..: Správní rada rozhodla, SŽDC povede Jiří Kolář :..

Jiří Kolář (ČD), otevření Království železnic, foto: Josef Petrák Praha — Správa železniční dopravní cesty má po 18 měsících od rezignace Jana Komárka opět generálního ředitele. Pavel Habarta, dosavadní náměstek pověřený řízením, předal vedení státní organizace Jiřímu Kolářovi, který dosud působil jako náměstek generálního ředitele Českých drah. Ten byl na pozici vybrán z pěti finalistů, které správní rada SŽDC vyslechla ve čtvrtek 19. dubna. Ačkoliv se výběrového řízení zúčastnilo celkem 22 uchazečů a uchazeček, některá média, včetně České pozice, označovala Jiřího Koláře za favorita již při zahájení výběru. O jeho možném přechodu ke správci kolejí se navíc mluvilo už v září 2011, kdy v pozici manažera ČD dokončoval zajištění převodu živé dopravní cesty na SŽDC. Podle Koláře však v té době nebyly pro jeho uplatnění na organizaci podmínky. Po nástupu do nové funkce chce podle svých slov řídit SŽDC prozákaznicky. Mezi klíčové otázky jeho působení bude patřit finální verdikt o přijetí značky Česká železnice, ale také jasná definice dialogu s ministerstvem, kraji a dopravci. Další rozhodování pak ovlivní, kam půjdou investice z velmi omezeného balíku státních peněz, ale také osud protihlukových stěn a jejich případnou náhradu za vkusnější řešení, nebo šetrnější výlukovou činnost a zohlednění přípojových vazeb ze strany živé dopravní cesty. Ještě před ustanovením Koláře do čela organizace odstoupil ze své funkce náměstek Jiří Kohout, kterého dosadil během působení na SŽDC Pavel Habarta.

Zdroj: SŽDC


Josef Petrák Poslat mail autorovi | 20.4.2012 (1:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Podniky

Další z regionu Česká republika (celá)


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
23.04.2012 (18:42)  
Jak to tady čtu, nejlepší kandidáti by byli někteří zdejší experti :-)
23.04.2012 (14:43)  
Dalo se to čekat, nikdo jiný než dlouholetá loajální modrá guma na takovém místě být nemůže. Tady je záruka, že se dojičům státního rozpočtu nezačne koukat pod prsty

Pana Koláře jsem znal ještě v době , kdy se ujal vlády nad OPŘ Ústí nad Labem. Jeho nástupem se tam tehdy poměrně dost změnilo. Lidi před ním brali své zákazníky jako póvl , který jim pouze přidělává práci.... on už si tehdy uvědomoval , že budoucnost ČD tkví právě ve spokojených zákaznících. Upřímně řečeno , železniční dopravci mohou jeho příchodem na SŽDC dost získat. Přichází tam člověk , který má blíže k železničnímu provozu než k politice. A to u takových firem nebývá moc obvyklé.
registrovaný uživatel BigDye 
22.04.2012 (12:10)  
U vedení SŽDC se ze zákona (oprávněně) požaduje odborná způsobilost, což Habarta nesplňoval, a proto jsou teď jeho rozhodnutí sporná. A ukažte mi odborníka, který nemá nic společného s ČD. Dejme Kolářovi šanci.
22.04.2012 (9:36)  
Ad-Bohumil Stejskal:
GUMA
???-!!!
Ostatní si domysli sám.
22.04.2012 (2:20)  
No potěš, takže SŽDC půjde pěkně na ruku ČD, takže to určitě negativně poznamená konkurenci... a odnesou to zase jen cestující :-(
21.04.2012 (21:42)  
Pazzy: a kdo to teda má být? Vaši výtku sice chápu, ale na tak malém rybníčku, jako je ČR, to je docela neřešitelná otázka. A při vší úctě k vynikajícím platům top managementu státních firem, myslím, že rakušáka by svými platovými možnostmi spíše pobavili.
registrovaný uživatel Pazzy 
21.04.2012 (20:05)  
A opravdu myslíte, že je dobře, že vedení firmy dělá bývalý vrcholný manažer největšího zákazníka? Nebudou tam až moc silné vazby?
Ale co, na to jsme stejně zvyklí...
21.04.2012 (13:27)  
Dalo se to čekat, nikdo jiný než dlouholetá loajální modrá guma na takovém místě být nemůže. Tady je záruka, že se dojičům státního rozpočtu nezačne koukat pod prsty.
21.04.2012 (11:52)  
Borovička: Jak jako není jasný přínos pro firmu? Nebudu se opakovat, ale jsem přesvědčený, jak jsem psal, že by podobná funkce ČD prospěla a zrovna Fejk si myslím, že na ni byl v tu dobu víc než vhodný člověk. Pravdou je, že díky odborům a podobné havěti, co udělala skandál z jeho platu, to nakonec ČD opravdu uškodilo. Co se týče propagandy nebudu to komentovat, hlupáky nehodlám přesvědčovat. Nicméně si myslím, že základem k tomu, aby firma velikosti ČD fungovala je důležitý hlavně management, tudíž je ten plat naprosto ok. Když totiž ta firma bude dobře řízená, tak se nakonec bude mít dobře i ten poslední uklízeč vagónů. Jestli mi nevěříte, srovnejte si podmínky zaměstnanců ČD a ČEZu, Škodovky...
21.04.2012 (11:25)  
Pánové, myslíte si, že do pozice ředitele SŽDC se volí člověk bez politického podtextu? Je zřejmé, že zákulisní tlaky urychlily čistku z VV na ODS, :-). Prvně se hovořilo, že nový ředitel SŽDC vystřídá Habartu až za několik měsíců. Jsem zvědavý, jak dopadne nalévání peněz do ČD neustálými přeprodeji majetku od SŽDC. Aby pak mezinárodní soud neřekl něco v duchu špatné transformace a tím účelného nerovného přístupu k dopravcům, to zase budou všichni zvedat ruce a říkat "to né já, to on"...
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko