..: Jihomoravský kraj vyhlásí tendr na provoz vlaků linek S6 a R6 :..

IDS JMK Brno — Rada Jihomoravského kraje schválila na svém jednání dne 28. února 2012 podobu přípravy prvního nabídkového řízení na drážního dopravce v Integrovaném dopravním systému Jihomoravského kraje (IDS JMK). Schválený záměr počítá se soutěží o dopravu na linkách S6 a R6 Brno – Šlapanice – Slavkov u Brna – Bučovice – Kyjov – Veselí nad Moravou – Zlínský kraj. Kraj tak bude tendrovat jednu z páteřních linek, která je provozována v nezávislé trakci a která přepravuje zhruba 18 procent ze všech cestujících v železniční dopravě Jihomoravského kraje. Na tratě obsluhované kapacitními elektrickými jednotkami se, na rozdíl od nezávazné poptávky v roce 2009, nedostalo.

Kraj tak v první fázi zcela nevyužije svých pravomocí, stanovených v dlouhodobé smlouvě s ČD, která umožňuje v průběhu jejího trvání soutěžit až 55 % celkových výkonů v IDS JMK. Rada Jihomoravského kraje sice původně zvažovala také nabídkové řízení také pro linky S2 a S3, které zabezpečují přepravu zhruba 48 procent cestujících v železniční dopravě v kraji, ale tento záměr byl nakonec zamítnut vzhledem k nedostatečné zkušenosti s řízením podle zákona o veřejných službách. Případný procesní problém v rámci tohoto řízení by podle radních mohl vést až ke kolapsu celého IDS JMK, proto krajská rada rozhodla, že v první fázi půjde jen o obsluhu zmiňovaných linek S6 a R6. Kraj předpokládá celkové dopady na krajský rozpočet ve výši zhruba 35 milionů korun za rok. Další linky tak budou zařazeny do nabídkového řízení až v následujícím období, na základě získání patřičných zkušeností s tímto druhem výběru dopravce.

Dalším důvodem pro nižší rozsah soutěžených výkonů, než umožňuje smlouva kraje s ČD je skutečnost, že v současnosti není zcela vyjasněno spolufinancování regionální železniční dopravy ze strany státu. Ten by měl Jihomoravskému kraj přispívat zhruba 270 miliony korun za rok. Pokud by stát však nesplnil své závazky plynoucí z Memoranda o financování regionální železniční dopravy, které uzavřel s kraji za vlády Jana Fishera, znamenalo by to fatální dopad pro financování a tedy i provozu regionální železniční dopravy nejen v IDS JMK. Náměstek hejtmana Stanislav Juránek navíc vybraných 18 procent označil za "variantu, která neohrozí fungování integrovaného dopravního systému v době krize". Kraj se totiž obává toho, že cena dopravy s novými vlaky bude vyšší, než ji teď se starými soupravami pro kraj zajišťují České dráhy. "Soukromí dopravci nás přesvědčují, že cena bude nižší, ale garantovat to nikdo nedokáže. Na Slovensku tomu tak nebylo," uvedl nedávno radní Václav Horák a poukazuje na výjezd dopravce RegioJet na trati Bratislava - Komárno. Tam se sice razantně zvýšila kvalita, avšak cena je oproti původnímu dopravci vyšší vzhledem k většímu množství objednaných vlaků.

ČD 651.001 RegioPanter, Škoda TS, 3. 11. 2011, foto: Juraj Kováč Přestože byla soutěž na páteřní linky S2 a S3 v současnosti odložena až do případných dalších soutěží, tak i na nich by se měly objevit nová či zmodernizovaná vozidla. České dráhy počítají s pořízením sedmi nových elektrických jednotek pro linku S2 a modernizací vozů Bdmtee, které jsou v Jihomoravském kraji v současnosti provozovány a jsou nechválně známé pro svůj stísněný interiér. Tato nová i zmodernizovaná vozidla by se měla na jižní Moravě objevit ještě před vyjetím nových vlaků na soutěžených linkách S6 a R6, kde by měl vítěz prvního tendru zahájit provoz v prosinci 2016.

Zdroj: Jihomoravský kraj, Finanční noviny, MDVRR SR


JiříK. | 29.2.2012 (10:00)
Related newsopen/close

More on Dopravci

More from ČR Jihomoravský


  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
11.03.2012 (15:38)  
Pan Jan Šlezinger ...

až na poslední 2 body jste se trefil přesně ... možná dál od Letiště, ale šla by tam udělat zastávka ... Krokodýlí zastávka Letiště.

Pan Jiří Šusta

myslím, že nám ani tak nejde o to, jestli páteřní je nebo není, ale pokud má být páteřní tak předpokládám nějakou rychlost, která bohužel přes oblouky koncipované původně v letech 1850 na 40km/h je nedosažitelná. Všem nám - alepoň předpokládám jde o plné vlaky a o nulové rušení spojů. Musíme lidem nabídnout teda to, co je přitáhne. To co je nepřitáhne je Nesovice-Brno hl.n. 60 minut.


Pan SYN

ano máte pravdu silnice je úplná trága ... ale ono je to ještě horší,

u silnic mělo dávno dojít k napřímení a tam kde vede po staré trase, tak úplné snesení tohoto silničního spodku - balastu, který je po mnoha desítek let včetně poasfaltovaných kostek prostě k ničemu a je jen nekvalitním základem - podkladem pro silnici ... a příčinou dalších potíží.

U vlaku ... když se dělá oprava, že se vlastně vymění vadné dřevěné pražce a krupmáčem odkope nanesené blato od povodně ... to je jak opravit rozbitou silnici izolepou.

Když už něco dělám ... jaký je problém vykopat pryč starý spodek položit geotextilii, nasypat KVALITNÍ štěrkopísek, tam kde jsem viděl vodu postavit vodní propustek a mít KVALITNÍ ŽELEZNIČNÍ SPODEK na který se mohu spolehnout, že mi KVALITNĚ NESE a vede drážní vozidla.

o 5 cikánů a 1 bagřík navíc ?

Prostě jaký si to uděláme takový to máme.... na hovno

ach jo

M.U.
Registered user Pazzy 
05.03.2012 (21:29)  
Jan Šlezingr: Že by Brno mělo vlak na letišti dřív než Praha? :-D
04.03.2012 (23:48)  
Dobrý den, pane Martine Utajený,
chtěl bych pouze podotknout, že na mnoha místech postavili železniční trať dříve než silnici (třeba zrovna za tím Slavkovem, jehož obchvat vznikl až po sametu, takže by se mělo spíše říci, že silnice nesleduje železnici). Ale to není tak podstatné. To, že linka mezi páteřní patří, Vám potvrdí každý, kdo kdy tudy jel ve špičce. Dnes (tj. v neděli večer) jela do Brna souprava krokodýl, dvě Btn, dlouhý balm a kvatro. Plná.
S pozdravem
cestující ze zóny 666 IDS JMK

Edit: oprava překlepu
Registered user SYN 
04.03.2012 (21:58)  
MU: tak to ještě štěstí že si neprohlížíte trasování normálních silnic, tam je těch zbytečných až nesmyslných zatáček ještě víc, obvykle dáno historicky tím jak vznikaly, ono vlastnictví bývá (kromě komunismu) téměř svaté a obvykle je jednodušší prorazit někde podél hranic majitelů než rovně prostředkem...

Semtam se s tím nechá něco trochu nadělat, ale to zase jde proti setrvačnosti - lidi obvykle dost kvičí když jim třeba v rámci optimalizace berete zastávku, i když reálně už třebaa moc neslouží - s tradicí těžko hnout... a taky je to dost drahé že... kolikrát opravdu objektivně jednodušší investovat trochu do lepších vozidel...
04.03.2012 (0:27)  
Dobrý den Pane Tenzor ...

Je tomu přesn 11 dní kdy jsem na této STRAŠIDELNÉ lince viděl krokodýla a jeho krokodýlí vogón ...

Čekal jsem na Rychlík do Prahy s spletl si perón, protože v Brně mají oblibu posílat vlaky pokaždé s jiného peronu a říkal jsem si v jakém to tisíciletí vlastně žiji. Ten vlak měl jet do šrotu a ne po Vláře.

Podle mého názoru, pokud bude tato trať tak nesmyslně trasována a bude tam jezdit takový šrot jaký tam můžeme spatřit, nechápu jak tuto trať může AUTOR TRATĚ NAZVAT P Á T E Ř N Í ...


1. To že vlak vyjede z Hlavního nádraží v Brně jede napřed kamsi na jih, pak se vrací na východ Brna - první nesmysl. Proč nejede na Chrlice a dávno někoho nenapadlo propojit 49°10'6.72"S 16°38'41.23"V s 49° 9'39.85"S 16°41'42.21"V to znamená trasu na Chrlice s trasou na Šlapanice - Blažovice u letiště by se spojovaly.

2. Trasa Slatina - Šlapanice ... další trága ... díky Šlapanicím musí vlak do stanice Šlapanice najet z takového úhlu, že se pak musí skoro celý otočit v zatáčce 49° 9'0.50"S 16°44'10.76"V a najet do Ponětovic ... ... řešení je zbourat a postavit nejlépe novou zastávku a nejlépe společnou Šlapanice-Ponětovice ... stejně jsou to 2 největší řitě a do Šlapanic jezdí trolejbus z Brna ...

Prostě nic by se nestalo spojit koleje na sever od letiště v Brně přímo s místem za Ponětovicemi ...

3. Kdo má rád oblouky, další tragédie je Blažovice - Křenovice - Slavkov ..., přitom jde o trať, kde se dá nahradit táhlými oblouky, kde se dá jet rychle. Křenovice - 1. táhlou zatáčku místo 4. že ...

4. Přímo za silničním mostem na Kyjov ve Slovkově vlak nejede podél silnice, ale pak kamsi do křa, aby z něho zase vyjel a zase jel podél silnice.

5. Hodějice ... další zbytečná zatáčka přímo v rovném poli ...

6. Vícemilice - Nevojice - Nesovice, by se taky dalo s trasováním vyhrát

6. To co je dál ... už mě nezajímá ... pokud koupím v exeluci dům v Nesovicích ... uvidímwe ... no ale ... chybí tam tunel. Přejet to pohoří ...

Pánové ... ten příměstský vlak = krokodýl a jeho krokodýlí vazálek jede 44-60 minut 44KM! Jediný spěšňák (moje rodná a pokrevní říčka) LITAVA jede 42 minut.

Promiňte ... je to víc než ÚDĚSNÉ ...

M.U.
Registered user tenzor 
03.03.2012 (13:24)  
zlobr napsal:
Jinak na této lince bych asi o gumových rohlících nemluvil. Zrovna touto linkou nejezdím, ale souprava ABfbrdtn-Bdtn-854, kterou vídávám na hlaváku v Brně mě příjde odpovídající. Jediný co tomu chybí je nízkopodlažnost.
Já tím občas jezdím a slušná souprava (s jedničkou se zásuvkama přeznačenou na dvojku) je tam tak v jednom z 10ti případů. Cpe se tam to, co je zrovna po ruce, často jsou uvnitř sedadla s koženkou nebo taková ta s hnědými látkovými potahy,do kterých si člověk sedne a propadne se skoro na podlahu. To ani nemluvím o tom, že některé spoje jezdí prázdné a jiné narvané, což ČD nevadí, aby tam nechali motorák s půlkou oddílu a jeden přívěsný vůz.
Jinak když tam zrovna dají Regionovu (viděl jsem už 2x), tak je i ta nízkopodlažnost. Ale je to jak výhra v loterii.
Někdy je to celkem luxus, alev průměru to jsou ty gumové rohlíky.Troufám si tvrdit, že před 15ti lety to bylo o něco lepší.
02.03.2012 (21:59)  
ad Jugy : v době napsání toho článku mimo jednoho páru vlaků do Žiliny celkem zejících práznotou žádné jiné vlaky společnosti RegioJet na Slovensku nejezdily, maximálně jezdily presentační jízdy, které kvalitu pochopitelně nezvýšily ...
02.03.2012 (21:01)  
danovy poradce: kdyby se srovnaly ČD v ČR třeba s náklady na železnici v Ugandě či Burundi. nevyšly by taky dráž?
Mě osobně by vůbec nepřekvapilo, kdyby v ČR byly vyšší náklady na železnici než v Burundi. Tam totiž vůbec žádnou železnici nemají.
Vy jste tímto snad chtěl naznačit, že na Slovensku musí být vyšší náklady proto, že Slovensko je oproti ČR výkonnější ekonomika? A dokonce o tolik výkonnější ekonomika jako ta česká oproti ugandské?
02.03.2012 (20:23)  
to in2014
...na Slovensku jezdí RegioJet v přepočtu za 145 korun/vlkm, což je sice méně, než ZSSK (o několik procent), ale mnohem více, než ČD (pro kraje jezdí v rozmezí cca 90 - 130 Kč/vlkm)....
kdyby se srovnaly ČD v ČR třeba s náklady na železnici v Ugandě či Burundi. nevyšly by taky dráž?
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Comments are users' expressions.
ŽelPage has no liability for their contents.

- Correspondent or Member of ŽelPage, - Editor or ŽelPage Administrator

Add comment
Comments are only allowed for registered users.
Before you insert your comment, you have to log on or register.
Sign in
 
 
  
 
   Register

© 2001 - 2024 ŽelPage - Webmaster


Info
informacni okenko