..: Karlovarské minerální vody začaly s opravou své vlečky v Kyselce :..

Lokomotiva dopravce Hanzalík, foto: Vojtěch Beran Kyselka - Společnost Karlovarské minerální vody na začátku května po mnoha letech dohadů a příprav zahájila kompletní rekonstrukci své vlečky, která vede z tamního závodu a napojuje se na trať číslo 140 poblíž stanice Vojkovice. Jak uvedl ředitel firmy Alessandro Pasquale, firma by na koleje chtěla přesunout zpočátku asi třetinu svých přeprav, zejména do vzdálenějších míst republiky, například na Moravu a do Slezska. První vlaky by se na nově zrekonstruovanou vlečku měly podívat koncem srpna letošního roku.

Lokomotiva dopravce Hanzalík, foto: lukyy - K-Report.net Mnoho let nepoužívaná vlečka byla ve špatném stavu neumožňujícím provoz, ačkoli firma tvrdí, že vlečku stále alespoň minimálně udržovala. První vlaky by se na zrekonstruované vlečce měly objevit, jak už bylo uvedeno, v letošním srpnu. Do té doby musí dělníci stihnout vyměnit až 600 pražců a několik set metrů kolejnic. Drážním dopravcem pro Karlovarské minerální vody bude společnost Autodoprava Hanzalík, která bude nyní podnikat i v železniční dopravě a již zakoupila k tomuto účelu několik starších lokomotiv a desítky vagonů. Důvodem je dle ředitele Pasqualeho malá flexibilita nejsilnějšího českého nákladního dopravce ČD Cargo. "České dráhy nám nabízely zavést jeden vlak denně, což však pro nás bylo nepřijatelné. Někdy potřebujeme tři vlaky, jindy žádný," odůvodňuje Pasqual výběr soukromého dopravce. Firma Hanzalík mimo lokomotiv a nákladních vozů nakoupila také dva starší osobní motorové vozy řady 831.

Zdroje: Karlovarské minerální vody, Česká televize, Autodoprava Hanzalík


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2012 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
20.05.2012 (20:37)  
M 152.0 - To opravdu nevíme, společnost Hanzalík nám na dotazy ani za téměř 10 dní neodpověděla, takže těžko říci.
registrovaný uživatel vrbam 
20.05.2012 (20:01)  
Dokonce tam mezi budovami vedla úzká.
20.05.2012 (19:25)  
Zajímalo by mne, zdali důvod k přechodu na koleje je jen ekonomický (Hanzalík prostě nabídl dobré podmínky), anebo k tomu byli dotlačeni i obcemi, přes které doposud jezdily desítky kamionů.

A druhá zajímavost je, že rekonstrukce vlečky má stát 10 MKč, zatímco rekonstrukce silnice do Kyselky stála 200 MKč, z čehož polovinu platili daňoví poplatníci. To jen k té neustálé omílané ekonomické nevýhodnosti železnice oproti kamionům...

ikkyu
Vzhledem k tomu, že Hanzalík zatím vlastní jen pár bardotek, tak žádný přepřah nebude.
20.05.2012 (19:17)  
nevíte jestli hanzalík bude jezdit s tou bertou až do Kladna?
registrovaný uživatel ikkyu 
20.05.2012 (18:25)  
Tušíte někdo, jestli budou se Zamračenou jezdit až na Moravu, nebo ve Vojkovicích přepřáhnou na elektriku?
registrovaný uživatel M 152.0  mail  
20.05.2012 (18:24)  
Firma Hanzalík mimo lokomotiv a nákladních vozů nakoupila také dva starší osobní motorové vozy řady 831.

Znamená to snad nějaké úvahy o osobní dopravě? Byl bych moc rád!
20.05.2012 (17:34)  
Z politiky ČD Cargo je mi zle :-/. Myslel jsem, že se dají do kupy a ono pořád při starém :-/. Asi zapoměli, že není před rokem 1989.
20.05.2012 (16:46)  
20.05.2012 (15:55)  
Dle neoficiálních informací od Českých drah, možné je ale i popř. ČD Cargo.
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko