..: Karlovarské minerální vody začaly s opravou své vlečky v Kyselce :..

Lokomotiva dopravce Hanzalík, foto: Vojtěch Beran Kyselka - Společnost Karlovarské minerální vody na začátku května po mnoha letech dohadů a příprav zahájila kompletní rekonstrukci své vlečky, která vede z tamního závodu a napojuje se na trať číslo 140 poblíž stanice Vojkovice. Jak uvedl ředitel firmy Alessandro Pasquale, firma by na koleje chtěla přesunout zpočátku asi třetinu svých přeprav, zejména do vzdálenějších míst republiky, například na Moravu a do Slezska. První vlaky by se na nově zrekonstruovanou vlečku měly podívat koncem srpna letošního roku.

Lokomotiva dopravce Hanzalík, foto: lukyy - K-Report.net Mnoho let nepoužívaná vlečka byla ve špatném stavu neumožňujícím provoz, ačkoli firma tvrdí, že vlečku stále alespoň minimálně udržovala. První vlaky by se na zrekonstruované vlečce měly objevit, jak už bylo uvedeno, v letošním srpnu. Do té doby musí dělníci stihnout vyměnit až 600 pražců a několik set metrů kolejnic. Drážním dopravcem pro Karlovarské minerální vody bude společnost Autodoprava Hanzalík, která bude nyní podnikat i v železniční dopravě a již zakoupila k tomuto účelu několik starších lokomotiv a desítky vagonů. Důvodem je dle ředitele Pasqualeho malá flexibilita nejsilnějšího českého nákladního dopravce ČD Cargo. "České dráhy nám nabízely zavést jeden vlak denně, což však pro nás bylo nepřijatelné. Někdy potřebujeme tři vlaky, jindy žádný," odůvodňuje Pasqual výběr soukromého dopravce. Firma Hanzalík mimo lokomotiv a nákladních vozů nakoupila také dva starší osobní motorové vozy řady 831.

Zdroje: Karlovarské minerální vody, Česká televize, Autodoprava Hanzalík


Michal Jaroš Poslat mail autorovi | 20.5.2012 (15:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Karlovarský


  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel flatt1 
21.05.2012 (20:32)  
I v pozadí této akce je nadále ČDC a nářky nad neschopností jsou zcela mimo mísu...
registrovaný uživatel Kakov 
21.05.2012 (19:45)  
Jan Máca:

a můžete prosím přiblížit??
registrovaný uživatel j.v. 
21.05.2012 (17:47)  
Neodpustím si ironii k Jiřímu Kocurkovi:
Vždyť OKD také nemělo žádné zkušenosti s drážní dopravou! Dolovat uhlí je něco úplně jiného než vozit vlaky!
editor nebo admin ŽP Jan Máca  mail  
21.05.2012 (17:31)  
Jiří Kocourek: Myslím si, že má vedle sebe velmi zkušeného člověka, který tomu opravdu rozumí.
Karel Kovařík: On s nimi až tak moc dělat nebude, ale jiní už se činí! (A myslím to v dobrém) :-)
21.05.2012 (15:31)  
Neodpustím si ironii:
Vžydť ten autodopravce nemá žádné zkušenosti s drážní dopravou! Vozit pár kamionů je něco úplně jiného než vozit vlaky!
registrovaný uživatel Kakov 
21.05.2012 (10:03)  
no pokud cargo není schopno...
je jen dobře, že se autodopravce pouští do takových projektů, časem by mohl více svých přeprav přenést na železnici.....

jen houšť

PS: apropo, jsem zvědav, co bude dělat s těmi 831..
registrovaný uživatel Ross  mail  
21.05.2012 (10:00)  
Teď nezbyvá než doufat, ať se na železnici nechovají stejně jako na silnici :) Kolikrát Hanzalíci zavinili nehodu nebo srážku s vlakem. Ale poslední dobou se asi jako prasata nechovají, dlouho jsem nic o nich nečetl.
21.05.2012 (9:18)  
Zajimalo by me, jestli opravdu jde o efektivitu dopravy nebo vyslyseni narku obci, pres ktere jezdi kamiony s vodou, nebo zda jde zase o nejakou dotacni akci, kdy to budou po kolejich vozit pouze do doby, nez dotace skonci, takze si zase nekdo namasti kapsu za nase korunky a po skonceni dotacniho titulu bude opet ta trat zarustat. Urcite nebude zadotovana jenom ta doprava, nybrz i vystavba zminovaneho logistickeho centra na Morave a samotna oprava vlecky...
21.05.2012 (9:00)  
Roberto Antonio: porovnáváte neporovnatelné. Co tak asi udělají za 10 MCZK? Nový svršek rozhodně ne. Podle K-Reportu hodlají vyměnit 600 pražců a položit 400m kolejí. Zbytek bude možná tak malá vysprávka na rychlosti do 60kmph a úpravy nákladišť. S ohledem na to, že to má sloužit pro cca 3 vlaky denně, tak by se o nějaké efektivitě dalo polemizovat.

Jinak oceňuju, že se někdo z dodavatelů food retailu rozhodnul to aspoň zkusit. Jsem nicméně velmi zvědav, jak jim to půjde, protože jedna věc je to do vagonu naložit a jiná je to na druhém konci republiky bez zbytečných ztrát času a peněz dopravit z nádraží do distribučních skladů nebo prodejen. Firmy dodávající pro maloobchod vnímají obvykle jako velký rozdíl, jestli jim zboží cestuje den nebo 3 dny - v těch zásobách je totiž utopených moc peněz, kterými nemůžou hýbat.

K povzdechu, že na ČDC se nic nezměnilo, se připojuji a radostno mi z toho není :-/
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko