..: Velikonoční výluka provozu pražského metra na lince C :..

Souprava metra Siemens M1, NH, foto: Vítek_V Praha — Ten, kdo by čekal, že omezení provozu vlaků z důvodu výluk na trati je dominancí pouze povrchové železniční dopravy, bude nejspíš překvapen. Ten, kdo využívá ke každodenní dopravě metro na lince C zanedlouho možná o trochu méně. Během velikonočních svátků proběhne totiž ve stanici I. P. Pavlova celková sanace výhybky č. 2 v 1. koleji, která si vyžádá přerušení provozu v úseku Muzeum - Pražského povstání od 21. hodiny pátku 6. dubna do úterý 10. dubna 2012 3.50 hodin. V úseku Pražského povstání - Hlavní nádraží pak bude zavedena náhradní autobusová doprava v trase linky X-C, přičemž stanice Vyšehrad a I. P. Pavlova budou po dobu prací trvale uzavřeny. Z důvodu obsloužení přestupní stanice Muzeum a centra metropole bude zaveden jednokolejný obousměrný provoz po 1. koleji z Florence.

V oblasti jmenované výhybky na IP bude s drobným předstihem během přepravních výluk odpojen a demontován programový pás vlakového zabezpečovače PA 135, dále odkloněna VKV dvoulinka a služebními vlaky navezeno kolejivo, nové pražce a další nezbytné součásti. Samotné práce obnášející mj. odpojení přestavníku, demontáž přívodní kolejnice, výměnu dřevěných pražců a štěrkového lože proběhnou až v prodloužené výluce. Během ní bude na místě pracovat mimo jiné i dvoucestný bagr, zřejmě typu MHS.

Nástupiště, I.P. Pavlova, foto: Michal Kuty / BeanZ hlediska zabezpečení jízd osobních vlaků bude provedena úprava staničního zabezpečovacího zařízení ve stanici Florenc C, kde bude mj. při stavění jízdních cest na 1. kolej kontrolována volnost kolejových úseků až na Muzeum. V praxi to tedy bude znamenat, že každý vlak, který standardně přijede z Letňan na Florenc bude odtud pak přes kolejovou spojku ("kříž") za stanicí pokračovat v nesprávném směru na Muzeum a odtud zpět na Florenc, odkud bude dále pokračovat ve dvoukolejném provozu ve směru Letňany.

V odůvodněných případech, kdy bude nutná výměna, či nahrazení soupravy z úseku LT - MUC bude možno dle dispozic vlakového dispečera provést manipulační jízdu správným směrem z Florence na Pražské Povstání po 2. koleji, přičemž každá souprava, která by tímto úsekem jela, bude mít status mimořádného kontrolního vlaku. Výhledově je v termínu 5. - 8. července 2012 plánována též výměna, resp. sanace výhybky ve stanici Náměstí Míru a přepojování měnírny na DE, což by znamenalo provoz pouze v úseku Depo Hostivař - Náměstí Míru.


Vítek_V | 15.3.2012 (7:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Stavby a projekty

Další z regionu ČR Praha


  1 2      Zpráv na stránku:   
20.03.2012 (15:36)  
Kéž by šlo celou tu Matru vytrhat jak z trati, tak z vlaků a nahradit to elegantní, efektivní a user friendly Elzou(o ARSce radši snít nebudu, neb bych byl za blázna)...

Ta Strašnická vznikla takhle proto, že žádná Skalka a Depo Hostivař(stanice) neměla v době projektování Strašnické existovat. Mělo jít o dvojkolejnou spojku do depa. Ze strašnické měla trať pokračovat dále přes Zahradní Město a Nádraží Hostivař do Petrovic. Nestalo se tomu tak a byla vystavěna stanice Skalka a Depo Hostivař.
18.03.2012 (5:02)  
Bean) Dovolena to jisti ;) Ba ne, oni snad tam maji byt ve dvou, stejne tak na IP a NM. A pak i ty stanice okolo budou nejak posilene.
registrovaný uživatel Bean 
17.03.2012 (18:47)  
Vítek_V: pohotovost to jistí :)
registrovaný uživatel stoupa  mail  
17.03.2012 (17:16)  
Kluci, neblázněte,

Berlin zavírá z obdobných důvodů cca půlku U 2 na týdny a pak jen 1/3 další týdny. bude to průsšvih, ale bude. To jsou "!Pražští metrníci" kabrňáci!
17.03.2012 (12:03)  
743 010-1) Ano, máte s IP 2 pravdu, dokonce jsem to do textu ze začátku i napsal, ale ke konci mi to nějak uteklo...

Bean) Je to tak, každá souprava od LT po 2. koleji pojede přes kříž po nesprávné Muzeum a zpět. A když se v tom úseku něco zpozdí, bude to "zajímavý," jak psal kolega. Na FRC by měl být nějak upraven automatický obrat a jezdit se na něj, takže na nějaký předání na dálku, nebo delší nepřítomnost to moc nepřipadá v úvahu.
17.03.2012 (10:29)  
Jahoda + Johny_travnikar: U těch výtažných kolejí na Strašnické nechybí pár metrů, chybí tam docela dost a nikdy nebyly plánované jako odstavné místo pro el. vlaky (ty v té době už dávno byly pětivizové, jak píše Bean). Také to nebylo potřeba, protože Strašnická měla odjakživa spojku do depa Hostivař, napojenou přes její obratové koleje.

Funkce odstavné koleje na příjezdu tedy byla zejména prokluzová vzdálenost "za návěstidlem s vykřičníkem" s výměnou postavenou přímo, aby vlaky mohly do stanice vjíždět "plnou rychlostí". Dnes je tam výměna trvale do odbočky, takže toho využíváno není a vlak má sníženou rychlost na 40 km/h.
registrovaný uživatel Bean 
17.03.2012 (8:20)  
Johny_travnikar: akorát že v době výstavby stanice Strašnická jezdily na A pětivozové 81-71. Jedinný smysl těchto kolejí je akorát o noční výluce při potřebě odstavení služebního vlaku.
17.03.2012 (0:54)  
jahoda: Ty odstavné koleje na Strašnické bych nepovažoval za hloupost, když pochází z dob, kdy jezdili kratší soupravy a Strašnická byla konečnou stanicí... :o)
registrovaný uživatel syrda  mail  
16.03.2012 (22:51)  
Bean: opravdu by měly jet všechny spoje. Mělo by se ale jezdit v intervalu 7,5 min (místo obvyklých 6 min).
16.03.2012 (21:52)  
Autor: nemáte prosím informaci, že by byla na IP opravována v dohledné době i výhybka na 2. koleji? Tam je to taky docela rachot a "off-road" nebo spíš "off-rail"...

Ale uznávám, že na NM je ta výhybka asi v horším stavu.

Díky.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko