..: RegioJet odkoupil 12 rychlíkových vozů ze Švýcarska :..

SBB Am, foto: bahnmedien.at Zürich/Brno — Nejen LEO Express nasadí do provozu kolejovou techniku švýcarské provenience. Soukromý dopravce RegioJet podnikatele Radima Jančury v dubnu tohoto roku podepsal se Švýcarskými spolkovými drahami (SBB) smlouvu na odkoupení 12 oddílových vozů první třídy řady Am v původním provedení. Vagony, které si donedávna pronajímaly německé DB pro soupravy vlaků EuroCity, v květnu RegioJet převeze do České republiky. V plánu má zásadní modernizaci a nasazení na své vlaky mezi Prahou, Ostravou a Žilinou v průběhu druhé poloviny tohoto roku.

Zdroj: SBB, RegioJet


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 1.5.2012 (19:24)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Vozidla

Další z regionu Česká republika (celá) Švýcarsko


  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   
04.05.2012 (21:00)  
S timhle nesouhlasím.
Pokud by šlo o mezistátní provoz RJ, tak ČD budou naopak muset zálohovat jen RJ, nebudou si moct dovolit posílat náhradní soupravy, které nebyly nasmlouvány.

A pokud by šlo o vnitrostátní provoz RJ, tak ČD nebudou mít k dispozici ty Ampz a Bmz na tohle zálohování, protože budou zálohovat svoje řady na mezistátních výkonech třeba do Maďarska. I když by pak došlo k určitému dominu, pokud by šly Emzety z Německa, nicméně stále by se jednolo o zálohy pouze mezi sebou.

Já si zkusim vzpomenout, kde to řikal, ale mám to v uchu a mám dojem, že to bylo i v nějakém rozhovoru, v takovémtom ČD plátku.
registrovaný uživatel tarten 
04.05.2012 (20:51)  
ib: říkal, že další peníze se budou muset vložit do rekonstrukce lokomotiv řady 380.

Neurčitě to v létě rozhodně říkal. Jde mi o ten konkrétnější údaj 50-100 MKč.

Ad hloupůstky - ok ;-)

Jenže jaký proběh denní má kolem Prahy 471 a kolik by měl RJ vystaven do Hamburku...

O Hamburku my dva spolu nemluvíme. :-) Předpokládám, že mezi provozem na 160 a míň a 230 je trochu rozdíl. Proběhy - fajn, ale rj je robustnější než 471. A když nebude ČD v Německu, bude dost Ampz a Bmz na přinejmenším 3. zálohu, pravděpodobně už sdílenou s ne-rj IC nebo Ex.

že by neměly dráhy ani floka pak na nějaké ty vozy na ty linky typu Pha-ČBud. I když si stále myslím, že budou stačit rekonstrukce, nezdá se mi moc pravděpodobné, že by se objevilo kvantum nových dopravců, kteří budou ochotni kupovat nové vozy.

Ano, podle mě klimatizované reko celkem stačí. Novotný do toho chce nasypat dalších přes 7 GKč velmi rychle (5 let) a jsou tu další - prsty jedné ruky by mi asi nestačily. Pokládám za pravděpodobné, že nová vozidla leasovat právě chtějí.

Vozidla, ale ne vozy. ;-) Jednotky. Asi je to klam, ale každou chvíli je někde, že někdo kupuje hafo jednotek. O nových vozech je dost ticho, vzpomínám akorát na Slovensko (ani Jančura zatím reálně nekoupil) a to co teď prodává Arad někam na západ, nemají to být také netrakční jednotky?

Doba posunovačů v každé díře, aby se dal vyřadit ze soupravy zlobící vůz, pomalu končí.
04.05.2012 (20:29)  
tarten:
Ten rozhovor bohužel nevím, kde byl. Ale bylo to v létě, stál tam, mám dojem, že za ním byly vítkovské tunely (no možná to byla jen fotka za ním), a vím, že tam říkal, že další peníze se budou muset vložit do rekonstrukce lokomotiv řady 380. Ale abych nevypadal, že něco zamlčuji, nebo, že vykládám věci, jak se mi hodí, byla tam i zmínka o tom, že to možná můžou řešit i tak, že to bude v ceně, jako kompenzace za zpoždění dodávky.

Za tu "hloupost" se trochu omlouvám, nebylo to myšleno nějak osobně, proto jsem to dal i do úvozovek, byť když na to koukám, může to tak vypadat, spíš jsem to myslel jako "neznalost", nebo tak nějak... To beru zpět, a omlouvám se, nebylo to vhodné.

Podle mě pro vnitrostátní rychlíky R nemá vůbec smysl taková kategorie jako rj nebo Bmz. To přeci nikdy nemůže při takové hustotě zastavování ekonomicky vyjít, aby se vyhrálo VŘ

Já s tímhle také kupodivu souhlasím, ale Dráhy jasně deklarovaly, že budou potřeba koupit nové vozy na dálkové linky, a někteří zdejší diskutéři se podivovali nad tím, proč to tedy nemohou být ty RJ. Proto jsem se pustil do té diskuze, že Bmz se budou zálohovat lépe. A když nové vozy, co to tak může být? Něco z Vrútek, Aradu, Siemensu, čert ví, ale někteří si zde představovali koupit RJ na Budějovice, vystavit jich 15 a eventuelně hradit klasickými vozy. Jenže nikdo mi neodpověděl, kde ty klasiky na ty náhrady vzít, když už dnes zálohují svoji řadu. Ale uznávám, že 3 jednotky by mohly stačit, 4 je asi opravdu zbytečně moc, nicméně i tak se mi jich dost bude poflakovat. (Stále myslím, vnitrostátní provoz) V mezistátním by se dalo hradit RJ ÖBB při nejhorším například, nebo Pendolinem.

Je pravda, když tak koukám do oběhů 471, že jich je vystaveno podezřele hodně a asi se daří i plnit nasazení. Jenže jaký proběh denní má kolem Prahy 471 a kolik by měl RJ vystaven do Hamburku... I tohle se od toho dost odvíí.

Jiná otázka je, jestli se provoz těch jednotlivých (=za normálních okolností dražších) vozů a jejich záloh a neustálá manipulace (není zadarmo) opravdu ekonomicky vyplatí. Dokonce tolik, aby se kupovala dražší, ale zato prostorově náročná kupátka do 2. třídy.


Ty vozy mohou být dražší a nemusí, to je to co pořád říkám, při velkém objemu zakázky by se dala cena srazit klidně i na cenu těch RJ, nevím. Ovšem pokud se státní zakázky budou dělat stále stylem, "hlavně abych nasypal kamarádovi", tak reálnou cenu se asi nedozvíme. Ale vzhledem k tomu, že v tomhle by nebyly potřeba špajzy a ani hytláky (oboje se rekonstruuje) tak by stačilo koupit jen jedničky a dvojky. A ani nikde není řečeno, že musí být vše kupé, může se to udělat klidně half und half...

Ty větve, které jste vyjmenoval by samozřejmě mohly být a bylo by to reálně dobré, ale vyvstal by problém, že by neměly dráhy ani floka pak na nějaké ty vozy na ty linky typu Pha-ČBud. I když si stále myslím, že budou stačit rekonstrukce, nezdá se mi moc pravděpodobné, že by se objevilo kvantum nových dopravců, kteří budou ochotni kupovat nové vozy.
registrovaný uživatel tarten 
04.05.2012 (20:16)  
ib: Jen pořád nechápu, proč odmítáte těch 16 milionů

16 MEur za víc jedniček, víc kapacity pro kola na úkor sedaček, pro ČR zbytečně kapacitní soupravy ale o 1 míň, vše kvůli Němcům, když se to do Němec nepodívá? Děkuju nechci. Ano, jistě by se dala vymyslet nějaká třetí verze "pro ČR s A, SK, HU a možná PL" se zahozením 1+ třídy, ale to by bylo zas jinak. A doufám, že by to cenu za sedačku srazilo ještě trošku níž. (Jestlipak by na vnitrostátní IC místo 8 "německých" osmivozovek nebylo bylo ekonomičtější 10 šestivozovek a ještě něco zbyde?)

Samozřejmě mi nikdo neřekne spolehlivě, jak moc ČD ty peníze chybí. Ale tváří se, jako by měly všechna ta VŘ vyhrát. To považuju za špatný odhad, který je hodně poškodí na opačné frontě - EC a dominovým efektem IC, koneckonců i Ex.
registrovaný uživatel tarten 
04.05.2012 (19:58)  
ib: A těch 50-100 milionů tvrdil někde sám Žaluda, loni v létě v nějakém rozhovoru

O ničem takovém nevím. Nemáte odkaz?
Mám akorát článek teď zjara, kdy tam 50-100 MKč dohodil novinář (nebyl to označený citát Žaludy) a v létě se Žaluda zmínil, že to bude potřeba upravit, ale nevšiml jsem si ceny.

jen mě vytáčí lidská "hloupost".
Víte co lidi hlavně vytáčí? Co považují za hloupost, když chybně myslí, protože je zrovna vytočí jejich vlastní nepochopení, které je občas samozřejmě normální.

Ale snažil jsme se vysvětlit, že pro vnitrostátní rychlíky je vhodnější než nakoupit RJ, jednotlivé vozy, které při podobném objemu zakázky nemohou vyjít o tolik dráž.

Podle mě pro vnitrostátní rychlíky R nemá vůbec smysl taková kategorie jako rj nebo Bmz. To přeci nikdy nemůže při takové hustotě zastavování ekonomicky vyjít, aby se vyhrálo VŘ. No dobře, když už se musím dočasně courat na R s prastarými Bautzeny, možná by so k tomu mohlo přihodit nějaké Ampz, ale nevím nevím...

A snažil jsem se vysvětlit i to, že záloha z vozů lze dělat s menším počtem, než s jednotkami, to celé bylo směřováno k vnitrostátnímu provozu RJ.

Jistě lze, pokud vozy nejsou poruchovější než ty jednotky. Ani jednotky(!) 471 už prý nepotřebují těch 20% záloh co dřív. Hlavně prý proto, že je opravují bez nesmyslně dlouhého odkládání...

Jiná otázka je, jestli se provoz těch jednotlivých (=za normálních okolností dražších) vozů a jejich záloh a neustálá manipulace (není zadarmo) opravdu ekonomicky vyplatí. Dokonce tolik, aby se kupovala dražší, ale zato prostorově náročná kupátka do 2. třídy.

Závěrem, já jsem nikde neřekl, že RJ jsou špatné

Samozřejmě, od začátku vím, že se v tomhle shodujem.

a že se neměly kupovat, spíš naopak, je mi to líto.

I mě, jak jsem nejméně jednou naznačil. Přijde mi, že si tak ČD trochu podřezává větev a že možná příliš rychle ustupuje s kvalitou z EC a IC provozu, potažmo dočasně i R, a že to bude mít na ní nepříjemný dopad. Nevidím do té ekonomiky, ale předpokládám, že na Ostravsko+Žilinu+možná Košice, Blavu a Budapest, Vídeň a Villach by se s určitým ekonomickým rizikem poslat mohly, s výhledem na Katowice a Varšavu.

Ale třeba na Pha-ČB, kam to nad 160 nebude nikdy a kam to má být hodně pod 2 h, tam smysl nevidím.
04.05.2012 (19:28)  
Já sem klidnej dost, jen mě vytáčí lidská "hloupost". :-D

Jen pořád nechápu, proč odmítáte těch 16 milionů, to bylo totiž to správné, už i třeba proto, že se tam zavedla místa na kola... Takže finální cena produktu je 49 milionů a ni o píď míň. To si můžete opakovat co chcete... :-D

A těch 50-100 milionů tvrdil někde sám Žaluda, loni v létě v nějakém rozhovoru... Takže bohužel.

A jinak... Jistě 12 leté vozy jsou šroty, :-D Člověče vzpamatujte se, víte jak dlouho se odepisuje železniční vagon, už i to naznačuje, že to nebudou šroty :-D

Závěrem, já jsem nikde neřekl, že RJ jsou špatné a že se neměly kupovat, spíš naopak, je mi to líto.

Ale snažil jsme se vysvětlit, že pro vnitrostátní rychlíky je vhodnější než nakoupit RJ, jednotlivé vozy, které při podobném objemu zakázky nemohou vyjít o tolik dráž. A snažil jsem se vysvětlit i to, že záloha z vozů lze dělat s menším počtem, než s jednotkami, to celé bylo směřováno k vnitrostátnímu provozu RJ.
registrovaný uživatel tarten 
04.05.2012 (19:27)  
ib: Leckde mám také fůry plusů a u jednoho i mínusů, tak to asi nedělám sám, ale na ty vaše hovadiny si rád zamínusuju...

Ano, takových je tu bohužel víc. Prostě někteří jsou líní pochopit o co adminům jde. Už jsem nejednou dal plus někomu, s kým jsem nesouhlasil, ale jeho příspěvek mi připadal cenný kvůli něčemu. Třeba že rozjel diskuzi zajímavým směrem, obsahoval zajímavou myšlenku nebo údaj.
registrovaný uživatel tarten 
04.05.2012 (19:14)  
Tak teď se mi "podařilo" minulý upravený příspěvek přemlasknout novým. Nejdřív se uklidněte, jinak se s váma opravdu diskutovat nedá.

Šlo o to, že 100 MKč natvrdo za úpravu mašin si nikdo nedovolil tvrdit, ani ten legračně tendenční novinář, ale když rozhazovačně započítáte jeho 50-100 MKč za úpravu mašin, vyjde to místo 44,4 na 44,8-45,3 MKč za vůz. Včetně dražších jídeláků a řidičáků. Pochopitelně za původní rozsah, ne za tu úpravu pro Hamburk s 1. třídou navíc atd.

Ale Bmz asi nebudou šroty viď?
Možná jak které... jak se na nich podílela Studénka?
04.05.2012 (18:59)  
Tarten: Podepsaný to bylo.

Tak ještě jednou, jako blbečkovi, třeba ti to půjde po chuti líp, jak tak koukám...

Máš mašinu, kterou koupíš za cca 80 milionů (to je jedno) a zapřáhneš za ní soupravu. To je všechno co potřebuješ.

Ale koupíš vozy, který si s tou mašinkou nerozumí, tak musíš upravit mašinu, ale něco to stojí. Takže k celému tomu nákupu musíš započítat i to, že musíš vrazit prachy do tý mašiny. A proč? No jinak si s ní nebude rozumět, kdyby si koupil něco jiného nemusíš mašinu zhodnocovat. Už chápeš, proč to k těm vozum musíš připočítat?????
04.05.2012 (18:55)  
A co ti sem mám dát? Oběhy ICE? K tomu se teďka vážně nedostanu. :-D

Ale Bmz asi nebudou šroty viď? Mají zálohu 17%, Ampz mají zálohu 20%...
  1 2 3 4 5 ... 17      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko