..: PKP PLK plánuje na CMK postavit stanici Opoczno Południowe :..

Logo PKP PLK, foto: PKP PLK Opoczno — "Tu stacja Opoczno Południowe. Pociąg TLK 225 do Katowic stoi na torze pierwszym przy peronie drugim. Planowany odjazd pociągu za 5 minut." Přestože dnes toto staniční hlášení nikde neuslyšíme, v roce 2014 by podobná hlášení mohla být naprosto běžná. A stanice Opoczno Południowe by se tak po stanici Włoszczowa Północ stala druhou stanicí na Centralne Magistrale Kolejowe, kde by zastavovaly osobní vlaky. Pro město Opoczno, které má přibližně 23.000 obyvatel, by to znamenalo nemalou úsporu času při cestování vlakem do Krakova či do Varšavy. Zatímco dnes trvá cesta do Varšavy téměř 3 hodiny a cestující musí dvakrát přestupovat (nejprve z autobusu na vlak ve stanici Tomaszów Mazowiecki a poté ještě ve stanici Koluszki), díky nové stanici by cesta do hlavního města trvala pouze hodinu. Do Krakova a Katovic by pak obyvatelé Opoczna dojeli asi za 90 minut.

Osvědčený model: Włoszczowa Północ

Když byla v roce 2006 otevřena stanice Włoszczowa Północ, zastavovaly zde pouhé dva vlaky denně a počty cestujících rovněž nebyly příliš vysoké (přibližně 130 lidí za čtvrtletí). Výstavba této stanice stála 909 000 zł (z toho se částkou 300 000 zł podílelo město Włoszczowa) a zasloužil se o ni tehdejší vícepremiér Przemysław Gosiewski. Mediální kritika o zbytečné zastávce na CMK a obtížích se sestavováním jízdních řádů však naopak přispěla k tomu, že se počty cestujících zvýšily. Dnes na této stanici zastavuje 22 vlaků denně a jen dopravce PKP Intercity prodal za první čtvrtletí letošního roku přes 3900 jízdenek do a z této stanice. Stanici dnes využívají nejen lidé z města Włoszczowa, ale i lidé bydlící i 50 km od této stanice, kteří k vlaku přijedou autem. Stanice tak funguje i v rámci systému Park&Ride. Maciej Dutkiewicz, tiskový mluvčí PKP PLK, vidí v nové stanici Opoczno Południe ještě vyšší potenciál, který zdůvodňuje vyšším počtem obyvatel. „Úspěch stanice Włoszczowa Północ dokazuje, že investovat do těchto staveb má smysl,“ říká Maciej Dutkiewicz. Nové stanici Opoczno Południowe momentálně stojí v cestě hlavně nedostatek finančních prostředků na stavbu.

Zdroj: PKP Włoszczowa to sukces. Czas na Opoczno, Być jak Włoszczowa, PLK szukają środków na stację w Opocznie


miropiro | 21.4.2012 (14:00)
Zusammenhängende Nachrichtenopen/close

Weitere von Stavby a projekty

Weitere aus Polsko


  1 2      Zpráv na stránku:   
22.04.2012 (23:59)  
JOHNZ: Proti rychlé a pomalé lince BA-KE bych neměl nic, kdyby IC vlaky měly nějaký civilizovaný interval... což rozhodně nemají.
Registrierter Benutzer JOHNZ 
22.04.2012 (23:45)  
Josef Petrák: To, že slovenský vymetací rýchlik nie je na rozdiel od českého vymetacieho rýchlika radený z koženiek (aj keď občas k tomu teda veľa nechýba ...), tak to neznamená, že to nie je vymetací rýchlik. Na trasu BA-KE sú primárne určené IC vlaky, ktoré premávajú v relatívne rozumné doby a s pár zastávkami. V Dubnici (a Ilave) je akurát prúser v tom, že sú tam významné železničné stanice nasekané tak, že onen rýchlik oproti osobáku ušetrí len 1 zastávku ...
22.04.2012 (21:33)  
RadoB: Ten váš superdlouhý koridor je vůbec naprd - každý by chtěl mít zastavující rychlíky a regionálka je pak pro srandu. No a pokud někdo s tím 6xx chce jet BA-KE, tak se ukope nudou z milionu zastávek. :)
22.04.2012 (20:54)  
miropiro: Není ani tak důležité, jak se ta stanice jmenuje podle polské Wikipedie, důležitější je, jak se jmenuje podle provozovatele dráhy PKP PLK.
Registrierter Benutzer RadoB 
22.04.2012 (18:45)  
U nás Dubnica nad Váhom s počtom obyvateľov k 31.12. 2010: 25 088 akosi stále nemá nárok na to, aby v nej zastavovali 600-kové rýchliky. Ktohovie prečo. Páni sediaci na Rožňavskej možno ani o tom nevedia.
22.04.2012 (11:16)  
to Damian Kazimierczak

prodloužení ze 2,5 hod. na 4 hod? Tedy o hodinu a půl? Psali, že tam má být zastávka, a ne přestávka!
Registrierter Benutzer valikr  mail  
22.04.2012 (9:51)  
"druhou stanicí na Centralnej Magistrale Kolejowej"
21.04.2012 (23:43)  
Vlaků PKPIC tam zastavuje 16 denně (z nich některé nejezdí každý den). Tedy ne, že by to nějak zásadně měnilo ty počty...
Registrierter Benutzer David Jaša  mail  
21.04.2012 (23:16)  
Dnes na této stanici zastavuje 22 vlaků denně a jen dopravce PKP Intercity prodal za první čtvrtletí letošního roku přes 3900 jízdenek do a z této stanice.

Což je úžasných 1,96 cestujících na jeden vlak.
21.04.2012 (23:13)  
Název článku je zavádějící, ta stanice se stavět nebude, protože už existuje. Jedná se pouze o výstavbu nástupiště a s tím související infrastruktury. A stanice se jmenuje Opoczno Południowe, nikoli Opoczno Południe, ale to je drobnost.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Kommentare äußern den Ansicht der Leser.
ŽelPage übernimmt keine Haftung für deren Inhalt.

- Korrespondent oder ŽP Mitglied, - Editor oder ŽP Admin

Kommentar hinzufügen
Kommentare dürfen nur registrierte Benutzer senden.
Bevor Sie Kommentieren, melden Sie sich bitte an oder registrieren Sie sich.
Anmelden
 
 
  
 
   Registrieren

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko