..: RegioJet zahájil provoz na lince Bratislava - Komárno :..

Jednotka Bombardier Talent dopravce //RegioJet, foto: RegioJet Bratislava — Neděle 4. března 2012 se nepochybně zapsala do historie železniční dopravy na Slovensku. Právě v tento den zahájil za přítomnosti mažoretek, lákajících na projížďku vlakem, ostrý provoz na trati 131 z Bratislavy přes Dunajskou Stredu do Komárna slovenský dopravce RegioJet. Ten zde kompletně nahradil dosavadní státní Železničnú spoločnosť Slovensko (ZSSK) a nabízí nově přes 50 spojů denně, což představuje až zdvojnásobení objemu dopravy oproti dosavadnímu stavu. V prvních hodinách zkušebního provozu vyzkoušelo služby nového dopravce přes 1 000 cestujících. Provoz zajišťují moderní jednotky Bombardier Talent, které si společnost pronajala na devět let od leasingové společnosti Alpha Trains a v Bratislavě opatřila je korporátním polepem žluté barvy.

Do Dunajské Stredy i Komárna v pravidelném intervalu

RegioJet představil svoji nabídku již v úterý 31. ledna 2012. Vítanou novinkou je zavedení pravidelného intervalu, kdy vlaky z Bratislavy vyjíždí každou hodinu, v přepravní špičce pak každou půlhodinu. Ten narušují v bratislavské aglomeraci jen nahodile vedené rychlíky Břeclav - Bratislava, které v konstrukci jízdního řádu ŽSR upřednostnilo. Mezi Bratislavou–Novým Mestom a Dunajskou Stredou je navíc vedeno několik párů zrychlených vlaků, které tuto 47 kilometrů dlouhou cestu urazí za 38 minut. K dispozici je samozřejmě jízdní řád (PDF). Cestujícím mohou zdarma využít možnosti WiFi připojení k internetu. To je řešeno odlišným způsobem proti vlakům IC RegioJet mezi Prahou, Ostravou a Žilinou. V ranních spojích je rozdáván denní tisk, v nejbližších dnech či týdnech se pak můžeme těšit také na parkoviště P+R či občerstvení. Ačkoliv se zahájení provozu neobchází bez drobných komplikací, z nichž zmiňme například špatně fungující informační systém, mírná zpoždění kvůli zvýšenému náporu cestujících nebo občasné výpadky signálu WiFi, jde o razantní zvýšení komfortu na této relaci. Dopravce zároveň spustil nové internetové stránky, kde lze najít veškeré potřebné informace nejen ohledně vlakového spojení. Až do 31. března platí speciální relační tarif za symbolické zvýhodněné ceny: 1–25 km 0,50 euro, 26–50 km 1,00 euro, 51–100 km 2,00 euro. Držitelé veškerých sociálních slev mají nárok na jízdné za 15, resp. 30 centů. Od dubna bude platit vyhlášený tarif včetně zákaznických slev - na rozdíl od českého RegioJetu nebude k jejich uplatnění využita elektronická kreditová jízdenka, ale s největší pravděpodobností čipová karta dopravce.

Zahájení provozu na trati Bratislava - Komárno, foto: RegioJetInteriér jednotky Bombardier Talent dopravce RegioJet, foto: RegioJet

Dopravci RegioJet a Železničná spoločnosť Slovensko podepsali smlouvu, díky níž je možné vzájemně prodávat jízdenky. Z kterékoli stanice na Slovensku nebo u doprovodu vlaku ZSSK tak lze zakoupit jízdenku do kterékoli stanice nebo zastávky na trati do Komárna, kde operuje dopravce RegioJet. Takováto dohoda je bezesporu historickým přelomem a ukazuje budoucí úspěšnou spolupráci obou dopravců při odbavování společných zákazníků. Výjimku tvoří vlaky ZSSK InterCity, které jsou nyní odbavovány specifickým globálním jízdným s integrovanou rezervací, které neplatí ani na ostatní vlaky ZSSK. V České republice se České dráhy spolupráci s RegioJetem brání s odkazem na konkurenci. Obě strany spolu vedou spor o cenách jízdného, který skončil až u Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS). Jak celá věc dopadne se dozvíme až v následujících měsících.

Zdroj: RegioJet, ŽelPage


Dominik Jaroš | 5.3.2012 (17:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci Jízdní řád

Další z regionu Slovensko Bratislavský


  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PN  mail  
12.03.2012 (23:40)  
Rpet: Ano, zjevně se neshodneme. Vy chcete systém s prvky britského, ale tvrdíte, že nejdou skloubit se systémem IDS, aniž byste ovšem dostatečně vysvětlil proč. Já naopak tvrdím, že to jde. I v IDS mohou linky fungovat bez dotací nebo téměř bez dotací (viz. některé dálkové linky v IREDO), i v IDS mohou fungovat výběrová řízení s jasně stanovenými požadavky kvality (viz. autobusové linky IDS JMK, byť je tam co dohánět), i v IDS je možný online nákup jízdenky, byť to zatím nikde v ČR nefunguje, což ale nevylučuje, že takový systém nemůže být zaveden. I v IDS by mohla fungovat nějaká organizace, která by přelízovávala (fuj, to je slovo) vlaky, autobusy, trolejbusy, tramvaje, co by bylo zrovna potřeba a ani ČESMAD by nemohl namítat diskriminací autobusů, protože by měli všichni stejné podmínky. A nakonec, i v IDS by mohly fungovat vlastní zvýhodněné nabídky dopravců, jen by v takovém případě nebyla jednotná jízdenka. Zapomněl jsem na něco? Myslím že ne. To, že takový systém neznáte, neznamená, že nemůže fungovat. Nebuďte zpátečnický a představte si něco, co může fungovat i při sjednocení všech druhů dopravy ;)
12.03.2012 (19:03)  
Je to dobrý
registrovaný uživatel rpet  mail  
12.03.2012 (10:32)  
@ PN:
Jenže už jste jaksi zapomněl vysvětlit, proč tyto vymoženosti není možné mít v systému IDS. Já naopak budu argumentovat tím, že prakticky vše co jste popsal je možné i v systému celostátního IDS a ještě k tomu s bonusem pro cestujícího v podobě jedné jízdenky.

rozhodne jsem nikoho neurazel, to muze byt jen vas pocit - a s tim ja nic neudelam.

a rozdil jsem vysvetlil, byt nikoliv podorobne. to, ze se neshodnem, neni vinou meho zpatecnictvi.

a pokud by jste cetl moje nazory na zelpage, pak by jste VEDEL, ze prosazuji zmenu systemu nikoliv ve smyslu KOPIE toho britskeho.prosazuji zmenu ceskeho systemu na jiny s vyuzitim NEKTERYCH prvku systemu, ktery funguje v UK.

to, ze to nechapete, neni muj problem.
registrovaný uživatel PN  mail  
12.03.2012 (5:10)  
Rpet: Jasně jste vysvětlil – byť trochu urážlivě, ale budiž, beru že žijete v Anglii už dlouho a holt jste pochytil i jejich černý humor – jak funguje britský systém. Jenže už jste jaksi zapomněl vysvětlit, proč tyto vymoženosti není možné mít v systému IDS. Já naopak budu argumentovat tím, že prakticky vše co jste popsal je možné i v systému celostátního IDS a ještě k tomu s bonusem pro cestujícího v podobě jedné jízdenky.
A ta jedna jízdenka na vše je mou mantrou i proto, že vidím ve svém okolí, proč se lidé rozhodují pro IAD místo VHD a komplikovanost různých tarifů a zároveň nejistota při přestupech mezi různými dopravci, zda přípoj počká nebo ujede, je hlavní motivací pro IAD.
A za zpátečnické myšlení považuji naopak to vaše, s oddělením autobusů a vlaků. To je naopak v postatě návrat do komunismu, kdy tu fungoval jeden ČSAD a jedno ČSD, které měly jasné a jednotné tarify a vozidla jim platil stát z našich daní. To mi ten Váš britský systém připomíná, byť v navenek liberálněji se tvářícím provedení, ve výsledku je to totéž. A to není to, co v Česku chci.
registrovaný uživatel rpet  mail  
11.03.2012 (13:03)  
par prikladu za vse:

Autobusova linka Praha - Most. Jizdni doba cca 1h30minut. Stalo se, ze tam byl nasazen vuz dopravce ICOM Transport (doufam, ze tu firmu mam spravne...) Mercedes Benz INTOURO 633.051. Ten vuz je na takovou vzdalenost naprosto nevyhjovujici. Tvrde sedacky, absence WC, spatne vetrani v lete, divne topeni v zime.

Vlaky: vyberu si spoj (jedno, ktery dopravce). Podminkou pro mne je, ze ma restaurak, protoze nestiham jidlo nekde jinde. Vlak prijede, ale bez restauraku. pripadne se to jeste doplni zmenou razeni vozu - a vetsinou ve stylu downgrade. Ma si me takova sluzba udrzet jako staleho zakaznika?? FAKT????

a podotykam, ze tech stesku na podobny zazitky jajdete jak tady na zelpage, tak na k-reportu asi vic, nez je zdravo.

Tak to si v tom vasem uzasnym IDS zustante. Ale nebrecte tady, jak je to nefer, ze se investuje do silnic a IAD posiluje, kdyz nejste ochotni si priznat, ze zakaznik NEMA CHUT ABSOLVOVAT ADVENTURY TAM, KDE OCEKAVA JASNOU UROVEN KVALITY A SERVISU.

Sakra, proc jsou ty KFC a McDonalds po celym svete tak strasne oblibeny??? Ale urcite to nebude tim, ze jsou vsude na "jedno brdo" a tudiz presne vim, co kde dostanu a v jaky kvalite a v jaky cene. To fakt asi ne. Ale ta nespravedlnost! V GB musim platit v librach, v Nemecku Eurama a v CR nejakejma korunama! No to je strasny!

JEDNU MENU PRO VSECHNY!!! INTEGROVANY MENOVY SYSTEM DO KAZDEHO KFC A MCDONALDS!!!
registrovaný uživatel rpet  mail  
11.03.2012 (12:51)  
@ PN:

no ano. to je klasika - vy bojujete proti AID, a ja se peru za co? za spanelsky hrusky a brazilsky melouny??

Perly typu "musim mit JEDEN listek na veskerou dopravu, abych byl spokojeny cestujici a mohl cestovat z Bakova u C.L. pres Rakovnik do Ostravy v kombinaci BUS/VLAK" proste neberu, protoze se jedna o zpatecnicke mysleni lidi, kteri - v nekterych pripadech - neumi a nechteji uvazovat jinak, nez tak, ze se za ne nekdo postara, vse jim pripravi a donese az pod nos.

Oddeleni BUS a VLAK dopravy by prinesl cestujicim (a to prosim VSEM cestujicim) doposud v CR nevidane efekty:

spravce daneho typu dopravy by mohl nechat soutezit dopravce o zajisteni dopravni obsluznosti v ruznych lokalitach za ruzne ceny - tak, jak to odpovida narocnosti, vytizeni a atraktivite. Tyka se to nejen vlaku, ale i autobusu. Razem by se mnohde mohly snizit naklady na dotaci takove dopravy. Nejen dle typu dopravni techniky zde pouzite, ale i dle lokality, kde se takovy servis odehrava a dle potreby "nalakat" cestujici k dane doprave takto resene.

Jiz by se nestalo, ze na rameni Praha -Ostrava pojedou tri dopravci. Byl by tam na smluvni dobu pouze jeden dopravce, a to ten, ktery by mel pozadavek na pripadnou dotaci nejnizsi (a tim neni receno, ze by se dalkova trat musela dotovat - nemusela. Nic mene, za urcitych okolnosti by se dotovat mohla...), pri cemz vyse dotace neni jedinym kriteriem k ziskani licence. Dopravce by mel na urcitou dobu jasne stanovene podminky k zajisteni provozu a mel by jasne danou cenu, ktera zohlednuje jak nakladovost sluzby, tak i primereny zisk. Dopravni technika by mohla byt stejne jako v GB poskytovana spravcem dopravniho systemu (tedy stejne, jako je tomu v GB). V tu chvili odpadaji strety priznivcu Franty a Pepy o to, kdo ma lepsi vagonky, po pripade proc je RJ horsi nez Potemkin (a naopak) - dopravni technika je totiz predem jasne dana a pripravena k najmu, ci leasingu... A tak bych mohl pokracovat dal, az bych se dostal k zaveru:

VETSINA Z VAS SE ZAKLINA BOJEM PROTI IAD, ALE NEJSTE OCHOTNI UDELAT ANI JEDEN JEDINY KROK JINAM, ABY VAM NEKDO NESEBRAL VAS POCIT Z DRZENI JEDNOHO KUSU PAPIRU V RUCE.

Pokud je TOTO vas dobre vyreseny IDS (tedy jedna jizdenka na vsechno), pak se smirte s tim, ze se k lepsi doprave NIKDY nedokopete, protoze se VZDY budou mixovat naklady na silnicni/zeleznicni dopravu, a ty byvaji zhusta ruzne, v ruznych oblastech, a za ruznych podminek. A kompromis tady bohuzel neexistuje - vite to vsichni, ale nechce se vam o tom mluvit, protoze by se tim zbouraly vase hrady a zamky, jez si pracne budujete ve snaze byt ve sporu tam, kde zadny spor byt nemusi, a pripravujete nejen sebe, ale i dalsi generace k vyuzivani mnohdy nesmyslneho systemu (soubeh dopravy v jedne lokalite), ktery je neefektivni a navic drahy.

Jako cestujici jsem prosel oba systemy. Jak ten v Britanii, tak ten CR. A priznam se, ze mi VUBEC nevadi, ze mam ve svem MOBILU dve elektronicke jizdenky (coz daneho spravce v podstate nic nestoji, nebot na internet jsou pripojeni tak, jako tak...), jez musim DVAKRAT ukazat obsluze vlaku, a nasledne pak obsluze autobusu - toto nepovazuji za obtezovani, ci nekoncepcnost. Proste je to reseni. Nijak mne to neomezuje, a ani si neumim predstavit, jaky TYP OBTEZOVANI by to mel byt.

Ovsem co je pro mne DULEZITE, je to, ze je presne dana kvalita autobusu, ktera MUSI BYT POSKYTOVANA napric celou siti National Express (atobusova frakce), ve vetsine pripadu se zasuvkou na 230V u kazdeho sedadla a free wi-fi (ano, PORAD se bavim o AUTOBUSECH). To, ze kazdy autobus na mezimestske a dalkove lince MUSI mi toaletu je zde brano jako bezny standard, nezminuji. Stejne jako nezminuji bezpecnostni pasy pro cestujici - opet jako povinnost u VSECH mezimestskych a dalkovych vozu...

Stejne tak je pro mne rozhodujici, ze vlakove soupravy odpovidaji standardu, ktery proste v CR neni - a to prosim hovorim o tom, ze onen standard je vyzadovan napric celou siti National Rail (zeleznicni frakce), vyjma primestskych jednotek, ktere nejsou nejnovejsi a u kterych je obnova postupna. Jiste, neni to zadna "hitparada", je to proste jakysi standard. Vhodny, funkcni a dostacujici. A hlavne je NEMENNY. Coz o standardech vlakovych souprav v CR asi dost dobre rici nelze.

Je pro mne rozhodujici, ze nemusim platit zadny priplatek za vystaveni jizdneho v pripade, ze prijdu na nadrazi vlastni vinou pozde a kupuji jizdne ve vlaku - to patri k peci o zakaznika. Dulezite je, ze JEDE VLAKEM, a ne to, jestli si koupil jizdenku v kase, na netu, nebo ve vlaku. To, ze mohu zaplatit ve vlaku hotove, kreditkou, nebo debetni kartou je zde naprosto samozrejme a bezne NA VSECH TRATICH A SPOJICH, jez jsou organizovany v ramci National Rail. Je pro mne podstatne, ze na delsich tratich je automaticky a bez nenadalych zmen razen refreshment coach, pripadne refreshment service - a jeste jednou: beze zmen, pravidelne, kazdy den a ve stanovenych usecich. A to vse za ceny velmi primerene druhu cestovani.

Je pro mne zasadni, aby oba druhy dopravy nabizely jasny, citelny, seriozni a snadno citelny servis (v ramci daneho stoleti), na ktery se mohu spolehnout kdykoliv a kdekoliv.

Vypadek autobusu pro poruchu je resen v ramci NE promptne ze zalohovych vozu, ktere jsou rozesety v servisnich strediscich napric celou Britanii - BEZ VYJIMKY. Porucha busu na Victoria Coach Station z London do Brighton (service No. 030), ktery nemohl nastartovat, byla vyresena behem DESETI MINUT najetim nahradniho vozu, do nehoz prestoupili cestujici - o jejich zavazadla se postaral personal provozovatele sluzby. Z okna busu jsme pak mohli sledovat maly "rudlik", ktery prijel k vadnemu vozu, nasadil na nej tyc a odtlacil jej ze stani do zadniho traktu nadrazi - to vse bez toho, ze by se to jakkoliv dotklo komfortu cestujicich....

A v tomto duchu bych mohl pokracovat dal - ale nejspis zbytecne. Nebot pro vas je mantrou JEDEN LISTEK NA VSECHNO a s perfektnim servisem a perfektni cenou. Coz pujde jen tezko, nebot mixem gulasovky a zelnacky proste nelze udelat hovezi vyvar s jatrovymi knedlicky. A dokud vam nedojde, ze onen vas uzasny a dokonaly system vam nikdy neumozni JASNE DEFINOVATELNY, CITELNY SERVIS, S PERFEKTNI DOSAZITELNOSTI A KVALITOU ZA JASNE DEFINOVANOU CENU (primerenou danemu typu sluzby), pak se bavime o nicem.

Preju vsem obhajcum "ceskeho" IDS co nejvic spozdeni, co nejvic technickych problemu a co nejvic ruznorode dopravni techniky.

Pak teprve vam mozna (a to jeste neni jiste) dojde, ze dva lupeny na jednu cestu jsou VELMI PRIJATELNOU cenou za servis, ktery je poskytovan jednim konkretnim subjektem (v danem typu dopravy), s jasnymi pravidly hry a s naprosto totalni orinetaci na zakaznika.
registrovaný uživatel Pazzy 
10.03.2012 (22:01)  
PN: Já jsem mírný příznivec IDS (i několika), ale pokud tohle bude dokonale řízené státem, něco jako dnes funguje SŽDC, tak si opravdu nepomůžeme. Vždy budou úseky, kde bude líp fungovat soukromý sektor než stát. Znáte dopravu Praha - Kladno? Já tam dojíždím 18 let, soukromý sektor srazil cenu, zvýšil počet spojů do různých míst a lidi už dávno nestojí na posledním schodě...
registrovaný uživatel PN  mail  
10.03.2012 (13:13)  
Rpet: Vaši trilogii jsem si přečetl a snad ji i pochopil, ale při vší úctě nemohu souhlasit. Budoucnost veřejné dopravy je jen a pouze ve vzájemné integraci jednotlivých druhů dopravy. To je jediný způsob, jak může konkurovat dopravě individuální. Není možné, aby si vlaky a autobusy dál hrály každý na svém písečku, s vlastními tarify, bez vzájemných návazností. To je cesta ke zničení veřejné dopravy jako celku. Veřejná doprava může fungovat efektivně a úspěšně jen tehdy, pokud budou jednotlivé systémy provázány tarifně i z hlediska návazností jízdních řádů. V takovémto jednotném integrovaném systému by měly být minimálně všechny dotované (státem, kraji, městy) linky a pokud je to možné a rozumné, bylo by fajn, na dobrovolné bázi, zapojit i linky nedotované. Ano, je to komplikovanější a možná i nákladnější systém než ten britský, který tak prosazujete, ale na rozdíl od toho britského, má takovýto systém potenciál vytáhnout lidi z aut, protože budou mít jednu jedinou jízdenku na MHD, linkové autobusy i vlaky a tak mohou jet, s trochou nadsázky, od dveří ke dveřím, podobně jako autem. K tomu budou mít i garantované návaznosti mezi jednotlivými druhy dopravy, což oddělený systém taktéž nezaručí.
registrovaný uživatel rpet  mail  
10.03.2012 (0:52)  
@ turista:
no nemuzeme si rozumet, boha jeho. nelze sloucit autobusovou a vlakovou dopravu do jednoho tarifu, protoze je to nesmysl, diky nemuz vydas na dopravu mnohem vice dotaci, nez v pripade, ze ty dva druhy dopravy od sebe oddelis. a o tom mluvim ja - IDS neni treba.

proc si tu moji trilogii proboha neprectete alespon pred tim, nez jdeme do nejaky diskuze??? alespon by jste vedeli, o cem je rec. neni to totiz JEN o nejakych tarifech, ale o celkovy koncepci. a ta bohuzel v dnesni podobe tak, jak funguje v CR, neumoznuje efektivni "pruzne" rozdelovani dotaci dle skutecnych nakladu a vynosu - vzdycky se tu do toho zamota "ten druhej" druh dopravy, kterej to polozi.

proste pod obojim to nejde.
09.03.2012 (17:54)  
vynechat IDS, zridit narodniho spravce, a prekopat system.

Národní správce je instituce.
IDS je systém (nějaký tarif, JŘ, jízdenky, počítače, ...).

A národní správce bude provozovat ten IDS. IDS pro všechny linky (železničních i autobusových dopravců) objednávané státem, případně i pro linky komerční (zde by byla patrně účast dopravce dobrovolná).

Už si tady všichni rozumějí?
  1 2 3 4 5 ... 8      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko