..: Regionovy s motivy Pardubického kraje již v provozu :..

Regionova 814.166 v novém kabátu, foto: Matouš DanielkaPardubice — Dne 7. března představily České dráhy a Pardubický kraj první realizace celoplošných polepů lokálních vlakových souprav s motivy regionu. Poutavé polepy mají zatraktivnit cestování vlakem a propagovat cestovní ruch na východě Čech. Mezi prvními se ho dočkaly dvě motorové jednotky regionova. 814.166 ještě do nedávna brázdila koleje v nezměněném „tradičním“ žlutozeleném nátěru od grafického studia Konting. Nyní nese celoplošný polep s motivem chrudimského loutkářství a její skříň zdobí vizualizace loutek z expozice místního Muzea loutkářských kultur. Druhá jednotka 814.177 byla nově zakoupena s podporou EU z Regionálního operačního programu. Její celoplošný polep představuje expozici muzea v Moravské Třebové – mumii princezny Hereret. Obě jednotky budou mít rozdílné územní oblasti své působnosti, ale každá v okolí svého prezentovaného muzea, respektive expozice. Princeznu Hereret můžeme potkat primárně na trati Česká Třebová - Moravská Třebová, Loutky pak mezi Pardubicemi a Chrudimí.

Prezentace polepů vozidel 7.3.2012, foto: Matouš DanielkaMyšlenka iniciátora projektu, hejtmana Pardubického kraje Radko Martínka, inspirovaná na vlastní dovolené cestováním „vyšperkovanými“ švýcarskými vlaky Bernard Express bude rozšířena v letošní a příštím roce o dalších šest souprav prezentující i vítězný motiv z letní ankety - Kunětická hora. Představení prvních dvou polepů se zúčastnil i hejtman Královéhradeckého kraje Lubomír Franc. Ten zastupoval sousední kraj, neboť se připravují polepy pro pět nových elektrických jednotek Škoda 7Ev RegioPanter, jež budou nasazeny v provozu mezi krajskými městy Hradec Králové a Pardubice. V případě pozitivních ohlasů veřejnosti není vyloučeno další rozšíření tématických polepů i v Královéhradeckém kraji. Samotné polepy provedla, jako ostatně všechny reklamní motivy vozidel Českých drah, reklamní agentura Railreklam, dceřiná společnost Českých drah. Z důvodu snadnější realizace se regionální motivy nachází pouze na skříni vozů a mimo provozní popisy a značky, což motivům ubírá značně na kráse a ve výsledku působí nepřehledně (pozn. autora). Je otázkou, kolik nových návštěvníků třeba do muzea loutek vlak jezdící mezi Chrudimí a Pardubicemi přitáhne a jestli by spíše neměl jezdit tam, kde cestující toto muzeum asi neznají.

Polepování vozů motivy regionu, foto: České dráhy/Pardubický krajPolepování vozů motivy regionu, foto: České dráhy/Pardubický krajRegionovy v polepu, foto: Matouš DanielkaRegionova 814.166 s motivem tradice Chrumského loutkařství, foto: Matouš DanielkaRegionova 814.177 s motivem Princezny Hereret, foto: Matouš DanielkaMotiv loutky Chrudim, foto: Matouš Danielka

Zdroj: Pardubický kraj


Matouš Danielka Poslat mail autorovi | 8.3.2012 (23:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Vozidla Reportáže

Další z regionu ČR Pardubický


  1 2 3      Zpráv na stránku:   
09.03.2012 (11:16)  
Jo je to docela dobře.
09.03.2012 (10:56)  
Ale jo, jen směle polepujme, ale hlavně ať se nezalepujou okna - ty perforovaný jsou naprostá hrůza. člověk z toho obvykle nevidí ven ani prd.
registrovaný uživatel wen 
09.03.2012 (10:49)  
A. J. Crowley:To je nějaké nepochopení - podle všeho nejde o aktivitu ČD, ale především kraje, a nejde o propagaci ČD, ale podporu cestovního ruchu. O provedení můžeme diskutovat (mně se líbí), ale myšlenka je to jistě správná a postup ve světě zcela běžný.
09.03.2012 (10:45)  
A.J.Crowley: Proč ČD nerozvinou reklamu na lokomotivách (Duhová energie, ČEZ, Euro, Poštovka,...) na celou soupravu?
Protože by po několika dnech provozu ta souprava asi dávno nebyla ucelená :-) Když DB Fernverkehr přecházelo z červenobílého schématu na bílé s červeným proužkem, zpočátku se tu a tam objevil bílý vůz v červené soupravě, ale jinak se přebarvily rovnou celé soupravy (souvisí s režimem provozu a údržby klasických souprav u DB). U nás není třeba komentovat to míchání Najbrtu s původními nátěry (akorát ty dvě brněnské najbrtí hydrosoupravy se snad daří udržet ucelené), případně ty "historické" polomáčené 854 a Btn, které se samozřejmě nahodile míchají s těmi ostatními.
09.03.2012 (10:37)  
No možná mohli ty technické údaje převést na plakát do příslušných barev, to se moc nepovedlo. Nápad na rozšíření skutečně komerčních reklam na soupravy by podle mě spíš než "bonem ucelené soupravy" dopadl pomícháním reklam. Když se nějaký vůz rozbije, je třeba ho vyměnit; odstavit celou soupravu sice lze, ale pak by nemusely některé vlaky vůbec vyjet. Mně osobně komerční reklama na vozech nijak nechybí, a pokud v podobných případech jde většina zisku reklamní agentuře (což jsem slyšel kdysi o pražském Rencaru, třeba to mají ČD ošetřené lépe), není moc o co stát. Nekomerční reklama mi nevadí. Je ovšem otázka, zda musí kraj, který "šetří" rozbitím systému, utrácet peníze za zbytečnosti. Zas to možná bude mít větši efekt než onehdy u ČD aplikovaná reklama produkt umístěná na produktu samotném (ve stanici). Kvalita dopravy a cena jízdného však s penězi na krajskou reklamu souvisí jen částečně, lze ji ovlivnit i mnoha jinými způsoby při stejné výši úhrady od kraje.
registrovaný uživatel Sim 
09.03.2012 (10:22)  
Vlad > tohle mi cim dal tim vic zacina smrdet; pokud to chapu spravne, na reko sukafonu uz nejdou vypsat vyberka tak, aby se podojila EU, takze nekdo vymyslel dalsi penezovod; vysledkem nebude "rekonstrukce sukafonu" ale "pojizdny billboard na turisticke cile v regionu" ...

Puvodne byla regina reko sukafonu; vzal se motor a vlek a nechal se predelat, platilo se za predelani.

Dnes se vezme motor a vlek a ten se daruje? /proda? Parsu, od ktereho se po reko koupi zpatky?
registrovaný uživatel PepaN 
09.03.2012 (10:03)  
Jak to jen říci slušně... Kdyby raději pardubický kraj nevymýšlel 3,14čoviny a raději se zaměřil na (ne)kvalitu své veřejné dopravy... Jinak většině lidí je úplně putna, jestli je to nová, čí modernizovaná jednotka...
09.03.2012 (10:01)  
je to krásné - loutky teda určitě!
- tleskám

těším se na jižní moravu - vínečko, Krumlov a pod..
editor nebo admin ŽP Vlad  mail  
09.03.2012 (9:57)  
Sim: ČD prezentují regionovy jako "nové stroje" (je to úplně jiná řada, vypadá to jinak, má to jiný motor, jiné číslo...) A část lidí jim skočí na špek.
09.03.2012 (9:21)  
Mýlím se, když předpokládám, že největší příliv zákazníků - cestujících přivedou:
1. rozumná cena,
2. komfort cestování,
3. rozumný takt?

Ani jedno (sebelíp) oblepenej orchestrion nepřidá.

Offtopic: Proč ČD nerozvinou reklamu na lokomotivách (Duhová energie, ČEZ, Euro, Poštovka,...) na celou soupravu? Větší plocha = větší peníz a ucelená souprava je jako bonus. Např. jít cestou PMDP, kde se dvě tramvaje rekonstruovaly za peníze Prazdroje - A Plzní se tak prohání jedna komletně (vně i uvnitř) v barvách Urquell a druhá Gambrinus.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko