Vídeň — Dne 25. dubna 2012 byl ve Vídni představen první zbrusu nový lůžkový vůz řady WLABmz pro Ruské dráhy (RŽD), který vyrobila společnost Siemens. Kontrakt z roku 2009 předpokládal dodávky od roku 2010, ale došlo ke zpoždění. Podle viceprezidenta společnosti se jedná o zhmotnění smlouvy která byla tehdy podepsána mezi Ruskými železnicemi, Siemensem a vagonkou Tver. Vozy budou mít uspořádání jako tradiční ruské lůžkové vozy, tedy dvě lůžka na obou stranách, což je odlišné oproti evropskému uspořádání podle podmínek RIC, kdy mají vozy tři lůžka nad sebou, stejně jako starší ruské vozy řad WLABmee a WLABm. Tvarově vůz připomíná díly jednotek Viaggio Comfort (railjet ÖBB).
První svezení v prosinci 2012
Ve vozech je celkem 8 kupé, jedno standardní samostatné WC a jedny toalety se sprchou. Výroba probíhá ve Vídni, přičemž přibližně 35 procent komponentů a součástek je dodáno od ruských výrobců. Dodávky mají podle aktuálních plánů probíhat v letech 2012 až 2014 s tím, že v letošním roce bude dodáno prvních 30 vozů, v příštím 82 vozů a v roce 2014 pak posledních 88 vozů. Prvních letošních 10 exemplářů se očekává již v říjnu, pravidelně turnusovány pak budou od změny jízdního řádu v prosinci. Vozy budou nasazeny především na vlaky č. 17/18 z Moskvy do Nice a 23/24 z Moskvy přes Berlín do Paříže. První souprava složená kompletně z nových vozů by měla vyjet v prosinci 2012 na R 17 z Moskvy do Nice. Již za několik dní, ke konci května, dorazí první z vozů do Ruska na zkoušky a certifikace, schválit by je měla komise pro během posledních desíti dnů v září letošního roku. RŽD vlastní v současnosti celkem 234 vozů provozuschopných v režimu RIC, přičemž z toho 174 je právě teď v provozu. Během letní sezóny však plánuje RŽD využít až 223 vozů. Průměrný věk vozidel je 27,62 let, přičemž jejich životnost je plánována na 28 let.
Zdroj: Siemens
to je to co říkám už delší dobu (i zde bylo prezentováno), pro vlak je velká šance v trasách, kam lze dojet za rozumnou noční dobu (ani dlouhou, ani krátkou) v lůžkovém voze, je to komfortní, a člověk přijede brzo ráno, aniž by musel půl noci probdít......
Na konci pak sef vlak vyjadruje myslenku, ze v budoucnu budou timto vlakem jezdit i Italove a Francouzi, aby navstivili Moskvu, kam zacinaji jezdit turisti.
Ja bych doplnil, ze stejne jako "Evropani" nechapu Rusy, tak tenhle Rus pravdepodobne zase nechape Evropany:-))
Sledujte od 9. minuty. Velmi zajímavé a dozvíte se tam i odpovědi na některé tady diskutované dotazy (proč Rusové cestují vlakem, kolik stojí jízdenka atd.)
A nebo tohle (anglicky): http://youtu.be/lUOpwg1Wvvw
Možná se takhle postavit k tomu vlaku z Moskvy jeden den na hlaváku a udělat průzkum, kdo tím proč jel, samotného by mě to zajímalo :) Nějaký dobrovolník? :D
Ano, tohle všechno platí na vnitroSNS linkách, mně šlo ale hlavně o mezinárodní linky do Evropy. Pro srovnání: Praha-Moskva-Praha vlakem 305€ (3lůžko), Aeroflot 382€ standardní cena (tj. k dispozici i na poslední chvíli). Moskva-Paříž-Moskva 672€ Trans-Europa Express, 682€ Aeroflot. Když bookuji s předstihem, pak letadlo s přehledem vítězí :-( Cenu za vlak lze sice hodně srazit, když nejedu přímým spojem a vhodně nakombinuji jízdenky, ale kolik Rusů tohle dělá?
I kdybych přijal tu vaší tezi o rentiérech, tak jaktože ruští rentiéři jezdí vlakem a evropští ne? Prostě se mi nechce věřit, že Rusové jezdí vlakem jen kvůli nějaké široké ruské duši :-)
kobros
Naopak, online rezervační systém RŽD považuji za jeden z nejkvalitnějších. Prakticky jako u letadel, včetně leteckého tarifu a nutnosti výměny étiketu za skutečný tiket v pokladně. Ale kdo řeší půlhodinu u pokladny, když jede 2 dny a 2 noci, že? Jediné nevýhody jsou, že web je pouze rusky a ten zmíněný problém se zahraničními platebními kartami. (Ale MasterCard ČSOB to kupodivu vzalo).
Jako velké plus považuji, že RŽD jako jediný evropský národní železniční operátor nabízí volný vstup do jejich rezervačního systému pro agentury přeprodávající lístky, bez nějakých dlouhých byrokratických obstrukcí.
Komentáre vyjadrujú názory čitateľov.
Redakcia nenesie žiadnu zodpovednosť za ich obsah.
- dopisovateľ alebo člen ŽP, - editor alebo admin ŽP
Pred vložením komentára je potrebné se buď prihlásiť, alebo zaregistrovať.