..: Lokomotivy PKP Intercity i Českých drah propagují fotbalové EURO :..

Lokomotiva Husarz v polských národních barvách, foto: PKP Intercity Varšava — Letošní fotbalové Mistrovstí Evropy pořádají společně Polsko a Ukrajina. Pro obě pořadatelské země je tato událost velmi výjimečná. Na Mistroství se proto připravují i železniční dopravci PKP Intercity a Ukrzaliznycja. Kromě toho, že byly investovány peníze do rekonstrukce nádraží a také do nákupu nových elektrických jednotek (Ukrzaliznycja zakoupila dvě šestivozové dvoupodlažní elektrické jednotky od Škody Transportation a šest jednopodlažních jednotek Hyundai Rotem), chystají se nová spojení pro fanoušky, dopravce PKP Intercity se rozhodl po vzoru dopravců DB, ÖBB, SBB dát svým 10 lokomotivám Husarz nové nátěry v národních barvách jednotlivých účastnických států.

Železnice hýbe fanoušky

Lokomotiva Husarz v českých národních barvách, foto: PKP IntercityLokomotiva EP09 v řeckých národních barvách, foto: PKP Intercity Celkově jde o 20 lokomotiv: 6 lokomotiv EU44 Husarz bude reprezentovat následující účastnické země: Polsko, Ukrajina, Rusko, Dánsko, Německo a Česká republika, 4 další Husarzy budou reklamou na stadióny v Gdaňku, Poznani, Wroclawi a Varšavě, které byly vybudovány právě pro Mistrovství Evropy. Protože dopravce PKP Intercity má však jen 10 Husarzů, zbylých 10 účastnických zemí bude reprezentováno nátěry na lokomotivách EP09. U těchto lokomotiv musel dopravce vyřešit to, že povrch těchto lokomotiv se může zahřát až na 60°C a materiál musí být samozřejmě také odolný vůči dešti, teplotám vzduchu a špíně. Na každé z nich je navíc nápis tohoto projektu "Kolej porusza kibiców" včetně překladu do jazyka země, která je nátěrem reprezentována, v češtině tedy "Železnice hýbe fanoušky" (největší problémy byly s překladem do ukrajinštiny a španělštiny). Autorem těchto nátěrů je firma, která navrhuje bižuterii a porcelán pro firmu Swarovski. Lokomotivy budou s těmito fotbalovými nátěry jezdit do listopadu tohoto roku s výjimkou jedné, která bude s nátěrem jezdit až do roku 2013 - o tom, která to bude, rozhodnou návštěvnici webu dopravce PKP IC. Ačkoliv Husarzy v nových nátěrech již jezdí (vůbec poprvé se tak stalo 30. března 2012, kdy lokomotiva Husarz v polských národních barvách jela na trase Varšava - Berlín), dopravce chystá na 19. května 2012 společnou jízdu 6 lokomotiv Varšavou v barvách Polska, Ukrajiny, České republiky, Ruska, Řecka a národního stadionu ve Varšavě.

ČD: Vlakem na Euro

Předpokládaný nátěr 163, foto: České dráhy Na Mistrovství Evropy ve fotbale se připravují i České dráhy. Dne 9. května 2012 vyjela v čele vlaku EC 111 Praha v úseku z Prahy do Bohumína lokomotiva 380.011 v českých národních barvách. Fotbalový nátěr získá i lokomotiva 163, která bude v novém nátěru jezdit od 11. května na spěšných vlacích z Pardubic hl.n. přes Lichkov do Wroclawi. Ve dnech 8., 12. a 16. června potom tato lokomotiva poveze fanoušky z Prahy do Wroclawi a zpět.

ČD 380.011 "Vlakem na Euro", EC 111 Praha, foto: Josef Petrák ČD 380.011 "Vlakem na Euro", EC 111 Praha, foto: Josef Petrák

Nová spojení pro fanoušky

Dopravce PKP Intercity rovněž chystá nová spojení: 6. června 2012 vyjede poprvé přímý vlak z Berlína do Gdaňsku, ve dnech 9., 13. a 17. června budou jezdit 3 speciální vlaky z Přemyšlu do Lvova - a naopak 10., 14. a 18. června z Lvova do Přemyšlu - na tyto vlaky budou navazovat vlaky z/do Krakowa, čímž odpadne zdlouhavá výměna podvozků. Ve spolupráci s Českými dráhami budou vypraveny ve dnech 8., 12. a 16. června vypraveny přímé vlaky do Wroclawi: z Prahy přes Ústí nad Orlicí a z Brna přes Ostravu. Zrychlit by se mělo i cestování vlaky na Ukrajině - díky novým jednotkám Hyundai Rotem by měla cesta mezi Lvovem a Kyjevem trvat 4 hodiny a 30 minut, zatímco dnes trvá 7 hodin i déle.

Zdroj: PKP Intercity, Bezpośredni pociąg z Gdańska do Berlina już przed Euro 2012, Ukrzaliznycja; ilustrační foto: PKP Intercity


miropiro | 9.5.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
09.05.2012 (20:41)  
Jen aby lokomotiva v německých barvách měla nakonec smysl - Němci uvažují o tom, že kvůli uvěznění Julie Tymošenkové budou EURO 2012 bojkotovat...

109E s bílým čelem vypadá podle mne velice pěkně, jsem zvědavý, jak na ní bude vypadat Najbrt (teoreticky by mohl i pomoci ;) ) Ta šedá mi přijde strašně fádní, nevím, proč na ni Porsche tak lpělo.

Sim: Podle toho, co vím, převezmou ČD lokomotivy až po homologaci v sousedních zemích (tedy podle smlouvy) a to v Německu bude asi problém - Němci si na svoje koleje cizí mašinu jen tak nepustí, obzvlášť před výběrovým řízením na 300 lokomotiv pro DB. Já osobně předpokládám, že 109E bude v Německu schválena v týž den, kdy bude znám vítěz tohoto tendru... A podle mne je ten vítěz již nyní jasný, protože pro 27 vratných patrových souprav pro DB Fernverkehr bude dodáno 27 Traxxů řady 146.3. O nich bych pro vás všechny rád napsal mnohem více (sedím přímo u zdroje), ale zatím bohužel nemůžu :(
registrovaný uživatel stoupa  mail  
09.05.2012 (20:38)  
Dotaz:
Kdo to překabátění ČD mašin platí? Fotbalový svaz? Doufám, že ne z "veřejných rozpočtů"!
registrovaný uživatel Tomáš Mach  mail  
09.05.2012 (20:19)  
Jinak kdo by si chtěl zítra vyfotit 380.011, tak by měla být na 530/136/110/403.
registrovaný uživatel j-din 
09.05.2012 (20:06)  
380.011 dnes viděna na trati 330 na vlaku EC137 Moravia.
09.05.2012 (19:52)  
pozn. Bno máš pravdu jedná se o polepy a to i v případě ČD, jinak se mě 380 velmi líbí.v tomto zbarvení je to luxus
registrovaný uživatel Bno 
09.05.2012 (18:52)  
Článek pěkný, ale podle toho, co já vím, by se alespoň v případě těch polských lokomotiv mělo jednat o polepy a ne nátěry.
registrovaný uživatel Sim 
09.05.2012 (18:13)  
Bila barva nasemu Zazraku dodava majestatnosti (skoda toho mice), vetsi kontrast vuci svetlum a sklu to celo opticky zvetsi, naopak nejsou tolik videt "nepodstatne detaily" jako ruzna madla, kryty a tak dal. Skoda, ze se tahle masina - na kterou byl balkansky nater studiem Najbrt primo postaven - zatim unifiku vyhyba ....


.... coz me privadi na myslenku; tyto masiny jeste nejsou CD prevzaty, bo nemaji razitka. Jak je tedy mozne, ze si to provozovatel polepi, kdyz to neni jeho? Plati za moznost polepu reklamou CD Skodovce (za zapujceni reklamni plochy), nebo Skodovka Ceskym Draham (za ochranu origo laku pod folii)?
09.05.2012 (17:34)  
Prvni primy vlak z Berlina do Gdansku? :) Toz to snad ne...
http://pkjs.de/bahn/Kursbuch1944/Teil1/124.jpg
09.05.2012 (17:06)  
Koukám, že se nám i Polákům česká lokomotiva povedla. Každopádně, myslím, že naší 380 011 by mohl zůstat takhle.
09.05.2012 (16:12)  
Taky vám přijde, že čelo 380 vypadá v obou barevných variantách výrazně lépe, než celkem nepromyšlený tovární lak? Vůbec to bílé čelo je úžasné, hned se jeví, že ona ta lokomotiva není zas tak ošklivá, jak všichni tvrdí.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Bejelentkezés
 
 
  
 
   Regisztráció

© 2001 - 2024 ŽelPage - Felelősök


Info
informacni okenko