..: RegioJet odkoupil 12 rychlíkových vozů ze Švýcarska :..

SBB Am, foto: bahnmedien.at Zürich/Brno — Nejen LEO Express nasadí do provozu kolejovou techniku švýcarské provenience. Soukromý dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury v dubnu tohoto roku podepsal se Švýcarskými spolkovými drahami (SBB) smlouvu na odkoupení 12 oddílových vozů první třídy řady Am v původním provedení. Vagony, které si donedávna pronajímaly německé DB pro soupravy vlaků EuroCity, v květnu RegioJet převeze do České republiky. V plánu má zásadní modernizaci a nasazení na své vlaky mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v průběhu druhé poloviny tohoto roku.

Zdroj: SBB, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.5.2012 (19:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Švýcarsko


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
06.05.2012 (8:28)  
Ja se jeste vratim k provozu RJ na nasich vnitro tratich s vmax 160.
Koupim soupravy na 230 (200), protoze je mozne, ze se u nas nekdy v budoucnu bude takovou rychlosti jezdit. Pak bych na takovou trat mohl tyto jednotky nasadit. To se tu mnozi odvazuji hazet relace jako Praha - Cheb, Praha - CB. Az se u nas za 6 let zacne stavet prvnich nekolik kilometru useku na 200 na trati Praha - Ostrava/Breclav, tak tu za jedno budou pendolina a xmz a za druhy ma smysl se bavit o necem dalsim. Driv, pri nasem zpusobu planovani cehokoliv, ne.
Na prvnich soutezenych linkach (Osrava-Krnov-Olomouc, Praha-Cheb, Pardubice-Liberec...) se v nasledujicich 15 letech (jestli vubec nekdy) nebude jezdit vic nez 160. Ma smysl na neco takoveho porizovat RJ? To skutecne RJ stoji stejne (nerku-li mene), nez normalni vagon s vmax 160, kterazto na tyto linky bude jeste velmi dlouhou dobu vic nez dostatecna?

Ad zalohy: Nejsem odbornik, ale prijde mi logicke, ze porouchany vuz v ucelene jednotce znamena prinejmensim vetsi problem, nez porouchany vagon v souprave z jednotlivych vozu.

Ad cena RJ: Pokud RJ vyzaduje upravu lokomotiv za X penez, kterou soupravy z klasickych vozu nevyzaduji, pak mi prijde fair tuto cenu pripocitat k cene RJ.
registrovaný uživatel tarten 
05.05.2012 (23:19)  
05.05.2012 (18:31)  
uááá já chci railety!!!!


/omlouvám se za ten výkřik,ale já se fakt těšil. a teď mi tu hračku vzali.../... vyráběj se ještě vůbec klasický vagony? nebo budou do AT jezdit dál ty rekonstrukce?
registrovaný uživatel tarten 
04.05.2012 (22:16)  
ib: rakouská verze by byl jiné, tudíž by nešlo je pravidelně prohazovat mezi sebou
Neblišily by se zas tak moc a nikdo nemluvil o pravidelném prohazování.

dalíš problém je, že Taurusy nesmí na Slovensko
Otázka je, jestli půjdou prohazovat Taury a 380. Těžko říct prakticky, teoreticky určitě ano. A ono se to Slovensko jistě brzy taky pochlapí. V čem je problém, jen v něčem jako u nás byl na Hlaváku nebo Libni?

je lepší z Prahy do Drážďan poslat soupravu A+5xB, když neni nic lepšího, nebo nic? Takže...

Když to skopčák stejně nepustí přes čáru, tak nic :-)

Jinak otázka jo? Když maj Rakušáci 50? RJ, myslíš, že jich turnusují 46?

Nevím kolik a docela by mě to zajímalo. Tuším, že finančně jsou na tom snad hůř než ČD. :-)

stoupa:
Darovat ČD jako celek nějakému jinému (skoro)monopolu mi jednak přijde jako dost laciný a riskantní tah, jednak bychom si pravděpodobně moc nepomohli (u ÖBB s jejich ekonomikou asi vůbec), jednak to na 100 honů smrdí vééélkým tunelem. :-) Ale Brusel bychom kvalitně naštvali, to teda jo. Molochizace místo privatizace.

Bane, postupná VŘ ve kterém se musí ČD hodně snažit a velmi pravděpodobně znatelné % ztratí vůdči soukromníkům, to se mi líbí mnohem víc. Riziko kolapsu sítě je podle mě také menší. Jen to chce dobře hlídat, aby MD nešlo ČD ve VŘ moc na ruku. Zatím to ani nevypadá - právě kvůli případu "nová R za prachy na rj".

No ale dobře, s rj už radši brzdím.

Jančurovy SBB ojetiny samozřejmě jeho problém jsou, ale snad nepočítá s tím, že mu pomůžou k popularitě víc než nové byť rumunské. Teď se ale otvírá otázka, jestli z Aradu přecijen nekupuje/neleasuje, ale pro trať do Němec...

(Na tu obnovu Mocnářství si možná ještě všichni rádi vzpomenem, jestli Euro jako celek padne a skopčáci nakopou francouzské socialisty! :-D )
registrovaný uživatel tarten 
04.05.2012 (21:52)  
ib: Myslíš si, že ÖBB pošle do Zürichu něco jiného než RJ, a to jen proto, že by je "náhodou" neměly? Těžko. Už jen proto, že to "značka".

Ne, proč? Jednak mi je celkem fuk, jak bude dělat ÖBB zálohy za západoevropské(!) jízdné. Ale i kdyby to bylo moc na krev a někde v dosahu Vídně chcípnul "curyšský" rj a rj-záloha byla už použitá, klidně mohou ukrást "budapešťský" nebo "pražský" rakouský rj, poslat místo něj něco solidního emzeťáckého a ještě se vejít do smlouvy s Budapeští nebo Prahou, která určitě na 100% nebude.
04.05.2012 (21:41)  
Mikael5: nějaké vagony na 160km/h podstatně levnější než RJ?
Já se domnívám, že ano. Třeba Astra :-)

Jinak dle mého jsou 2 záložní soupravy akorát. Když mi přijedou na výměnu obě dvě, tak z nich s největší pravděpodobností poskládám jednu zdravou a jednu dvakrát nemocnou. Když se nechají prohazovat vozy v ešusech...
No a pravděpodobnost, že je jedna na soustruhu, druhá nasazená za nemocnou a po*ere se další je asi taková, jako když mám ve stanici metra jeden eskalátor rozebraný na generálku a po*ere se mi ten druhý, momentálně jediný zdravý. Prostě stane se...
04.05.2012 (21:30)  
stoupa: Pardon, myslel jsem, že už to tu nikdo nebude číst, že to je jedno. :-( Takže z mojí strany je RJ u konce.
04.05.2012 (21:29)  
tarten:
Myslíš si, že ÖBB pošle do Zürichu něco jiného než RJ, a to jen proto, že by je "náhodou" neměly? Těžko. Už jen proto, že to "značka".
Dá se to dělat jedině opačně, to znamená vystavit 12 jednotek a když mám 3 v depu, poslat je jinam místo klasické soupravy, ale ne obráceně.

Jinak ten nápad těch RJ do Maďarska je sice super, ale má to jednu nevýhodu naše a rakouská verze by byl jiné, tudíž by nešlo je pravidelně prohazovat mezi sebou, dalíš problém je, že Taurusy nesmí na Slovensko, atd. atd. Je to utopie.

No a co se týče těch náhrad do Německa. Ve většině případů za to mohla buď stávka v Maďarsku, nebo v Německu. Skopčáci sem taky posílali náhrady v podobě Avmz+několik Bimz, což jsou jen jinak uspořádaná Bmee, to neni žádný zázrak.
A pak nastává otázka, je lepší z Prahy do Drážďan poslat soupravu A+5xB, když neni nic lepšího, nebo nic? Takže...

Jinak otázka jo? Když maj Rakušáci 50? RJ, myslíš, že jich turnusují 46? Pochybuju. Nebo myslíš, že se jim někdy stalo, že by nemohly vystavit ráno z depa RJ, protože žádný neměli? Pochybuju...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
04.05.2012 (21:25)  
Hele, chlapi, tarten a infected.bass,

Vaše diskuse je možná pro kohosi poutavá, má občas i věcný obsah. Je dle mého názoru už trochu moc "OT".

Firma pana Janžury koupí ojeté kočáry od SBB; za kolik - toť jeho problém. Že možná v Česku takový nemáme? Protože je nikdo (ČSD/ČD) nenárokoval. Jo, musej bejt upgradeovaný. To je život.

Mimochodem, DB kočáry na trase Bln - Pha už na vnitrostátních v Německu spíše nejezdí ....

:-) Já bych obnovil Mocnářství, rozehnal bych ten barák u Vltavy a daroval/ svěřil bych to (za poředpokladu, že nebudou chtít doplatek) ÖBB :-)
registrovaný uživatel tarten 
04.05.2012 (21:12)  
ib: A pokud by šlo o vnitrostátní provoz RJ, tak ČD nebudou mít k dispozici ty Ampz a Bmz na tohle zálohování, protože budou zálohovat svoje řady na mezistátních výkonech třeba do Maďarska. I když by pak došlo k určitému dominu, pokud by šly Emzety z Německa, nicméně stále by se jednolo o zálohy pouze mezi sebou.

Když už mluvíme o Maďarsku, honil bych tam raději rj než Bmz. Maďaři si pokud vím už zvykají na rj z Vídně a pro vzájemné zálohování by to mohl být bonus. Láká mě myšlenka rj jako vzájemně víceméně zaměnitelný (=šetření záloh) standard pro EC mezi ČR, A, SK a HU.

nebudou si moct dovolit posílat náhradní soupravy, které nebyly nasmlouvány.

Nemusí být nasmlouvána záloha v rj za všech okolností, pochybuju, že se to tak dělá, přijde mi to nepřirozené. Určitě by stačilo "normálně rj a při mimořádnosti Am(p)z a Bm(p)z, co také splňují standard EC". Nepřijatelné jsou samozřejmě hnusné příšery, co se občas objevily ve Vídni místo Pinďi, nebo kterým Němci na místě jednoduše zakázali přejet hranice... (To byla super reklama pro momentální vyjednávání o rj...)
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko