..: Jihomoravský kraj vyhlásí tendr na provoz vlaků linek S6 a R6 :..

IDS JMK Brno — Rada Jihomoravského kraje schválila na svém jednání dne 28. února 2012 podobu přípravy prvního nabídkového řízení na drážního dopravce v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Schválený záměr počítá se soutěží o dopravu na linkách S6 a R6 Brno – Šlapanice – Slavkov u Brna – Bučovice – Kyjov – Veselí nad Moravou – Zlínský kraj. Kraj tak bude tendrovat jednu z páteřních linek, která je provozována v nezávislé trakci a která přepravuje zhruba 18 procent ze všech cestujících v železniční dopravě Jihomoravského kraje. Na tratě obsluhované kapacitními elektrickými jednotkami se, na rozdíl od nezávazné poptávky v roce 2009, nedostalo.

Kraj tak v první fázi zcela nevyužije svých pravomocí, stanovených v dlouhodobé smlouvě s ČD, která umožňuje v průběhu jejího trvání soutěžit až 55 % celkových výkonů v IDS JMK. Rada Jihomoravského kraje sice původně zvažovala také nabídkové řízení také pro linky S2 a S3, které zabezpečují přepravu zhruba 48 procent cestujících v železniční dopravě v kraji, ale tento záměr byl nakonec zamítnut vzhledem k nedostatečné zkušenosti s řízením podle zákona o veřejných službách. Případný procesní problém v rámci tohoto řízení by podle radních mohl vést až ke kolapsu celého IDS JMK, proto krajská rada rozhodla, že v první fázi půjde jen o obsluhu zmiňovaných linek S6 a R6. Kraj předpokládá celkové dopady na krajský rozpočet ve výši zhruba 35 milionů korun za rok. Další linky tak budou zařazeny do nabídkového řízení až v následujícím období, na základě získání patřičných zkušeností s tímto druhem výběru dopravce.

Dalším důvodem pro nižší rozsah soutěžených výkonů, než umožňuje smlouva kraje s ČD je skutečnost, že v současnosti není zcela vyjasněno spolufinancování regionální železniční dopravy ze strany státu. Ten by měl Jihomoravskému kraj přispívat zhruba 270 miliony korun za rok. Pokud by stát však nesplnil své závazky plynoucí z Memoranda o financování regionální železniční dopravy, které uzavřel s kraji za vlády Jana Fishera, znamenalo by to fatální dopad pro financování a tedy i provozu regionální železniční dopravy nejen v IDS JMK. Náměstek hejtmana Stanislav Juránek navíc vybraných 18 procent označil za "variantu, která neohrozí fungování integrovaného dopravního systému v době krize". Kraj se totiž obává toho, že cena dopravy s novými vlaky bude vyšší, než ji teď se starými soupravami pro kraj zajišťují České dráhy. "Soukromí dopravci nás přesvědčují, že cena bude nižší, ale garantovat to nikdo nedokáže. Na Slovensku tomu tak nebylo," uvedl nedávno radní Václav Horák a poukazuje na výjezd dopravce RegioJet na trati Bratislava - Komárno. Tam se sice razantně zvýšila kvalita, avšak cena je oproti původnímu dopravci vyšší vzhledem k většímu množství objednaných vlaků.

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Přestože byla soutěž na páteřní linky S2 a S3 v současnosti odložena až do případných dalších soutěží, tak i na nich by se měly objevit nová či zmodernizovaná vozidla. České dráhy počítají s pořízením sedmi nových elektrických jednotek pro linku S2 a modernizací vozů Bdmtee, které jsou v Jihomoravském kraji v současnosti provozovány a jsou nechválně známé pro svůj stísněný interiér. Tato nová i zmodernizovaná vozidla by se měla na jižní Moravě objevit ještě před vyjetím nových vlaků na soutěžených linkách S6 a R6, kde by měl vítěz prvního tendru zahájit provoz v prosinci 2016.

Zdroj: Jihomoravský kraj, Finanční noviny, MDVRR SR


JiříK. | 29.2.2012 (10:00)
Související zprávyopen/close

Další z rubriky Dopravci

Další z regionu ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
29.02.2012 (15:04)  
Tak na rozinky nakonec nedošlo ? :-))

Pozn. dne 8.9.2009 se Marek Veselý, Stanislav Čaloud (oba za Krajský úřad Jihomoravského kraje), Kamil Novák (za Kordis) a Jiří Schmidt s Janem Paroubkem (oba za RegioJet) dle zápisu z jednání domluvili na nabídce "pouze na linky S2 a S3", které jsou "jednoznačnou prioritou kraje z pohledu nutné obnovy vozidlového parku". JUDr. Haszek Mihály následně perlil na Radiožurnálu
http://www.rozhlas.cz/radiozurnal/dvacetminut/_zprava/michal-hasek-hejtman-jihomoravskeho-kraje--665929
registrovaný uživatel happy 
29.02.2012 (14:08)  
tusi nekdo kdy bude vyhlasen tendr na stredocesky kraj
Patrně něbude. Rath je příznivcem ČD... Dále se čeká vř v karjích Plzeňském a Jihočeském. V jiných zatím ne.


Zrovna touto linkou nejezdím, ale souprava ABfbrdtn-Bdtn-854, kterou vídávám na hlaváku v Brně mě příjde odpovídající.
Čemu odpovídající? Je to děsný a naprosto nevhodný plazichod (zvláště na Os), který neúměrně prodlužuje jízdní doby a tím odhání potenciální cestující.
registrovaný uživatel Antony 
29.02.2012 (13:55)  
tusi nekdo kdy bude vyhlasen tendr na stredocesky kraj??

napr. trat 210 posazavsky pacifik by potrebovala jinou firmu a hlavne nove soupravy jak sul..
29.02.2012 (13:46)  
In2014) Porovnat to můžou leda tak cenou za vlkm a ta je holt u RJ nižší. :) Že je to možná dáno vyšším rozsahem, to se můžeme dohadovat. U IDS JMK ale není GVD v provedení "ementál", tam by se takové skokové zlevnění vlkm nemohlo očekávat.
registrovaný uživatel Sim 
29.02.2012 (13:31)  
zlobr > gumove rohlicky mely v podani ZSSK u Bratislavy ;-)
registrovaný uživatel zlobr 
29.02.2012 (12:28)  
Přečetl jsem si usnesení rady a docela mě překvapilo, že se bude jednat o období 2016 - 2031. Myslel jsem, že taková standartní doba je 10 roků. Jinak na této lince bych asi o gumových rohlících nemluvil. Zrovna touto linkou nejezdím, ale souprava ABfbrdtn-Bdtn-854, kterou vídávám na hlaváku v Brně mě příjde odpovídající. Jediný co tomu chybí je nízkopodlažnost.
registrovaný uživatel Kakov 
29.02.2012 (12:16)  
pánové, to není o divení, ale někdy může nastat situace, že máte jen na těch 10 gumových, ale na těch 20 křupavých už prostě nemáte.....

za druhé: pak je otázka, jestli při transparetním výběrovém řízení by 20 gumových rohlíků bylo opravdu dražší, než 20 křupavých, případně zda těch 10 křupavých by nebylo dražší než 10 gumových... atd.
registrovaný uživatel in2014  mail  
29.02.2012 (12:13)  
Já si nejsem jist, ale ani kdyby se to rozpočítalo na stejné množství spojů, nebyl by RJ o moc levnější...
Když jsem si to spojčítal, na Slovensku jezdí RegioJet v přepočtu za 145 korun/vlkm, což je sice méně, než ZSSK (o několik procent), ale mnohem více, než ČD (pro kraje jezdí v rozmezí cca 90 - 130 Kč/vlkm). Je však možné, že vysoká cena RegioJetu má za účel třeba pokrývání případných ztrát z provozu linky Praha-Ostrava.
registrovaný uživatel JOHNZ 
29.02.2012 (12:13)  
Jugy: Zlé prirovanie. Realita zodpovedá skôr tomu, že niekto mi ponúka gumové rohlíky po dvoch korunách, ale je jedno koľko si ich vezmem, a druhý mi ponúka chrumkavé, dokonca po 1,80, ale každý deň si ich musím kúpiť aspoň 10, bez ohľadu na to koľko ich vlastne zjem ...
29.02.2012 (12:11)  
Jugy: Taky se divím, že se tomu někdo diví. ... objedná práci pro 6 dodávek a pak se diví, že si firma řekne o víc než za 4 stodvacítky s vozíkem.
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci


Info
informacni okenko