Mnichov — Podle rozhodnutí patentového soudu mohou označení S-Bahn používat i jiní dopravci, než DB. DB měla totiž patent na označení i všechny služby s touto kategorií vlaků spojené. Soudní spor vyvolalo Lipsko, které napadlo jiný zajímavý fakt: Pokud totiž bylo označení S-Bahn použito jiným dopravcem, musel tento dopravce z titulu patentu od roku 2010 platit 0,4 centu za každý ujetý vlakokilometr. Toto ustanovení de facto odradilo všechny konkurenty DB na provozování vlaků v kategorii S-Bahn, která si tak zajistila monopol. Toto se nyní změní a na linkách S-Bahn tak budou v celém Německu k vidění i jiné soupravy než klasické červenobílé s logem DB.
Zdroj: N24
Borovička: Dobrá poznámka :-)
Asi někdo něco narýsoval špatně nebo se tak děje z vyšší moci boží. No pak to plnohodnotný S-bahn není.
Označení S-bahn vzniklo v Berlíně je zkratka ze Stadtbahn anebo Schnellbahn. Ale třeba ve Stuttgartu se jako Stadtbahn označují tramvaje, které v centru jedou v podzemí a na okraji města po samostatných tělesech. A aby byl bordel úplný, tak její linky mají označení U1-U18 :-)
František: Za RegionalExpress by si DB zcela jistě nechala platit. Ty kategorie RB/RE místo původních P/E (Personenzug/Eilzug) si DB vymyslela právě proto, aby si je mohla zaregistrovat jako ochrannou známku.
Sim: Ono sice existuje nějaké značení pro výběrová řízení, ale nejen že ho nikdo nepoužívá, navíc ho většina lidí vůbec nezná, protože kromě podkladů k těm řízením se nikde nevyskytuje. Možná i zde je chyba.
Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.
- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.