..: Nová zastávka Kařez již slouží cestujícím :..

Nástup cestujících do Os vlaku na zastávce Kařez, foto: Aleš Petrovský Kařez/Zbiroh — Od půlnoci z 27. na 28. dubna zastavují osobní vlaky na nové železniční zastávce Kařez. Ta se nachází na trati 170 Beroun – Plzeň – Cheb. Prvním vlakem, který zastavil na této zastávce, byl rychlík R 828 z Prahy do Plzně. Úderem půlnoci také skončila éra osobní dopravy ve stanici Zbiroh, která odbavovala cestující od roku 1913. V provozu je zatím pouze jedno nástupiště ve směru na Prahu, kde ovšem zastavují vlaky v obou směrech. Nástupiště svou délkou 300 m umožňuje zastavování i pro ty rychlíky, které dříve zastavovaly ve Zbirohu. Menší vlnu nevole obyvatel Zbirohu vyvolalo umístění zastávky Kařez, která se nachází zhruba o 800 metrů dále od bývalého nádraží ve směru na Plzeň. Hlavní příčinou nespokojenosti byl fakt, že se cestujícím prodraží cestování. Stavba zastávky Kařez s sebou nese i pozitiva. Mezi ty hlavní patří umístění zastávky v docházkové vzdálenosti obce Kařez, bezbariérový přístup na nástupiště s výškou 550 mm nad temenem kolejnice a vybudování přestupního terminálu pro zastavování přípojných autobusů zejména pro obyvatele Zbirohu, kteří byli na tento systém zvyklí už ze stanice Zbiroh - ta byla vzdálena od stejnojmenného města 4 kilometry. Systém autobusů na zavolanou zůstává stále v platnosti.

Součástí terminálu je také parkoviště P+R pro dvacet aut, naopak stání pro cyklisty chybí. Jak již bylo zmíněno, zastávka Kařez ještě není kompletní. Dne 30. dubna odstartovalo snášení traťové koleje a přípravné práce pro stavbu nástupiště ve směru na Plzeň. Nově položený svršek spolu s nástupištěm a lávkou přes trať, která povede přímo k autobusové zastávce, bude hotov do poloviny června. Do té doby budou muset cestující používat blízký nadjezd a spoléhat se tak při přestupech na solidaritu vlakového doprovodu či řidičů autobusů, kteří i nad rámec plnění jízdního řádu počkají na dobíhající cestující. Jak si vyzkoušel náš redaktor, není snadné v některých případech přestup při využití nadjezdu stihnout. Bohužel tato nepříjemná situace bude i po dokončení celého projektu přetrvávat pro cestující na vozíku, kteří budou nuceni využívat dále silniční nadjezd s přístupovou rampou od zastávky a bude pro ně takřka nemožné stihnout v některých případech přestup mezi autobusem a vlakem.

Další novinkou na této trati by měla být zastávka Borek, která se bude dodatečně dodělávat do již rekonstruovaného úseku trati nedaleko Rokycan. Datum jejího zprovoznění se stanoveno na konec měsíce srpna tohoto roku.

Přestup z Os vlaku na autobus. Stačí pouze…, foto: Aleš Petrovský …překonat jednu rampu…, foto: Aleš Petrovský …další rampu a silniční nadjezd…, foto: Aleš Petrovský …a provizorní cestu. I po dokončení bude např. pro vozíčkáře jediná přístupová cesta mezi autobusovou a žel. zast., foto: Aleš Petrovský Pohled na vznikající zastávku, foto: Aleš Petrovský Pohled na terminál s P+R parkovištěm, foto: Aleš Petrovský Zde bude lávka se schodištěm pro rychlý přesun v rámci terminálu, foto: Aleš Petrovský I rychlíky zastavují v Kařezu, foto: Aleš Petrovský Na této zastávce najdeme dokonce dvě takové čekárny. Pojmou dohromady 24 sedících cestujících, foto: Aleš Petrovský

Zdroj: Správa železniční dopravní cesty, České dráhy, Rokycanský deník; foto: autor


Aleš Petrovský | 2.5.2012 (13:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Plzeňský


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.05.2012 (11:16)  
Myslím, že Sim to celkem jasně popsal. Jen připomínám pro úplnost, že místo stanice Zbiroh a Holoubkov vznikla stanice Kařízek. V Holoubkově je sice pro případ "COKDYBY" jedna dopravní kolej, ale ta je tam spíše pro manipuláky kvůli pile.
Takže mezistaničí vzdálenosti Hořovice - Kařízek - Rokycany - Plzeň jsou 13-15-17km, přičemž v Holoubkově a Ejpovicích jsou spojky.

V diskusi někdo napsal, že se zastávka posunula o 800m. Není to správně, posun je 1,3km. To vysvětluje i tarifní kilometry. Mezi Zdicemi a Kařízkem došlo ke zkrácení o 1km (tarifně). Kařez mohl být jak na km 72, tak na 73, protože do Kařízku je to přesně 2,5km. Takže se zřejmě rozhodli, že když ze Zbiroha se prodlouží tarifní km autobusu, tak se do Plzně zkrátí vlakové.

Zbiroh je město v Plzeňském kraji s 2,5tis. obyvateli. Hořovice ve Středočeském kraji pro srovnání mají 2,5x více obyvatel a zastavují tam všechny rychlíky.
registrovaný uživatel studio 
05.05.2012 (15:52)  
To Trupman:
Díky, já taky, to je šílené, to už měli udělat radši tunel :-D
03.05.2012 (18:58)  
tato trať se podle mého názoru měla hlavně opravit a případně upravit oblouky pro průjezd vyšší rychlostí (větší převýšení/naklápění souprav).
A teď se kromě menších přeložek udělalo tedy co?:-)

A ohledne tech kolejovych spojek ... pri rychlosti vlaku 120km/h znamena posunuti spojek o 3 km maximalne ztratu 5 minut, takze asi fakt nema smysl je mit takhle huste vedle sebe (zvlast, kdyz mezi Horovicema a Zbirohem zadne jine stejnak nejsou), vyuzitelne by to bylo asi jen v pri mimoradnostech a to by se jeste muselo zadarit, aby ten pruser byl v oblasti mezi Zbirohem a Karizkem a nikoliv Zbirohem a Horovicemi => pravdepodobnost limitne se blizici nule (v realu vim pouze o lonskem najeti do autovozu, kdy byly stejne zablokovany obe koleje).
Neví něnkdo jaké je plánová rychlost vlaku ve výměnách v jednotlivých stanicích? Díky
03.05.2012 (18:31)  
Petr Adášek - Spíš je blbost, že to nehlídají kamery či jiný bezpečnostní systém, v dnešní technické době by neměl být problém to napojit na nějakou bezpečnostní agenturu...
03.05.2012 (17:31)  
Jak se tak dívám na ty přístřešky, tak si říkám, že to dlouho nevydrží. Je celkem zbytečné tam dávat skleněné výplně, protože za pár týdnů poté, kdy odtamtud odjedou dělníci, to někdo roztříská ... Na 090 tyto přístřešky již nahrazují plechové ...
registrovaný uživatel thingie  mail  
03.05.2012 (12:33)  
6 km většina lidí ujde rychleji než bude interval průměrného vesnického busu, o kole ani nemluvě. A přepravní proudy mezi dvěma vesnicema budou jistě obří. Na tom stavět VHD, nevím nevím.

(Pro jistotu bych zdůraznil, že tím nechci říct, že by tak nemělo jet nic, ale že odvzét lidi rychle na rychlý vlak do Plzně je trochu zajímvější než je vláčet po všech prdelích, než je konečně vysadit v Rokycanech, nebo vézt je rovnou až do té Plzně.)
03.05.2012 (12:12)  
Přejmenoval bych to na Zářez.
registrovaný uživatel Sim 
03.05.2012 (11:53)  
M 474 003 > no, je asi vcelku jasne, ze pro dojizdeni Zbiroh - Karizek (vesnice, nikoliv nadrazi) nebo Zbiroh - Cheznovice asi nebude vlak zrovna optimalni variantou ;-)
03.05.2012 (11:49)  
Jo, takže pojedeme 4km autobusem na zastávku, pak 3km vlakem, a pak zase 5km autobusem a vzdušnou čarou se přemístíme o 6km. Systém rybí kost se asi vyplatí pouze na delší vzdálenosti. Připomíná mi to situlaci po pražských povodních, kdy si obyvatelé Proseka zvykli jezdit na Pankrác autobusy a když zase začalo jezdit metro, tak strašně nadávali, že musí v Holešovicích přestupovat a čekat. Údajně jízda pouze autobusem trvala o 10 minut déle.
registrovaný uživatel Sim 
03.05.2012 (11:36)  
Frantisek > me prave cely ten princip upravy stavajiciho reseni prijde jako to temer nejlepsi, co se mohlo udelat:
- byla zastavka v polich, ze Zbiroha i z Kareza to bylo daleko, takze se to predelalo tak, aby aspon Karez to mel uprostred obce
- ze Zbiroha bylo nutne dojizdet autem/busem/na kole tak jako tak, ze to je o fous dal tezko nekoho zabije (i na tom kole to bude rozdil do 10 minut jizdy)
- rychliky zde zastavuji tusim jednou za 4 hodiny (Klatovy), jinak osobaky ... takze tri ze ctyr rychliku to projedou a diky optimalizovane stope v mistech puvodniho nadrzi v polich u Zbiroha si to posvisti pravdepodobne rychleji, nez donedavna v mistech nove vybudovane zastavky
- system "rybi kost" je asi to nejlepsi, co muze zeleznicni doprava nabidnout - bez ohledu na to, zda "zebra" tvori lokalni trate, autobusy, nebo treba mikrobusy na zavolani. Naopak, jizda autobusu treba z Rokycan nebo Horovic soubezne s vlakem tak, aby zavezl lidi do 4 km od drahy vzdaleneho Zbiroha, je to nejhorsi, co muze zeleznici potkat

A ohledne tech kolejovych spojek ... pri rychlosti vlaku 120km/h znamena posunuti spojek o 3 km maximalne ztratu 5 minut, takze asi fakt nema smysl je mit takhle huste vedle sebe (zvlast, kdyz mezi Horovicema a Zbirohem zadne jine stejnak nejsou), vyuzitelne by to bylo asi jen v pri mimoradnostech a to by se jeste muselo zadarit, aby ten pruser byl v oblasti mezi Zbirohem a Karizkem a nikoliv Zbirohem a Horovicemi => pravdepodobnost limitne se blizici nule (v realu vim pouze o lonskem najeti do autovozu, kdy byly stejne zablokovany obe koleje).
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko