..: Lokomotivy PKP Intercity i Českých drah propagují fotbalové EURO :..

Lokomotiva Husarz v polských národních barvách, foto: PKP Intercity Varšava — Letošní fotbalové Mistrovstí Evropy pořádají společně Polsko a Ukrajina. Pro obě pořadatelské země je tato událost velmi výjimečná. Na Mistroství se proto připravují i železniční dopravci PKP Intercity a Ukrzaliznycja. Kromě toho, že byly investovány peníze do rekonstrukce nádraží a také do nákupu nových elektrických jednotek (Ukrzaliznycja zakoupila dvě šestivozové dvoupodlažní elektrické jednotky od Škody Transportation a šest jednopodlažních jednotek Hyundai Rotem), chystají se nová spojení pro fanoušky, dopravce PKP Intercity se rozhodl po vzoru dopravců DB, ÖBB, SBB dát svým 10 lokomotivám Husarz nové nátěry v národních barvách jednotlivých účastnických států.

Železnice hýbe fanoušky

Lokomotiva Husarz v českých národních barvách, foto: PKP IntercityLokomotiva EP09 v řeckých národních barvách, foto: PKP Intercity Celkově jde o 20 lokomotiv: 6 lokomotiv EU44 Husarz bude reprezentovat následující účastnické země: Polsko, Ukrajina, Rusko, Dánsko, Německo a Česká republika, 4 další Husarzy budou reklamou na stadióny v Gdaňku, Poznani, Wroclawi a Varšavě, které byly vybudovány právě pro Mistrovství Evropy. Protože dopravce PKP Intercity má však jen 10 Husarzů, zbylých 10 účastnických zemí bude reprezentováno nátěry na lokomotivách EP09. U těchto lokomotiv musel dopravce vyřešit to, že povrch těchto lokomotiv se může zahřát až na 60°C a materiál musí být samozřejmě také odolný vůči dešti, teplotám vzduchu a špíně. Na každé z nich je navíc nápis tohoto projektu "Kolej porusza kibiców" včetně překladu do jazyka země, která je nátěrem reprezentována, v češtině tedy "Železnice hýbe fanoušky" (největší problémy byly s překladem do ukrajinštiny a španělštiny). Autorem těchto nátěrů je firma, která navrhuje bižuterii a porcelán pro firmu Swarovski. Lokomotivy budou s těmito fotbalovými nátěry jezdit do listopadu tohoto roku s výjimkou jedné, která bude s nátěrem jezdit až do roku 2013 - o tom, která to bude, rozhodnou návštěvnici webu dopravce PKP IC. Ačkoliv Husarzy v nových nátěrech již jezdí (vůbec poprvé se tak stalo 30. března 2012, kdy lokomotiva Husarz v polských národních barvách jela na trase Varšava - Berlín), dopravce chystá na 19. května 2012 společnou jízdu 6 lokomotiv Varšavou v barvách Polska, Ukrajiny, České republiky, Ruska, Řecka a národního stadionu ve Varšavě.

ČD: Vlakem na Euro

Předpokládaný nátěr 163, foto: České dráhy Na Mistrovství Evropy ve fotbale se připravují i České dráhy. Dne 9. května 2012 vyjela v čele vlaku EC 111 Praha v úseku z Prahy do Bohumína lokomotiva 380.011 v českých národních barvách. Fotbalový nátěr získá i lokomotiva 163, která bude v novém nátěru jezdit od 11. května na spěšných vlacích z Pardubic hl.n. přes Lichkov do Wroclawi. Ve dnech 8., 12. a 16. června potom tato lokomotiva poveze fanoušky z Prahy do Wroclawi a zpět.

ČD 380.011 "Vlakem na Euro", EC 111 Praha, foto: Josef Petrák ČD 380.011 "Vlakem na Euro", EC 111 Praha, foto: Josef Petrák

Nová spojení pro fanoušky

Dopravce PKP Intercity rovněž chystá nová spojení: 6. června 2012 vyjede poprvé přímý vlak z Berlína do Gdaňsku, ve dnech 9., 13. a 17. června budou jezdit 3 speciální vlaky z Přemyšlu do Lvova - a naopak 10., 14. a 18. června z Lvova do Přemyšlu - na tyto vlaky budou navazovat vlaky z/do Krakowa, čímž odpadne zdlouhavá výměna podvozků. Ve spolupráci s Českými dráhami budou vypraveny ve dnech 8., 12. a 16. června vypraveny přímé vlaky do Wroclawi: z Prahy přes Ústí nad Orlicí a z Brna přes Ostravu. Zrychlit by se mělo i cestování vlaky na Ukrajině - díky novým jednotkám Hyundai Rotem by měla cesta mezi Lvovem a Kyjevem trvat 4 hodiny a 30 minut, zatímco dnes trvá 7 hodin i déle.

Zdroj: PKP Intercity, Bezpośredni pociąg z Gdańska do Berlina już przed Euro 2012, Ukrzaliznycja; ilustrační foto: PKP Intercity


miropiro | 9.5.2012 (14:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla

Další z regionu Polsko


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel EC 172  mail  
12.05.2012 (21:00)  
Nebylo by špatné kdyby EU 44 zaježděla do ČR třeba na EC 110/111.
registrovaný uživatel M 
10.05.2012 (21:18)  
MJ - tak sorry, nejsou partner, ale oficialni dopravce, to je prece uplne neco jineho (ten obrovsky rozdil vysvetlil Smoljak v Jachymovi a jeho vysvetleni proc je vytrhnuti zubu uplatek, ackoliv uplaceny nic nedostane).
Rozdil mezi tim je u mne stejny, jako kdyz nejaka skvela anketa ma medialni partnery, hlavni partnery, generalni partnery a nevim jake jeste partnery
10.05.2012 (18:08)  
Ano, naprostý souhlas. Ten polep je opravdu super, i ty míče na čelech se mi líbí. Oproti původnímu nijakému nátěru jednoznačné plus.
registrovaný uživatel Jan Mazůrek  mail  
10.05.2012 (12:30)  
380 ka v Euro "obalu" se nádherná a sexy. Kam se hrabe původní schéma (a to nejsem fanoušek fotbalu).
registrovaný uživatel Sim 
10.05.2012 (9:15)  
Michal Jaroš > ... coz znamena, ze to vlastne delaly CD svepomoci ... http://www.ceskedrahy.cz/skupina-cd/dcerine-spolecnosti/railreklam/-858/
10.05.2012 (6:53)  
M - České dráhy nejsou žádný partner reprezentace, maximálně oficiální dopravce. Polep dělala firma RailReklam a na zvláštní vlaky i polepy se dle slov ČD složí Fotbalová asociace a České dráhy.
registrovaný uživatel M 
09.05.2012 (23:44)  
stoupa - a myslis, ze FACR ma jako uplne rozdeleny kasicky a vsechno ma akorat cash? Nebo jak svuj dotaz myslis?

Na propagaci (coz tohle asi bude ten pripad) zpravidla nelze dotace MSMT (coz patrne budou ty verejne rozpocty) pouzit.

Predpokladam, ze to "zaplati" Ceske drahy, jakozto zda se novy partner reprezentace. Uvozovky tam hlavne z duvodu, ze ti pracovnici byli asi zamestnanci CD a nedelali to externiste.
Tzn. z verejnych rozpoctu to pravdepodobne jde, nebot pres Ceske drahy v posledni dobe nejvetsi sportovni lisaci prilepsuji svym sportum a obchazeji tak dotace pridelene MSMT. Zacali s tim Kaderka a Jansta, ted tedy uz i Pelta, i kdyz tam mam pocit, ze to bude spis tak trochu symbolicke...
registrovaný uživatel M 
09.05.2012 (23:37)  
Jiri Bajer - ten nemeckej bojkot nema spocivat v tom, ze tam nejedou fotbalisti, ale ze misto Andely na zapasy pojede "pouze" ministr sportu, kterej od Andely dostane vyjimku z bojkotu:)
registrovaný uživatel mah 
09.05.2012 (22:32)  
380 - krome toho, ze ta masina vypada dobre v tomto laku, netusi nekdo, jak to vlastne vypada s homologaci?? nedari se mi nic najit krom toho, ze CD chteji po Skode 750M penale. Bude vubec ta masina nekdy jezdit jinak nez jen v testovacim provozu?
09.05.2012 (21:44)  
Kolik se denně vytuneluje, vykrade, ukradne, říkejte tomu jak chcete a vy tady řešíte "pár korun" za vcelku originální polepy...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko