Bussnang/Praha — Švýcarský výrobce kolejových vozidel Stadler Rail předal nastupujícímu soukromému dopravci LEO Express první z objednaných jednotek FLIRT pro nasazení na dálkovou linku Praha - Ostrava. Produkce pokračuje výrobou zbývajících 4 z 5 objednaných souprav. Jednotka typicky určená pro regionální dopravu prodělala na objednávku dopravce přeměnu na vlak pro dálkovou dopravu. V interiéru najdete mj. sedadla českého výrobce Borcad a to ve všech třech třídách - Economy, Business i Premium. Jak se adaptace pro dálkové cestování povedla, můžete posoudit z následujících fotografií. Jednotky uvidíme během jara na okruhu ve Velimi. Oficiální představení se plánuje na mezinárodním veletrhu InnoTrans 2012 v září v Berlíně. Více informací o projektu přineseme v připravovaném rozhovoru s předsedou představenstva Leošem Novotným.
Zdroj: LEO Express, Stadler Rail
Váš problém je v tom, že za každou cenu chcete Leo Ex z nějakého neznámého důvodu nachytat na švestkách... Já taky nevyčítám Škodě, že koupila zbytky Ganzu v Maďarsku a určité důležité komponenty sem tahá....
Zastávková strategie je zcela nevýhodná. Na této asymetrické trase (cíl Praha silnější než cíl Ostrava, za Pardubicema povezete sotva půlku lidí) tuplem. Naopak vozit cestující po celé trase a mít sedadla stále plná (a na ostatní cestující se vykašlat) je nejvýhodnější strategie, proto se Jančura takto zaměřil.
Pro pokud by už někdo chtěl komerčním vlakem obsloužit Pardubice, tak jedině vlakem z Prahy, který by zde KONČIL.
Biti na tom budou všichni ostatní cestující, protože zastavování po trase bude postupně omezováno i ze strany ČD, pokud se budou snažit na této trati udržet. Zůstanou jim jen rychlíky, dokud je bude MD dotovat.
Ovšem to je nutný důsledek neřízené konkurence. Totéž by se stalo i po hypotetické privatizaci silniční sítě. Dálnice mezi velkými městy by prosperovaly a silnice III. třídy postupně rozpadly.
Já jsem vůbec nekritizoval skutečnost, že je to vyrobené v Polsku. Nelíbí se mi, že je to prezentováno jako "švýcarský vlak" (LeoExpress) nebo "vlak ze Švýcarska" (Lidovky).
Ještě jednou ta paralela s pivem: Když někdo z ČR pošle do Ruska chmel a slad a vysvětlí ruským pivovarníkům, jak ten Pilsner Urquell mají "zkompletovat", stejně nebudu výsledný produkt považovat za "české pivo" nebo za "pivo z Česka".
Netroufám si hodnotit kvalitativní rozdíl mezi českým/ruským pivem nebo mezi švýcarským/polským vlakem. Jen si myslím, že by se věci měly nazývat pravým jménem.
A nejsou ? ŠKODA Transporting nemá žádného českého dodavatele ? ŠKODA Transporting nemá žádného zaměstnance , který by utrácel svoje peníze v ČR ?
Pro vyrobce to, prinejmensim zpocatku, byva problem velmi realny. Ale v kontextu clanku je to (a ma byt) uplne jedno. Mrzet nas muze akorat to, ze Stadler nema fabriku misto v Polsku treba na Zlicine. Ale to je zase jiny pribeh...
Jestli tim ostatni myslite Siemens, Bombardier, Alstom a treba i Skodu, tak je to presne naopak, Stadler toho dela mene. Nema vyrobu komponentu trakcni vyzbroje, pomocnych pohonu, pokud vim ani nadrazene rizeni, mobilni cast zabezpecovaciho zarizeni. Je to zatim relativne mala firma, byt roste fascinujici rychlosti.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- dopisovatel nebo člen ŽP, - editor nebo admin ŽP
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.