Kyselka - Společnost Karlovarské minerální vody na začátku května po mnoha letech dohadů a příprav zahájila kompletní rekonstrukci své vlečky, která vede z tamního závodu a napojuje se na trať číslo 140 poblíž stanice Vojkovice. Jak uvedl ředitel firmy Alessandro Pasquale, firma by na koleje chtěla přesunout zpočátku asi třetinu svých přeprav, zejména do vzdálenějších míst republiky, například na Moravu a do Slezska. První vlaky by se na nově zrekonstruovanou vlečku měly podívat koncem srpna letošního roku.
Mnoho let nepoužívaná vlečka byla ve špatném stavu neumožňujícím provoz, ačkoli firma tvrdí, že vlečku stále alespoň minimálně udržovala. První vlaky by se na zrekonstruované vlečce měly objevit, jak už bylo uvedeno, v letošním srpnu. Do té doby musí dělníci stihnout vyměnit až 600 pražců a několik set metrů kolejnic. Drážním dopravcem pro Karlovarské minerální vody bude společnost Autodoprava Hanzalík, která bude nyní podnikat i v železniční dopravě a již zakoupila k tomuto účelu několik starších lokomotiv a desítky vagonů. Důvodem je dle ředitele Pasqualeho malá flexibilita nejsilnějšího českého nákladního dopravce ČD Cargo. "České dráhy nám nabízely zavést jeden vlak denně, což však pro nás bylo nepřijatelné. Někdy potřebujeme tři vlaky, jindy žádný," odůvodňuje Pasqual výběr soukromého dopravce. Firma Hanzalík mimo lokomotiv a nákladních vozů nakoupila také dva starší osobní motorové vozy řady 831.
Zdroje: Karlovarské minerální vody, Česká televize, Autodoprava Hanzalík
Honzíkovi se to vyplatí hlavně proto, že je více dopravce nežli národní :-)
Astartoth
Radši dejte na konec smajlík. Člověk nikdy neví. Narazil jsem už na dost blbů, kteří podobné věci mysleli vážně :-)
Karel Kovářík
Poté co jsem slyšel pár zkušeností z ČD Cargem, bych řekl, že obstarožní vozový park je v cargu to poslední, co by zákazníkům vadilo.
právě v dnešní době, by silniční dopravci mohli být Ti kteří z vlastního zájmu, přesunou část svých silničních přeprav na železnici...
ad šroty: šroty to jsou ať s tím jezdí ČD či kdokoliv, ale je "překvapující", že právě soukromníci shánějí ty šroty a né moderní vozidla, ale důvody jsou zřejmé cena a schválení k provozu
Karel Kovářík: Je to v tomhle ohledu poněkud složité, ale licenci má ;-)
Ucelenou soupravu cisteren spol. AHD (Švýcarsko)
Berty od Hanzalíka jezdí vesele i pod dráty ...
Viděno min. týden mezi Jihlavou a Horní Cerekví (směr: Veselí n/L).
[a konec-konců je to zřejmé i z ilustračních obrázků]
To ze KMV do te silnice investovaly 100M byl proste jen dusledek toho, ze provoz kamionu do rekonstrukce v podstate vymazal jakekoliv krajnice a co chvili se musel nejaky kamion sbirat ze skarpy (myslim ze dodneska by se tam daly najit leckde zbytky prepravek a rozbitych flasek) - tudiz to nebylo moc o altruismu, spis o proste nutnosti, protoze ztraceny naklad taky neco stoji :)
K otazce lazni kyselka - no to je taky tragedie, KMV bych do toho asi primarne netahal - ty baraky se prodavaly nanekolikrat, pokazde nejakemu zajemci ze byvale sssr s tim ze to je hned u varu, takze v podstate zlata zila - jenze proste to vary nejsou... takze to je tam kde to je...
Kazdopadne dobra zprava ze se to tam vraci zpatky na koleje - uz jako trileteho me tam ten most z uzkou koleji a s tim vsim fascinovalo a bylo by fakt skoda toho nevyuzit.
ad Zdenek S: uz je neco na K-reportu v sekci trat 140
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.