rámci Memoranda o zajištění stabilního financování dopravní obslužnosti veřejnou regionální železniční dopravou. Spoje v rozsahu Memoranda jsou spolufinancovány Ministerstvem dopravy České republiky, zatímco veškerá objednávka nad tento rozsah by musela být plně hrazena z prostředků Královéhradeckého kraje.

Do Solnice jen na směny

Na trati Rychnov nad Kněžnou – Solnice končí další tři páry osobních vlaků. Zůstávají tak pouze vlaky sloužící pro dopravu zaměstnanců na směny do kvasinské automobilky. Ty do Solnice přijíždějí v 5.36, 13.22, 21.21 a 22.12, do Rychnova nad Kněžnou a Častolovic odjíždějí v 4.41, 6.16, 14.16 a 22.20. Všechny vlaky jedou jen v pracovní dny, vlak s příjezdem v 21.21 jede navíc i v neděli a vlak s odjezdem v 4.41 i v sobotu, a to z obratových důvodů.

Na druhou stranu je třeba říci, že Solnice je kvalitně obsloužena zejména autobusovou linkou č. 309 (Náchod – Nové Město nad Metují – Dobruška – Solnice – Rychnov nad Kněžnou), která zajíždí k rychnovské železniční stanici, a je tak umožněn přestup na osobní vlak ve/ze směru Častolovice.

Omezení i na broumovské trati

O něco severněji, na trati 026 (Týniště nad Orlicí – Meziměstí – Broumov), dochází k redukci prodloužených ramen osobních vlaků z Týniště nad Orlicí. Například Os 5140/5143 od prosince 2011 nově zajížděl až do Police nad Metují, nyní se však vrátí ke své původní konečné – Hronovu. Ranní Os 5141 pojede nově až z Náchoda, zatímco dosud byl výchozí z Police nad Metují. V Náchodě také skončí odpolední Os 15206/5153, pro cestu do Hronova bude nutné využít spěšné vlaky 1750/1755. Další změnou je omezení jízdy některých večerních vlaků pouze na některé dny v týdnu, například Os 5152 bude jezdit pouze v pátek a v neděli, zatímco Os 5134 (v úseku Meziměstí – Broumov) / 25171 skončí úplně. Večerní vlak Os 5108 přestává zajíždět do Teplic nad Metují města, pokračuje přímo do Meziměstí, kam dojede o 13 minut dříve.

Další, byť již ne tak dramatická, omezení se chystají i na několika dalších tratích, podrobný přehled poskytuje následující tabulka.

VlakZměna
Trať 020 (Velký Osek -) Převýšov - Čermná nad Orlicí (- Choceň)
Sp 1854v úseku Čermná nad Orlicí (14.51) - Choceň (15.02) nově jede v pracovní dny i o prázdninách
Os 5164v úseku Choceň (16.03) - Čermná nad Orlicí (16.14) nově jede v pracovní dny i o prázdninách
Sp 1870o víkendu zastaví také v Borohrádku (8.53)
Os 5650zrušen, nahrazen víkendovým zastavením vlaku Sp 1870 v Borohrádku
Trať 021 Týniště nad Orlicí - Potštejn (- Letohrad)
Os 15223
Os 15245
vlak je v celém úseku Týniště nad Orlicí (6.30) - Letohrad (7.29) veden pod číslem Os 15223
Os 15220neveze přímý vůz od vlaku Os 20223
Trať 022 Častolovice - Solnice
Os 20220zrušen v úseku Rychnov nad Kněžnou (6.04) - Solnice (6.14)
Os 20202zrušen v úseku Rychnov nad Kněžnou zastávka (7.41) - Solnice (7.49)
Os 20224zrušen v úseku Rychnov nad Kněžnou (15.34) - Solnice (15.45)
Os 20221zrušen v úseku Solnice (5.50) - Rychnov nad Kněžnou (6.00)
Os 20225zrušen v úseku Solnice (7.51) - Rychnov nad Kněžnou zastávka (7.58)
změna časové polohy Rychnov nad Kněžnou zastávka (7.46) - Rychnov nad Kněžnou (příj. 7.48)
Os 20229zrušen v úseku Solnice (15.50) - Rychnov nad Kněžnou (16.01)
Os 20223nově veden jednotkou RegioNova - možnost přepravy jízdních kol a cestujících na vozíku
Trať 026 Týniště nad Orlicí - Broumov
Os 5124zrušen v úseku Nové Město nad Metují (11.21) - Václavice (11.26)
v úseku Václavice (11.32) - Náchod (11.39) nahrazen vlakem Os 15116
Os 5129v úseku Náchod (10.21) - Václavice (10.29) nahrazen vlakem Os 15117
v úseku Václavice (10.33) - Nové Město nad Metují (10.38) nejede
Os 5140
Os 5143
zrušeny v úseku Hronov (6.51) - Police nad Metují (6.58/7.01) - Hronov (7.08)
doposud vedeny v pracovní dny mimo prázdniny
Os 15206
Os 5153
zrušeny v úseku Náchod (16.40) - Hronov (16.50/17.10) - Náchod (17.20)
doposud vedeny v pracovní dny
Os 5134
Os 25171
zrušeny v úseku Meziměstí (20.45) - Broumov (20.59/21.01) - Meziměstí (21.16)
doposud vedeny v pátek a neděli
Os 5108nově nezajíždí do Teplic nad Metují města, příjezd do Meziměstí o 13 minut dříve (23.03)
Os 5141zrušen v úseku Police nad Metují (5.00) - Náchod (5.17)
Os 5152v celém úseku Týniště nad Orlicí (19.40) - Náchod (20.39) doposud veden denně kromě soboty,
nově pouze v pátek a neděli
Os 5133zrušen v úseku Meziměstí (12.47) - Hronov (13.23)
Os 5155v celé trase Náchod (20.41) - Týniště nad Orlicí (21.25) doposud veden v pracovní dny, nově pouze v pátek
Trať 031 (Pardubice -) Hradec Králové - Jaroměř
Sp 1867v celém úseku veden o 2 minuty později, odjezd z Hradce Králové hl.n. v 22.06
Os 6207v Hradci Králové hl.n. (5.59-6.02) není nutno přestupovat
Os 6244veden o 2 minuty později, přijezd do Hradce Králové hl.n. v 21.57
Os 6248veden o 15 minut později (Hradec Králové hl.n. odj. 5.10), nově zajištěn přípoj od vlaku Os 5600/1
Os 6250zrušen v celé trase Hradec Králové hl.n. (5.33) - Jaroměř (5.57)
Os 6264na své trase urychlen, příjezd do Jaroměře již v 23.00
Os 6261zrušen v celém úseku Jaroměř (21.05) - Hradec Králové hl.n. (21.36), doposud veden v prac. dny
Trať 033 Václavice - Starkoč
Os 15116náhrada za vlaky Os 15156 / Os 5124: Starkoč (11.26) - Václavice (11.30-11.32) - Náchod (11.39)
Os 15117náhrada za vlaky Os 5129 / Os 15157: Náchod (10.21) - Václavice (10.29-10.32) - Starkoč (10.36)
Trať 040 Chlumec nad Cidlinou - Trutnov
Os 5751
Os 5750
zrušeny v úseku Nový Bydžov (7.19) - Smidary (7.26/7.30) - Nový Bydžov (7.37)
Trať 041 Hradec Králové - Semínova Lhota (- Turnov)
Os 5524v celé trase Hradec Králové hl.n. (11.04) - Jičín (12.24) nejede o letních prázdninách
Os 5527v celé trase Jičín (11.33) - Hradec Králové hl.n. (12.53) nejede o letních prázdninách
Trať 047 Teplice nad Metují - Trutnov
Os 5108
Os 15785
vlaky v úseku Teplice nad Metují - Teplice nad Metují město a zpět zrušeny
(vlak Os 5108 nezajíždí do Teplic nad Metují města, jede přímo do Meziměstí)
Trať 061 Jičín - Mlýnec (- Nymburk)
Os 15806v úseku Kopidlno - Rožďalovice nově jede pouze o víkendech do 2. září
v úseku Rožďalovice - Křinec nově jede pouze o víkendech do 2. září, o letních prázdninách denně
Os 15807v úseku Křinec - Rožďalovice nově jede pouze o víkendech do 2. září, o letních prázdninách denně
v úseku Rožďalovice - Kopidlno nově jede pouze o víkendech do 2. září
Trať 064 Stará Paka - Sobotka (- Mladá Boleslav)
Os 16407zrušen v úseku Mladějov v Čechách (10.01) - Libuň (10.12)
Os 9552/3v úseku Libuň (12.17) - Mladějov v Čechách (12.28) jede jen o víkendech do 2. září

Veškeré změny obsáhne samozřejmě i náš projekt Řazení vlaků, kde tyto úpravy v současnosti zpracováváme.

Zdroj: traťové jízdní řády ČD, jízdní řády IREDO, OREDO


Radek Papež Poslat mail autorovi | 29.5.2012 (17:00)
Ostatní: TwitterLinkuj.cz!Jaggni to!Google Bookmarksvybrali.sme.skDalší služby
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Jízdní řád

Další z regionu ČR Královéhradecký


  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel MirekM  mail  
31.05.2012 (21:17)  
Jan Volf: A víte, že poslední spoj, kterým já se z Prahy dostanu domů, vyjíždí z Florence v 19:30? Ale něco mi říká, že později už by se to asi nevyplatilo, když i tenhle poslední autobus nejezdí zdaleka narvaný… Stejně tak mi do okresního města jede o víkendu vlak jednou za dvě hodiny, to ale není známka špatného IDS. Tam, kde není dostatečná poptávka, by měly na hromadnou dopravu navázat radiobusy nebo taxíky. To už se v IREDu snad taky nějak zkouší.
registrovaný uživatel janick 
31.05.2012 (17:29)  
Přesně jsem ve svém příspěvku měl na mysli to, co napsal Pikehead, ve středních Čechách (Kladensko, konkrétně hlavně to co obsluhuje Slaný) se nedostanete v některé časy a víkendově celý den vůbec nikam, kdyby nejela lokálka ze Slanýho do Loun. Přípoje žádné, ani maličký mikrobus, který by pro těch pět šest lidí uplně stačil...

A MirekM, pokud chcete konkrétní případ, tak třeba pokud se vrátíte Excelsiorem z Košic, nebo Metropolem z Bratislavy, tak z Prahy směr Kladno a přilehlé obce nejede vůbec nic další hodinu a půl ve všední den a více jak dvě hodiny přes víkend, takže jste odsouzeni čekat v Praze na nějaký přípoj...

A jinak v okolí Prahy zaplať pánbůh za Ropid (SID mě tedy nenadchnul, přijde mi nekoncepční z hlediska spojů), protože ten jediný dokáže zajistit linky v nekřesťanském čase jako například ve 4:00 hodiny ráno, nebo o půlnoci. Sice je to hlavně spojení s Prahou, ale jako přípoje k vlaku nebo pro návrat z kultury to postačuje, problém je však vždy opačný směr proti návozu cestujících do města a z města.
31.05.2012 (15:01)  
Michal Jaros: Ja jsem nepsal, ze nic neumi, ale ze neumi ten rural = ryze venkovske oblasti spadujici do strediskovych obci nebo mestecek.

Fakticky je to mikrobus jednou za 2-3 hodiny sladeny s dalkovkou ala OREDO na Broumovsku.

No a doposud se PID zabyval hlavne vozenim lidi do Prahy...
registrovaný uživatel MirekM  mail  
31.05.2012 (14:39)  
Michal Jaroš: No, s tím nejlepším IDS v republice bych byl opatrný. Návaznost spojů? Na území Prahy funguje jen v nočních tramvajích, jinak si všechno bez skrupulí ujíždí. Přehlednost tarifu? Čtyřpásmová jízdenka pro Prahu na tři pásma P, 0 a B, kterou si musíte koupit, i když ve vašem spoji bude celou dobu svítit písmeno P, mi moc logická nepřipadá. Reakce na poptávku? Nejmíň dva roky se mluvilo, že by se mohla linka 193 prodloužit o jednu jedinou zastávku z Náměstí bratří Synků do Nádraží Vršovice, než k tomu skutečně došlo.
31.05.2012 (14:09)  
Navic ROPID uplny rural narozdil od Oreda moc nedela a tim padem zatim asi ani neumi...

Nevím, co je "rural", ale že ROPID nic neumí, se mi rozhodně nezdá. PID beru jako jeden z nejlepších IDS v republice, a to, že Středočeský kraj je tvrdohlavý a zralý na profackování, to je jiná věc, ze kterou ROPID nemůže.
31.05.2012 (13:48)  
Se zatcenim Ratha to souvisi urcite, nicmene k uplnemu pokryti StC kraje logickym IDS jsme asi pomerne daleko.

Navic ROPID uplny rural narozdil od Oreda moc nedela a tim padem zatim asi ani neumi...
registrovaný uživatel tarten 
30.05.2012 (15:54)  
Pikehead: Ve středočeském kraji mimo PID a

Ono se to může změnit, např.:
http://www.financninoviny.cz/zpravodajstvi/doprava/zpravy/prazska-integrovane-doprava-se-rozsiri-do-podebrad-a-kutne-hory/799056

Časová shoda s dobou, kdy si šel středočeský gubernátor konečně zaslouženě sednout pravděpodobně není náhodná...

Za přirozené bych považoval, kdyby PID pokrývala oba kraje.
30.05.2012 (7:47)  
Píšu to pokaždé: buďte rádi za Oredo. Ve středočeském kraji mimo PID a hlavní tahy typu Vlašim-Benešov nejede o víkendu ani kolo (případně kolo jede, ale je za ním jiný záměr, takže jede jinam). A to nejsou jen malé vesničky s deseti chalupami pro lufťáky, ale třeba i rozumně velká sídla s trvalými obyvateli...
registrovaný uživatel MirekM  mail  
30.05.2012 (7:25)  
Jan Volf: Prosím konkrétně, tyhle stesky jsou k ničemu. Konkrétně na Náchodsku mi IREDO docela pomáhá. Ušetřím za cestu s přestupem mezi několika autobusy, vlakem se dá jet za cenu nižší než je obyčejné jízdné a bez jakýchkoli průkazek, od nádraží můžu za již projetou jízdenku dojet autobusem do centra, vznikla autobusová linka z Nového Města nad Metují, která navazuje na trutnovské rychlíky v Jaroměři…
registrovaný uživatel janick 
29.05.2012 (22:16)  
Tedy nezlobte se na mě, ale co se týče hromadné dopravy, tak poslední racionální přístup k tvorbě linek byl v roce 1989, kdy na sebe veškeré spoje ČSD a ČSAD navazovaly. Kam jezdil vlak, nejezdil autobus, nebo se vzájmně doplňovaly. Od té doby máme nepřeberné množství integrovaných systémů (s co možná nejvíc nepřehledným tarifem), v nichž se spoje nesmyslně duplikují a vzájmně si konkurují, ač je objednává jedna instituce. Přijde mi to jako cílená likvidace zaprvé železnice a zadruhé návaznosti spojů... Samozřejmě, najdou se výjimky, ale celkově je mi z toho spíš smutno...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko