..: Odhaleno: Przewozy regionalne mění název a představují nové plány :..

Przewozy ReionalneVaršava — Společnost Przewozy Regionalne (PR), zajišťující v Polsku regionální dopravu, má značné potíže. Maršálkové polských vojvodství totiž nejsou spokojeni s nízkou kvalitou vlaků tohoto dopravce a tak se stále více a více mluví o tom, že řešením by mohli být noví dopravci. Hrozba většího vstupu konkurence v regionální dopravě v Polsku se ale příliš nelíbí představitelům společnosti Przewozy Regionalne. Výsledkem vstupu nových dopravců by totiž bylo, že by společnosti Przewozy Regionalne zbyly jen spoje mezi vojvodstvími, kde však dominuje dopravce PKP Intercity. A proto vedení společnosti začalo vymýšlet jak dál. Tyto plány byly ještě donedávna přísně tajné, naší redakci se ale podařilo získat od bývalého pracovníka firmy PR náznaky plánů. Vedení společnosti bylo sice zprvu trochu zaskočené kvůli tomu, že se o jejich plány zajímáme, nakonec nám ale byly poskytnuty následující zajímavé informace.

Plány - změna názvu a nová spojení

EN 57 PKP První významnou změnou bude změna názvu společnosti. Nový název Przewozy międzynarodowe naznačuje, že cílem bude proniknout na mezinárodní tratě. Z plánů, které máme k dispozici od vedení společnosti, vyplývá, že půjde o trasu Varšava - Bratislava. Dále již citujeme ředitelku společnosti Małgorzatu Kuczewskou-Łasku: "Rádi bychom nabídli cestujícím na této trase nižší cenu. Spojení bude zajištěno jednotkami EN57, které budou pro tyto účely upraveny pro mezinárodní provoz. Těmito úpravami se rozumí především přestavba jednotek na maximální rychlost 160 km/h a modernizace interiéru. Úpravy zajistí společnost Prasa - doufáme, že tentokrát to nezprasí a dodají nám výsledek v požadované kvalitě. Provedení bude nově noční a denní. Jednotky určené pro cestu přes den nově nabídnou tři vozové třídy. První třída bude klimatizovaná a cestující bude moci použít i zásuvek pro napájení notebooků. Zvažujeme i wifi a různé slevové poukázky pro cestující. Chybět by neměl samovar, díky kterému si budou moci cestující vychutnat čaj dle nabídky. Druhá třída bude rovněž klimatizovaná, ale bez zásuvek a dalšího servisu. Třetí třída nebude klimatizovaná a cestujícím budou muset stačit plastiková sedadla. Máme za to, že plastová verze sedadel je méně náročná na údržbu a navíc je hygieničtější. Co se týká varianty noční, zde jsou naše plány o něco radikálnější: cestující buďto pojede v kupé, kde bude šest lehátek - to bude první třída. Ráno obdrží cestující čaj. Druhá třída je pracovně nazvaná "pociąg bydłowy" - bude odpovídat třetí třídě denní verze. V tuto chvíli Vám bohužel nemohu sdělit detaily ohledně toho, jak dlouho potrvá cesta s naší společností z Varšavy přes Katowice a Ostravu do Bratislavy a kde budou vlaky zastavovat, ale rádi bychom nabídli dvě noční spojení a dvě denní. Pakliže bude projekt úspěšný, rádi bychom jej rozšířili o přípoje na sever Polska do Gdaňsku a na jihu do Budapeště. Další variantou v případě úspěchu projektu bude spoj z Varšavy přes Katowice, Bohumín, Žilinu do Bratislavy. V úvahu přichází i spoj z Košic do Žiliny, kde se jednotka spojí s jednotku z Bratislavy a dvě třídílné jednotky pojedou do Bohumína, kde se spojí s jednotku od Bratislavy jedoucí přes Břeclav. Na polském území by tak měly jezdit ve výsledku tři spojené třídílné jednotky. Co se týká cen jízdenek a financování provozu, cestujícím nabídneme nižší ceny. Ale v tuto chvíli Vám k cenové politice nemůžeme poskytnout detaily. Peníze chceme získat reklamními plochami ve vlaku. Použití záchodu bude za příplatek."

Na náš dotaz, kdy přesně chce nový dopravce vyjet a jaké bude označení kategorie vlaku, se nám dostalo odpovědi, že tomu tak bude nejpozději na konci června, aby již během léta bylo možno nabídnout levné spojení z Varšavy do Bratislavy. Pokud vše půjde, mělo by být v létě realizováno spojení z Bratislavy do Gdaňsku. Vlaky budou v kategorii ENN a END. Vysvětlení těchto zkratek je jednoduché: ENN znamená EuroNightNocny a END EuroNightDzienny. "Zkratky END a ENN se navíc hodí, protože spoje budou zajišťovat jednotky EN57. Jeden spoj bude mít určitě označení END/ENN 57," vysvětluje rozhodnutí o názvu kategorie těchto mezinárodních vlaků Małgorzata Kuczewska-Łaska.

Zdroj: JEPOPO


miropiro | 1.4.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Fikce a vtipy

Další z regionu Polsko


01.04.2012 (20:40)  
Letos máme nějak málo aprýlovejch článků.
registrovaný uživatel bugear 
01.04.2012 (20:18)  
Nějak to ale nekoresponduje s předchozím článkem, kde měnily název na PKP Przewozy Regionalne.
01.04.2012 (19:28)  
Malgořáta zapomněla zmínit bonus - ohnivou show v Nedakonicích či Púchově :-))))
registrovaný uživatel RadoB 
01.04.2012 (19:09)  
Joj škoda že Przewozy Miedzynarodowe na túto trasu nevyberú ten najmenší motorový vozeň z dielní bydhošťskej vagónky. Mohli by tak trasu upraviť cez najchudobnejšie regióny - Podkarpatské vojvodstvo v Poľsku, východné Slovensko a celé Maďarsko. Aspoň by sa oživila trochu doprava na žel. prechodoch kde ju odstavili novodobí makroekonomickí diktátori. Navrhoval by s trasu:
Varšava - Krakov - Stróže - Jaslo - Sanok - Zagórz - Luupków - Medzilaborce - Humenné - Košice - Hidasnémeti - Forró-Encs - Szikszó - Miskolc - Budapest - Gyor - Hegyeshalom - Rajka - Rusovce- Bratislava Petržalka - Bratislava hl. st.
Týmto trasovaním by do tohoto motoráčiku prilákali žeôezničných fandv ktorí strašne smútia, ako sa v akože zjednocujúcej Európe ruší medzinárodná železničná doprava.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Logowanie
 
 
  
 
   Zarejestruj się

© 2001 - 2024 ŽelPage - administratorzy


Info
informacni okenko